z
Aktualno

OI Pariz: Ekonomija organizacije največjega športnega dogodka na svetu

Zavarovalniška družba Allianz je objavila poročilo, v katerem preučuje gospodarske vidike izvedbe olimpijskih iger, torej njihov vpliv na francosko gospodarstvo, turizem in infrastrukturo.

Olimpijske igre Pariz 2024 so že v polnem teku in pri Allianz Research so se lotili raziskave ekonomije olimpijskih iger (in ne njihovih stroškov, ki so postali najnovejša obsesija Parižanov).

V poročilu so uvodoma zapisali, da so od leta 2017 naraščajoče geopolitične napetosti vzpostavile protekcionizem kot novo normo normalnosti. »Lani so gospodarstva po vsem svetu uvedla več kot 3000 trgovinskih ovir, petkrat več kot leta 2017. Prihajajoče ameriške volitve bi lahko pomenile vrnitev trgovinske vojne, če bi Donald Trump osvojil drugi mandat. Tudi če bi bila tokrat bolj zmerna in ciljno usmerjena, bi še vedno lahko ameriške tarife dvignila na najvišje ravni od sredine sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Konflikti in podnebne spremembe krepijo obstoječa tveganja zastojev na vitalnih trgovskih poteh, od Rdečega morja do Panamskega prekopa; tudi inovacije in pretok znanja bi lahko bili bolj podvrženi regulaciji in obdavčitvi,« je zapisal Ludovic Subran, ekonomski direktor pri Allianzu.

Pri podjetju vidijo olimpijske igre kot edinstven trenutek enotnosti in preseganja mej, zato so se v poročilu lotili raziskave z vidika gospodarskega optimizma. Allianzovi ekonomisti pričakujejo, da si bo OI ogledalo kar 5,4 milijona obiskovalcev več glede na preteklo leto, zato bo letos Francija beležila 1,8 milijarde evrov prihodkov od turizma, kar bo povečalo francoski BDP za skupno več kot 10 milijard evrov.

»Medtem ko olimpijske igre začasno spodbudijo gospodarstvo in delniške trge z vlaganji v infrastrukturo in turizem, so dolgoročni rezultati manj predvidljivi in močno odvisni od upravljanja dogodka ter prevladujočih gospodarskih razmer v državi gostiteljici. Skupni vpliv olimpijskih iger na kapitalske trge ostaja zapleteno in pogosto debatirano vprašanje, ki je vedno odvisno od ukrepov države gostiteljice,« še zapišejo.

Celotno poročilo z bolj natančnimi podatki in slikovnimi prikazi si lahko ogledate TU.

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji