bla
Aktualno

OnlyFans na razpotju

Platforma, ki je postala sinonim za pornografske vsebine in do katere lahko dostopajo le naročniki, naj bi se osredotočila na bolj »mainstreamovske« vsebine. Kaj to pomeni za njeno prihodnost?

Po pisanju The Guardiana je leta 2016 ustanovljeno podjetje s sedežem v Londonu klonilo pod pritiskom ponudnikov plačilnih storitev in prepovedalo objavo eksplicitnih vsebin. OnlyFans se je uveljavia predvsem v času koronakrize oziroma vsesplošnega zaprtja držav. Pridobil je na milijone novih uporabnikov in s svojim naročniškim poslovnim modelom skupaj z ustvarjalci vsebin zaslužil na milijarde evrov. Na platformi je sicer širok nabor vsebin in ustvarjalcev. Čeprav na njej lahko najdete vse od kuharjev preko modelov do inštruktorjev fitnesa, pa je za njeno priljubljenost in prihodke najbolj zaslužna pornografija. OnlyFans s 1. oktobrom tako ukinja svojega paradnega konja, glavno vprašanje, ki se glasi, pa je, seveda, kako naprej. Po mnenju naših sogovornikov gre za poslovno pivotiranje pa tudi malce družbene odgovornosti, poleg tega pa ima platforma kljub potencialno veliki izgubi uporabnikov in prihodkov še vedno velik potencial.

Na meji med zakonitim in nezakonitim

Po mnenju Zorana Savina, direktorja Zavoda IAB, gre bolj za posel oziroma za investitorski preobrat, brez katerega dandanes pač ne gre. »Onlyfans je nekje vmes med zakonitim in nezakonitim. In glede na to, da se očitno poslavlja manj zakoniti del v obliki pomembnega investitorja (Leonid Radvinsky, op. p.), jim po mojem mnenju ne ostane veliko drugega, kot da si pridobijo investitorje, ki so raje na bolj 'varni' strani posla. Ker glede na trenutno velikost se hoja po robu očitno ne izplača več. Torej je vprašanje: Gremo med sporne vsebine ali med 'mainstrean' vsebine?« Kot pravi Savin, je sicer pivotiranje dandanes normalna stvar posla. »V njihovem primeru je vprašanje naslednje: ne glede na to, kako smo prišli do sem, kako bi lahko dane resurse uporabili čim bolje?« Tudi Denis Jakin, solastnik in izvršni direktor agencije W3B, opozarja, da naj bi bil »uradni« razlog v pritisku bank oziroma ponudnikov plačilnih sistemov. »Špekuliralo pa se je tudi, da iščejo večjo naložbo in, da bi bil umik sporne vsebine lahko eden od pogojev za vstop večjega vlagatelja.«

Dva ekstrema strmega vzpona

»Če ostanem pri svojem življenjskem motu, da je svet še vedno lep in se dogajajo stvari v naše dobro, bi lahko odločitev Onlyfans o ukinitvi paradnega konja, vezano na objavo pornografskih vsebin, komentirala kot zavestno odločitev, saj vodilnim ni v interesu samo denar, ampak tudi družbeno dobro. A če pogledam objektivno, izven iz mojega mehurčka, razlog skoraj zagotovo tiči tudi drugje,« meni Tjaša Lenardič, vodja projektov v agenciji ENKI. Glede na to, da je Onlyfans velik del prihodka ustvaril s pornografskimi vsebinami,  opozarja na dva ekstrema. »Na eni strani mladi, ki zaradi splošno dostopne pornografske vsebine izgubljajo zdrav odnos do spolnosti in jih 'normalna' spolnost ne zadovoljuje več, na drugi pa je epidemija Covid-19 v dočeni meri tiste, ki so se znašli v eksistencialni krizi, spodbudila k služenju denarja tudi z razgaljanjem svojega telesa in prodajo 'vročih' vsebin na platformah, kot je Onlyfans. Tako se je platformi pridružilo kar lepo število novih uporabnikov, kar je vodilo v povečanje prihodkov družbe,« pojasnjuje. 

Lenardičeva izpostavlja verjetnost, da se je ob tem podjetje znašlo na razpotju, kako se razvijati naprej. Po njenem mnenju so trčili v nekaj preprek: ponudniki plačil, vključno z velikanoma Visa in Mastercard, so se postavili po robu, saj prepovedujejo uporabo svojih storitev za takšne vrste vsebin – oba sta lani prekinila razmerje tudi s Pornhubom. »Platforma naj bi iskala investitorje za svoj nadaljnji razvoj in tudi tu se je verjetno pojavila težava pri spornih vsebinah in seveda pod vprašaj postavila zavestnost poslanstva družbe. Ljudje (pre)pogosto iščejo luknje in poti, kako zaobiti pravila, zato se je razmah 'prepovedanih vsebin', pri čemer je najbolj zaskrbljujoča otroška pornografija, zgodil tudi tu, kar ni bilo v skladu z njihovo primarno strategijo in vrednotami,« opaža. 

Kljub potencialni izgubi uporabnikov in prihodkov potencial

»Da bi zagotovili dolgoročnost platforme in da bi še naprej lahko vzdrževali skupnost ustvarjalcev in njihovih oboževalcev, moramo jasneje začrtati svoje vsebinske smernice,« so v družbi zapisali v sporočilu za javnost. Smernice naj bi podrobneje predstavili v naslednjih dneh. Onlyfans je velik del zaslužka omogočal tudi spolnim delavkam in delavcem (v zameno za 20 odstotkov njihovega zaslužka) in jim s tem omogočal finančno svobodo. Po pisanju Guardiana naj bi okrog 16 tisoč ustvarjalcev vsebion zaslužilo več kot 40 tisoč evrov letno. Odgovor na vprašanje o prihodnosti platforme je po besedah Zorana Savina dokaj preprost. »Če smo se odločili za manj kontroverzne vsebine, uporabimo, kar imamo. Torej velik doseg. In s tem prehitimo druge spletne storitve, ki si želijo priti v polje tako imenovane 'ekonomije ustvarjalcev' (creator economy),« ugotavlja Ob tem poudarja dejstvo, da bo tisti, ki bo ustvarjalcem v naslednjih letih ponudil dober zaslužek, dobil veliko pozornosti. »In tukaj je prostor, saj manjši niso še uspeli prodreti na velik oder (doseg), veliki pa imajo problem, ker se jim bo na ta način zmanjšal dobiček. To bi znala biti nit razmišljanja, ki je značilna za investitorske kroge, v katere so zdaj prišli. Zgodovina pa bo ocenila smotrnost tovrstnih korakov,« pravi Savin.

Po mnenju Lenardičeve bo OnlyFans s tem ukrepom zagotovo izgubil lep delež uporabnikov in prihodkov, a po drugi strani se platforma ponaša s kar nekaj slavnimi imeni. »Prav tako ima po mojem mnenju s svojo primarno idejo velik potencial, ki ga lahko marsikdo uporabi za dodaten zaslužek izven spornih vsebin, a bo za preusmeritev barke potrebno kar nekaj truda in kreativnosti. Predvsem, da bodo trenutni sloves zamenjali z novim.«

Lahko se »zgodi« MySpace, lahko pa tudi nova ekonomija

Jakin po drugi strani poudarja, da je OnlyFans postal prepoznavna blagovna znamka, v bistvu je na nek način »koronska« blagovna znamka. Kaj bo z njim v prihodnosti je po njegovem opažanju precej odvisno od vlagateljev in njihove strategije. »S tem, ko so zaprli vrata eksplicitnim vsebinam - čeprav ni še čisto jasno definirano, kaj ta vsebina bo oziroma kje bodo postavili tisto mejo in konec koncev tudi, kdo in kako bo to pri takšni količini uporabnikov preverjal - so odprli vrata »konkurenci«. Kot gobe po dežju nastajajo novi projekti, zbudile so se tudi že obstoječe podobne platforme, ki pa nekako niso uspele priti do takšne prepoznavnosti, kot je le-ta uspela OnlyFans,« je prepričan. Dodaja, da je precej podobnih projektov tudi v kriptosvetu. Ti projekti so še posebej zanimivi predvsem zaradi opcije plačevanja s kriptovalutami.

 bla

OnlyFans kot »koronska« blagovna znamka

»OnlyFans bo po vsej verjetnosti postal družbeno omrežje, ki bo ustvarjalcem primarno ponujala možnost, da služi s svojimi vsebinami. Če samo pomislimo, koliko vsebine smo ustvarili na družbenih omrežjih Facebook, LinkedIn, Instagram - za svoje prijatelje in znance - pri tem pa so služile platforme, torej bi lahko rekli, da bo OnlyFans Facebook za neznance, nekakšen spletni resničnostni šov. Kakšna bo realnost pa bomo videli, lahko, da se jim zgodi MySpace.« 

Nekaj pa po mnenju Jakina ostaja. OnlyFans je spremenil svet v dveh stvareh. Prva je ta, da se družba na nek način detabuizira. »Že samo po tem, da se je platformi pridružilo veliko slovenskih ustvarjalcev vsebin in verjamem, da tudi uporabnikov, kar je nekaj, kar si pred recimo 10 leti ne bi niti predstavljal. Ali je to dobro ali slabo naj presodi vsak sam.« Kot drugo in še bolj pomembno stvar pa izpostavlja dejstvo, da se ustvarja nova ekonomija, in sicer ekonomija ustvarjalcev digitalnih vsebin. »Če smo pred leti imeli YouTube in Twitch, imamo zdaj Instagram, TikTok, OnlyFans in NFT. Vsak, ki bo ustvarjal vsebino bo iz tega lahko zaslužil denar, in kar je še boljše, od tega živel. S tem pa prihajajo poklici, ki si jih dandanes še niti ne predstavljamo,« sklene.

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji