Opozorilni znaki toksičnih zaposlenih: »Nihče noče biti v njihovi bližini«
Na katere lastnosti morajo biti delodajalci pozorni pri izbiri zaposlenih?
Deryl McKissack, ustanoviteljica in direktorica gradbenega podjetja McKissack & McKissack iz Washingtona, je za CNBC delila izkušnje z zaposlenimi v podjetju, ki ga je ustanovila pred skoraj 35 leti. » V prvih letih delovanja podjetja sem imela težave s zaposlenimi, ki niso bili pravi za nas, kar je povzročilo večje težave v poslovanju,« je dejala. Podjetje je ustanovila z ustanovnim kapitalom v znesku približno tisoč evrov, danes pa ima 22 milijonov evrov letnih prihodkov.
McKissack je nanizala tri opozorilne znake, kako ugotovite,da gre za toksične zaposlene:
- Ljudje brez integritete: direktor mora zaupati svojim zaposlenim, zato so ljudje brez moralnih načel težavni, še posebej »menedžerji, ki svoji ekipi ne pripisujejo zaslug. Ko nekdo ves čas govori 'jaz sem to naredil', ne da bi zasluge pripisal svoji ekipi, negativno vpliva na delovno okolje in sodelavce.« Z njo se strinja tudi Heidi K. Gardner, profesorica na Univerzi Harvard, ki opozarja na zaposlene, ki si pripisujejo zasluge za delo drugih. »To je neetično in daje vtis, da človek ne spoštujete svojih sodelavcev,« je povedala za CNBC.
- Ljudje, ki so ne sodelujejo z drugimi: »Skoraj vsaka ekipa, ne glede na dejavnost, potrebuje ljudi, ki uspešno sodelujejo z drugimi. Produktivnost v podjetju se precej zmanjša, če sodelavci ne marajo biti v bližini drugega sodelavca, ali obratno. Če meni ni prijetno biti v njihovi bližini, verjetno tudi strankam ne bo,« je razložila McKissackova. Steve Adcock, podjetnik in milijonar, ki se ukvarja s poučevanjem o poslovnem razvoju, je dodal: »Topla in prijazna osebnost na delovnem mestu vas lahko pripelje dlje v vaši karieri kot vaše sposobnosti in reference. Osebnost vas lahko naredi desetkrat bogatejše kot inteligenca.«
- Ljudje, ki ne živijo vrednot podjetja: McKissackova ceni tri lastnosti pri ljudeh in podjetju – ponižnost, želja po uspehu, inteligenca. Pravi, da jih je prevzela iz knjige avtorja in strokovnjaka za poslovno upravljanje Patricka Lencionija Idealni timski igralec. »V podjetju imamo neizmerno željo po uspehu; ponižnost nas vodi k sprejemanju odločitev za skupno dobro, pri delu pa zelo visoko cenimo čustveno inteligenco, ker vemo, da je osnoven gradnik močnih odnosov.« Do te ugotovitve je prišla, ko je njeno podjetje začelo stagnirati. V želji po rasti je prebrala Lencionijevo knjigo in osnovala poslanstvo podjetja, večje od tega, kar počnejo (izdelava opek in malte): »Iz gradbenega podjetja McKissack & McKissack sem naredila podjetje, ki želi tudi izboljšati človeštvo; takrat smo se začeli spreminjati in rasti.«