Optimizem v oglaševalski industriji
Organizacija Standard Media Index je analizirala oglaševalsko panogo na drugi strani oceana, ki naj bi odsevala stanje tudi na Stari celini. Ugotovili so, da optimizem za oglaševanje kljub gospodarskemu ohlajanju vztraja in ostaja.
Kaja Kovič
Pogled nazaj
Poraba sredstev za oglaševanje sicer že peti zaporedni mesec rahlo upada, a je to posledica podaljševanja rasti na začetku leta. V zadnjem četrtletju leta 2021 in v prvih dveh mesecih leta 2022 so se namreč oglaševalska sredstva povečala za 20 odstotkov v primerjavi z letom 2020, kar je bistveno več od splošne 2- do 5-odstotne rasti trga, ki je veljala desetletja.
Oktober 2022
V letošnjem oktobru so v primerjavi z lanskim oglaševalci povečali sredstva za marketing za 6 odstotkov. Prav prejšnji mesec pa je padel še en rekord, in sicer so se sredstva za digitalni marketing v primerjavi s septembrom povečala za 5 odstotkov. Vanj so največ investirali iz štirih sektorjev – farmacija, restavracije, oblačila in dodatki ter potovanja. V poročilu SMI zapišejo, da to kaže na splošno gospodarsko moč. »Ti sektorji so imeli od leta 2017 najboljši oktober glede oglaševalskih sredstev.«
Rast oglaševanja v časopisih
Med oglaševalskimi kanali še naprej zaostaja televizija, največ sredstev pa je namenjenih digitalnim medijem, ki predstavljajo 57 odstotkov vseh oglaševalskih sredstev v oktobru. Krepi se tudi zunanje oglaševanje, predvsem s strani sektorjev zabava, oblačila in dodatki ter avtomobilski sektor. Presenetljivo pa so se razširile tudi naložbe v časopise, kar pomeni prvi preobrat navzgor po štirih letih za ta medij.