Potrošniške navade v veselem decembru 2022
Veseli december je skoraj pred vrati in zato je čas, da podjetja strateško premislijo, kako bodo letos motivirala potrošnike k nakupu. Nakupne navade bodo zaradi oslabljenega gospodarstva, rusko-ukrajinske vojne in postpandemične realnosti precej drugačne
Kaja Kovič
Družba Vericast, ki podjetjem pomaga premagati izzive, da postanejo prva izbira potrošnikov in izboljšujejo njihove marketinške akcije, je na ameriškem trgu opravila raziskavo, v kateri so ljudi spraševali o njihovih načrtih za praznično nakupovanje. Kljub temu, da je raziskava opravljena v ZDA, se lahko iz nje marsikaj naučijo tudi evropske blagovne znamke.
Najboljša ponudba
Zaradi nejasnih gospodarskih obetov bodo potrošniki vedno bolj pozorni na cene, njihov največji nakupovalni izziv pa predstavlja inflacija. Za nakupovanje prazničnih daril bodo iskali trgovine, ki imajo najboljše ponudbe in razprodaje.
Veliko ljudi namerava potrošiti manj
Nekateri potrošniki so navedli, da nameravajo letos potrošiti več, zlasti generacija Z (32 odstotkov pripadnikov GenZ namerava potrošiti več), starši (27 odstotkov) in tisti, ki so finančno zelo zadovoljni (32 odstotkov). Toda na splošno je kar 46 odstotkov potrošnikov izjavilo, da nameravajo za letošnje božično-novoletne praznike nameniti manj denarja v primerjavi z lanskim letom. V svoje varčevalne ukrepe pa niso vključili le manj nakupovanja daril, temveč tudi manj obedovanja v restavracijah in srečavanja v lokalih.
Več ljudi namerava nakupovati pozneje
Podatki raziskave Vericast kažejo, da bodo ljudje svoje veselodecembrske nakupe opravljali pozneje. Približno polovica kupcev bo s prazničnimi nakupi sicer začela novembra ali decembra, medtem ko bodo tisti, ki se srečujejo s finančnimi izzivi, čakali do konca decembra in nakupovali v zadnjem trenutku.
Fizične ali spletne trgovine?
Kupci so po večkratnem zaprtju trgovin zopet pripravljeni brskati po prodajnih policah, kjer si bodo ogledovali in se dotaknili ter med seboj primerjali izdelke, komunicirali s prodajalci in na splošno občutili vrvež praznične sezone. Kar 20 odstotkov več anketirancev v primerjavi z lanskim letom namerava darila, hrano in pijačo za praznične zabave in večerje kupovati v fizičnih trgovinah, vseeno pa namerava tretjina ljudi vse to nakupiti (predvsem darila) kar preko spleta.