S čustvenim oglaševanjem do 40 odstotkov višjih cen
Raziskava platforme Tracksuit, izvedena skupaj z Googlom, Ipsosom in IPA, kaže, da čustveno oglaševanje blagovnim znamkam pomaga doseči večjo cenovno moč – za kar 40 odstokov večjo.
Kaja Kovič
Moč cene
Rezultati kažejo, da čustveno oglaševanje blagovnim znamkam poveča moč višanja cen za do 40 odstotkov. Z vključevanjem čustev v oglaševanje se potrošniki lažje povežejo z blagovno znamko, kar povečuje zaznano vrednost izdelka ali storitve. To pomeni, da so kupci pripravljeni plačati več, ker čutijo globljo povezavo z blagovno znamko – občutek, da za svoj denar dobijo nekaj, kar ima večjo osebno vrednost. Takšna zaznava cenovne vrednosti je še posebej pomembna v panogah, kjer je konkurenca močna in cene igrajo pomembno vlogo.
Boljši doseg na družbenih omrežjih
Raziskava tudi ugotavlja, da imajo oglasi s čustvenimi elementi boljše možnosti, da postanejo viralni na družbenih omrežjih. V resnici so za kar 27 odstotkov bolj verjetno deljeni kot oglasi brez čustvene note. Čustva, kot so veselje, presenečenje ali celo žalost, pritegnejo več pozornosti, ljudje pa so nagnjeni k temu, da takšne oglase delijo, komentirajo ali všečkajo, kar vodi do organskega širjenja sporočila blagovne znamke.
Čustveni oglasi ustvarjajo učinek slave
V oglaševanju je učinek slave, ki ga povzročajo organske omembe v medijih in objave, izjemno dragocen. Oglasi, ki vzbujajo čustva, so v tej kategoriji skoraj trikrat bolj uspešni od racionalnih oglasov. To pomeni, da čustveno oglaševanje pomaga blagovni znamki, da se izpostavi širši publiki brez dodatnih stroškov za medijsko promocijo. Takšen organski doseg krepi prepoznavnost blagovne znamke, kar je ključnega pomena za dolgotrajno rast in utrjevanje ugleda.
Zakaj čustva premagujejo racionalne argumente?
Razlog, da so čustveni oglasi tako učinkoviti, leži v načinu, kako ljudje sprejemamo in procesiramo informacije. Čustveni odzivi so hitrejši in bolj intuitivni kot racionalni procesi. Ko potrošniki čutijo, da jih oglas nagovarja na osebni ravni, se z blagovno znamko povežejo močneje kot pri oglasih, ki temeljijo zgolj na racionalnih argumentih, kot so cena, funkcionalnosti ali primerjave z drugimi izdelki.
Čustvena oglaševalska strategija kot dolgoročna naložba
Vse večje število raziskav kaže, da čustveno oglaševanje ni le kratkoročna marketinška strategija, temveč dolgoročna naložba, ki pripomore k grajenju zvestobe blagovni znamki. Blagovne znamke, ki dolgoročno stavijo na čustvene povezave, lažje ohranjajo zveste stranke, saj se te vračajo ne le zaradi kakovosti izdelka, ampak tudi zaradi emocionalne vrednosti, ki jo znamka prinaša.
Praktični primeri
Znane blagovne znamke, kot so Nike, Coca-Cola in Apple, že dolgo uporabljajo čustveno oglaševanje, da bi okrepile svojo vrednost. Nike s kampanjami, ki poudarjajo osebne zmage in premagovanje ovir, Apple z ustvarjanjem občutka ustvarjalnosti in ekskluzivnosti, Coca-Cola pa z oglaševanjem, ki promovira veselje in povezanost. Vsi ti primeri kažejo, kako se lahko čustva uporabijo za vzpostavitev trajnih povezav s potrošniki in za izboljšanje konkurenčne prednosti.