Skregano z zdravo pametjo
V septembrskih Proglasih so v tedniku Mladina agencije pozvali, naj se lotijo vsega, kar se jim zdi skregano z zdravo pametjo. Temo so poimenovali Menticid.
»V dobi 'short-span' vsebin, 'doomscrollinga', filtrov in popravljenih identitet smo želeli s tokratnim Proglasom ponovno opozoriti na grožnjo, ki jo družbena omrežja ob lahkomiselni uporabi predstavljajo tako za posameznika kot za družbo. Tik-tok, tik-tak.«
Andraž Čelik, tekstopisec v agenciji Internavti
»Čeprav je izraz menticid morda nekoliko manj poznan, pa je zelo pogosta njegova pojavnost v vsakodnevnem življenju. Za jasno ponazoritev, da je še kako prisoten, smo uporabili sam medij Mladine oz. količino njene vsebine. Tako je že enostaven izračun dovolj poveden ter predstavlja izhodišče za razmislek, kako težko je v resnici danes razbrati pomembne informacije, kaj šele jih povezati v relevantne zaključke.«
Peter Zabret, starejši snovalec v Pristopu
»V današnjem času smo umor uma oz. človeškega duha izpopolnili do popolnosti. Nič lažjega in bolj dosegljivega kot to. Otročje lahki so postali načini za najbolj učinkovito preobrazbo v nerazmišljajočo in ignorantsko osebo. Potrebno je zgolj za trenutek odklopiti se od okolice in brez upiranja in razmišljanja prepustiti se družbenim omrežjem, da naredijo svoje.«
Dejan Miletič, umetniški direktor v Zadrgi
»Posnetek je resničen in je nastal v Sloveniji. Novi lastnik parcele je pregradil pot, ki je bila prej desetletja, verjetno pa celo stoletja v javni rabi in je vrisana v zemljevidih. V napisu na zapori navaja, da je kupil zemljišče v 'dobri veri', da na njem ni poti, čeprav je ta dobro vidna, saj gre za makadamsko gozdno pot. Pri tem je navedel razlog, da ne odobrava kolesarjenja in sprehajanja v naravnem okolju. Zmotil nas je aroganten odnos lastnika, ki se zaveda, da uveljavljanja služnostne pravice za prost prehod v javnem interesu od njega ne bo nihče zahteval.«
Borut Sočan, direktor agencije Imago Urbee
»Menticid ima veliko virov, skoraj vsi pa so povezani z neke vrste institucijami. Z direktivami, strukturami in usmeritvami, ki velikokrat vodijo v zaslepitve, poskrbijo za zmanjševanje raznolikosti umov in povečanje enoumja. Pri SHIFT-u smo v tokratnem Proglasu izpostavili eno od najstarejših tovrstnih institucij.«
Luka Bajs, kreativni direktor v agenciji SHIFT