triglav
Aktualno

Skupina Triglav x AV studio: Vzorčen primer prenove spletnih strani velikega podjetja

AV studio je s premišljeno zasnovanim dizajn sistemom prispeval k celoviti digitalne podobe spletnih mest Skupine Triglav v regiji Adriatik.

Prenova korporativnih in produktnih spletnih strani je za velika podjetja zaradi obsežnosti vsebin in raznolikih funkcionalnosti, prepletenosti zalednih sistemov in razpršenosti po številnih različno razvitih trgih izjemno zahteven projekt, pravijo v AV studiu. Predstavili so nam ključne projektne odločitve in premišljene rešitve, s katerimi so uresničili zahtevne cilje, ki jih je bilo treba doseči v projektu prenove korporativno-produktnih strani Skupine Triglav v celotni regiji Adriatik.

»Redka podjetja imajo tako raznolike produktne in kompleksne storitvene sisteme ter hkrati tako veliko število strank oz. uporabnikov, kot jih ima Skupina Triglav. Njihove korporativno-produktne spletne strani in aplikacije so že davno prerasle funkcijo predstavitve produktov ali podjetja, saj služijo napredni spletni komunikaciji z uporabniki, izmenjavi informacij in podatkov, sklepanju zavarovanj ter prijavi škode – postajajo namreč digitalni storitveni center za vsakega uporabnika posebej. Ob tem pa nastopajo na številnih trgih, kjer je seveda treba upoštevati njihove zakonodajne specifike in razvitost tržišč,« ugotavljajo v AV studiu.

Z obliko so ustvarili skupni jezik in vizualno enotnost na vseh platformah

Spletna mesta, aplikacije in uporabniški vmesniki različnih platform in medijev imajo v okviru ene korporacije praviloma eno izhodišče: vizualno podobo. Oblikovanje uporabniške izkušnje in vmesnika je temelj za vsako interakcijo načrtovanih informacij, ki jih predajajo uporabniku. Kompleksnejša kot je zahteva po količini vsebine in bolj kot je razvejana struktura, večja je potreba po tako imenovanem dizajn sistemu, torej po naboru standardov za upravljanje oblikovanja, ki ustvari skupni jezik in vizualno doslednost na še tako različnih spletnih straneh in kanalih. V AV studiu so pri kompleksni oblikovni prenovi spletnih mest Skupine Triglav izbrali pristop atomskega oblikovanja (ang. atomic design), ki se zgradi na petih ravneh: atomih, molekulah, organizmih, predlogah in straneh.

Kot pravi Jure Skubic, spletni oblikovalec in skrbnik dizajn sistema v AV studiu, je v primeru velikih podjetij in korporacij vzpostavitev dizajn sistema ključna prednost izdelave, upravljanja in nadgrajevanja množice spletnih mest in aplikacij pod okriljem ene vizualne podobe. V kombinaciji z enotno uporabniško izkušnjo pa se gradi tudi brezšivna izkušnja oz. »seamless UX«.

jure skubic

Atomsko oblikovanje daje celovito podobo in omogoča hitro odzivnost

Pri snovanju oblikovne podobe so v AV studiu skladno z metodo atomskega oblikovanja zasnovali več ravni oblikovnih elementov. Atome predstavljajo izbrane barve, tipografija in ikone. Ti skupaj tvorijo večje molekule, kot so npr. gumbi, forme in iskalna polja. Molekule nato ustvarjajo organizme kompleksnejših modulov, kot so meni, noga in drugi gradniki končne podobe spletnih mest. Dizajn sistem, ki so ga za Skupino Triglav razvili v AV studiu, omogoča vzdrževanje enotne podobe vseh spletnih mest, in kar je še pomembno, zagotavlja hitro odzivnost ob vsakodnevnem razvoju novih modulov, ki jih Skupina Triglav potrebuje v komunikaciji z naročniki in ob morebitnih spremembah krovne podobe spletnega nastopa.

»Pri prenovi spletnih mest Skupine Triglav se je za izjemno smiselno izkazalo, da smo najprej prenovili dve, danes bi jima lahko rekli kar vzorčni spletni strani – triglav.si in triglav.eu, saj smo z njima postavili temelje za definicijo zares obsežnega dizajn sistema in spletnih modulov, ki zdaj služijo kot temeljni gradniki za prenovo katere koli spletne strani ali aplikacije Skupine Triglav,« pravi Boris Mesarić, direktor poslovne enote Ljubljana AV studia.

boris mesaric

Definicija ključnih modulov za vse ravni storitev in produktov

Pri razvoju vseh potrebnih funkcionalnosti in modulov je bil eden od osnovnih ciljev poiskati rešitve, ki jih je mogoče na spletnih mestih uporabiti za različne namene in tako optimizirati njihov nabor. Vsak modul je razvit skladno z dizajn sistemom, kar omogoča tako regijsko implementacijo kot tudi adaptacijo. S tem posledično zmanjšujejo stroške vzdrževanja spletnih mest na posameznih trgih. Obiskovalci Triglavovih spletnih mest pa imajo zagotovljeno enako uporabniško izkušnjo ne glede na to, katero spletno mesto Skupine Triglav obiščejo. »Zdaj naši spletni uporabniki na vsaki aplikaciji ali spletni strani uporabljajo iste grafične elemente, kar je enostavno in seveda uporabniku prijazneje, saj se le enkrat spoznava z delovanjem vsebinskih oz. grafičnih elementov. Pomembno je poudariti tudi krepitev prepoznavnosti posameznih družb kot članic Skupine Triglav, saj se enotna digitalna podoba pojavlja na vseh spletnih mestih,« pove Goran Jurošević, direktor službe za digitalno platformo v Zavarovalnici Triglav.

goran jurosevic

Na voljo vsem družbam in trgom Skupine Triglav

Vse elemente dizajn sistema in ves nabor sprogramiranih modulov upravlja služba za digitalno platformo v Zavarovalnici Triglav. Tako naročnik samostojno izbira in implementira nove vsebine ali funkcionalnosti na vseh spletnih platformah. Dnevna komunikacija z naročniki zahteva tudi stalen razvoj dizajn sistema in nadgradnje modulov za spletna mesta, za kar skrbi AV studio tako z vidika uporabniških poti, uporabniške izkušnje, oblikovanja uporabniškega vmesnika, front-end programiranja, testiranja in redne optimizacije. Partnerja v tem procesu prisegata na agilni razvoj, ki omogoča najboljše rešitve za končnega uporabnika.

Uspešna implementacija prenove spletnih mest v regiji Adriatik

Na začetku leta 2022 je služba za digitalno platformo v Zavarovalnici Triglav za vse odvisne družbe Skupine Triglav v regiji Adriatik omogočila enostavno in uspešno uporabo modularne platforme za prenovo regionalnih spletnih mest. »Ključni cilji prenove so bili poenotenje spletnih strani na ravni Skupine Triglav ter oblikovna posodobitev in boljša uporabniška izkušnja, kolegom v posameznih družbah pa smo želeli dati možnost samostojnega objavljanja aktualnih vsebin,« je za MM povedal Iztok Cimperman, menedžer na področju upravljanja odvisnih družb Skupine Triglav.

iztok cimperman

Skladno z digitalno podobo so celovito prenovili spletna mesta triglav.hr, triglav.ba, triglav.rs, triglavrs.ba, lo.co.me, triglav.mk, triglavpenzisko.mk, triglavzivot.mk in triglav-svetovanje.si. »S prenovo spletnih strani je Skupina Triglav uporabnikom še bolj približala poslovno, vsebinsko in tehnološko napredno okolje. Za zagotovitev najboljše uporabniške izkušnje smo dobro analizirali navade uporabnikov in izkoristili vse možnosti, ki jih ponujajo sodobne tehnologije, da bi tudi našim strankam v regiji Adriatik (še bolj) olajšali iskanje informacij. Strateško smo postavili odlično izhodišče za nadaljnjo digitalno transformacijo družb v regiji,« je zadovoljen Goran Jurošević.

Ponudba izdelkov in storitev zaradi različne zakonodaje in razvoja trgov v regiji (še) ni tako raznolika, da bi lahko uporabili vse funkcionalnosti slovenskih spletnih strani. Je pa to eden od ciljev prenovljene strategije, ki se mu namerava Skupina Triglav kmalu približati.

Z brezšivno povezavo spletnih mest omogočili skupno digitalno poslovalnico

Z uporabo premišljenega dizajn sistema je torej mogoče zagotoviti enotno uporabniško izkušnjo na vseh spletnih mestih. Za uporabniku še prijaznejšo in njemu prilagojeno spletno izkušnjo pa je bil naslednji izziv vzpostavitev brezšivne uporabniške izkušnje. Najprej so se v Skupini Triglav izziva lotili na slovenskem trgu. Brezšivno izkušnjo navzven predstavlja enotna navigacija – to sta meni in noga vsakega spletnega mesta. V zaledju brezšivni sistem povezuje vse ključne Triglavove platforme z osrednjo digitalno poslovalnico i.triglav in vsa spletna mesta med seboj. Na ta način so dosegli enovito uporabniško izkušnjo na vseh straneh in aplikacijah družb Skupine Triglav, za registrirane uporabnike pa so tako lahko zagotovili še personalizirano vsebino. »Z brezšivnostjo smo dosegli, da se stranka prijavi skozi sistem enotne prijave Zavarovalnice Triglav, zato se ta informacija prenaša skozi vsa spletna mesta in se temu primerno na določenih segmentih prilagaja tudi vsebina. Na ta način sledimo usmeritvi, da stranki ponudimo njej relevantno vsebino na najbolj primeren način,« poudari Jurošević.

Dizajn sistem in brezšivna izkušnja sta pomembna tudi za učinkovitejšo tehnično podporo, saj poenostavljata nadzor, omogočata evolucijski pristop nadgrajevanja vizualne podobe, zagotavljata večstranske integracije, skupni vir resnice in agilen pristop A/B testiranja ter posledično povečujeta produktivnost in znižujeta stroške. »Brezšivna izkušnja tako omogoča konsistenco derivacij matične enote, formiranje hčerinskih strani in aplikacij ter povezuje enote v eno celoto. Občutek uporabnika, da se nahaja v enem okolju, je del udobja, ki omogoča, da se uporabnik osredotoči bodisi na pregled informacij bodisi na interakcijo,« pa pove Jure Skubic.

Brezšivno uporabniško izkušnjo postopoma uvajajo na vsa spletna mesta Skupine Triglav, med drugim je že implementirana na večini slovenskih spletnih platform, in sicer na www.triglav.si, www.triglav.eu, i.triglav.si, www.triglavzdravje.si, www.triglavpokojnine.si, vsebovredu.triglav.si, www.triglav-avtoservis.si, drajv.triglav.si, lab.triglav.si, vreme.triglav.si, www.triglavtek.si, www.triglav-svetovanje.si in vozimse.si.

Uporaba dizajn sistema in modularne platforme za prihranek časa in denarja

V Skupini Triglav pravijo, da v sodelovanju z AV studiem uspešno uresničujejo ključne cilje izjemno obsežnega projekta prenove spletnih mest tako na produktni kot tudi korporativni ravni. Rešitev je AV studio grafično oblikoval in sprogramiral le enkrat, zdaj pa skrbi za razvoj dizajn sistema in nadgradnje modulov. »Prihranki so identificirani tako v implementacijskem kot tudi v dizajnerskem pogledu. Namesto, da bi vsaka družba izdelovala svojo celostno grafično podobo in svoje spletno mesto implementirala na lastni infrastrukturi, smo vse rešitve v okviru digitalne platforme začeli prenašati na odvisne družbe Skupine Triglav kot storitve. To pomeni, da se rešitev implementira in grafično oblikuje le enkrat, nato pa se za posamezno družbo to rešitev le prilagodi z vidika uporabniških poti in vsebine. V sklopu tega projekta je razvoj devetih novih spletnih mest v regiji Adriatik trajal le dobre tri mesece, namesto leto ali več,« pove Goran Jurošević.

Sogovorniki sklenejo z mislijo, da tako uspešen proces prenove spletnih mest ne bi bil uresničljiv, če vanj ne bi dejavno vključili številnih zaposlenih z različnih oddelkov in področij dela, tako s strani naročnika kot izvajalca. To je bilo na začetku projekta pomembno predvsem z vidika strukturiranja vsebin in opredelitve potrebnih spletnih funkcionalnosti, ki jih zahtevajo izjemno raznolike zavarovalne skupine. S širjenjem uporabe rešitve pa v največji zavarovalno-finančni skupini v regiji Adriatik skrbijo za celovito predajo znanj in orodij, potrebnih za implementacijo enotne podobe in funkcionalnosti v družbah Skupine Triglav.

atomic design

Osnovni prikaz principa atomskega oblikovanja (ang. atomic design).

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, januar-februar 2023, #499-500. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji