z
Aktualno

Slovenija na 3. mestu po odličnosti nakupne izkušnje v regiji

Kupci imajo zelo visoka pričakovanja – nakupi niso več samo transakcija in opravek, temveč doživetje. Kako so se v regijski raziskavi Mystery Shopping odrezali slovenski prodajalci?

Poleg Slovenije so bile v raziskavo vključene Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Črna gora, Srbija in Makedonija. Raziskava je potekala v več kot 800 različnih poslovalnicah, med katerimi so bili avtosaloni, finančne ustanove, bencinski servisi, različni ponudniki storitvenih dejavnosti, različne trgovine in turistični ter gostinski lokali. V raziskavi so merili začetni pozdrav, ugotavljanje potreb oziroma želja kupca, predstavitev izdelka ali storitve, dodatno ponudbo in zahvalo za obisk (po angleško Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank; kar na kratko pomeni 'guest' oziroma gost).

V letošnjem letu je bila Slovenija ponovno na tretjem mestu (78,8 odstotka), a rezultat je boljši za 0,2 odstotne točke. Nižje rezultate smo dosegli pri pozdravu in postavljanju vprašanj, največjo rast pa pri zahvali in dodatni prodaji. Zmagovalni kategoriji poslovalnic so storitvene dejavnosti in bencinske črpalke.

Pri raziskavi je podjetje za skrivnostno nakupovanje Heraklea sodelovalo z lokalnimi agencijami (v Sloveniji je bilo to podjetje Skrivnostni nakup). Skupaj so ugotovili, da prodajniki in prodajne ekipe potrebujejo usposabljanja v prodajno-komunikacijskih veščinah, saj imajo kupci zelo visoka pričakovanja – nakupi niso več samo transakcija in opravek, temveč doživetje. Pri tem samoumevno pričakujejo visoko raven gostoljubnosti in dobro postrežbo.

 

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji