Slovenija na 3. mestu po odličnosti nakupne izkušnje v regiji
Kupci imajo zelo visoka pričakovanja – nakupi niso več samo transakcija in opravek, temveč doživetje. Kako so se v regijski raziskavi Mystery Shopping odrezali slovenski prodajalci?
Kaja Kovič
Poleg Slovenije so bile v raziskavo vključene Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Črna gora, Srbija in Makedonija. Raziskava je potekala v več kot 800 različnih poslovalnicah, med katerimi so bili avtosaloni, finančne ustanove, bencinski servisi, različni ponudniki storitvenih dejavnosti, različne trgovine in turistični ter gostinski lokali. V raziskavi so merili začetni pozdrav, ugotavljanje potreb oziroma želja kupca, predstavitev izdelka ali storitve, dodatno ponudbo in zahvalo za obisk (po angleško Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank; kar na kratko pomeni 'guest' oziroma gost).
V letošnjem letu je bila Slovenija ponovno na tretjem mestu (78,8 odstotka), a rezultat je boljši za 0,2 odstotne točke. Nižje rezultate smo dosegli pri pozdravu in postavljanju vprašanj, največjo rast pa pri zahvali in dodatni prodaji. Zmagovalni kategoriji poslovalnic so storitvene dejavnosti in bencinske črpalke.
Pri raziskavi je podjetje za skrivnostno nakupovanje Heraklea sodelovalo z lokalnimi agencijami (v Sloveniji je bilo to podjetje Skrivnostni nakup). Skupaj so ugotovili, da prodajniki in prodajne ekipe potrebujejo usposabljanja v prodajno-komunikacijskih veščinah, saj imajo kupci zelo visoka pričakovanja – nakupi niso več samo transakcija in opravek, temveč doživetje. Pri tem samoumevno pričakujejo visoko raven gostoljubnosti in dobro postrežbo.