z
Aktualno

Slovenska podjetja napredujejo na trajnostni poti

Prva tovrstna analiza v slovenskem prostoru je razkrila, kje na poti zelene preobrazbe so slovenska podjetja.

Pretekli teden so pri CER Partnerstvu za trajnostno gospodarstvo, kjer so razvili Green Star, certifikat za uvajanje trajnostnih ESG vidikov in podnebnega ukrepanja v podjetjih, predstavili prvo analizo v slovenskem prostoru, ki je razkrila, kje na poti zelene preobrazbe so slovenska podjetja, kakšen je njihov odnos do trajnosti in kako kakovostni so njihovi ESG podatki.

Kar nekaj podjetij je naredilo viden napredek

Analiza je pokazala, da poleg velikih tudi manjša podjetja že začenjajo s trajnostnim poročanjem, kar je spodbudno, saj nova CSRD direktiva od njih tega še ne zahteva; trajnostnega poročanja so se lotila, ker so v tem videla priložnost.

Poleg tega ugotavljajo, da se trajnostno ravnanje postopoma umešča v jedro poslovanja. Če je bila nekoč trajnost prepuščena manjšim oddelkom ali posameznikom, se ta trend vidno spreminja. Večina podjetij, zajetih v analizo, namreč poroča, da so se odločitve glede trajnostnega poslovanja in doseganja podnebne nevtralnosti prenesle na najvišjo vodstveno raven.

Pozitiven premik je bil zaznan tudi pri tistih podjetjih, ki so v certificiranje stopila dve leti zapored. Kar 50 odstotkov podjetij je namreč prejelo višjo oceno kot leto poprej, kar kaže na to, da spremljanje in merjenje podatkov podjetjem omogoča prikaz realne slike na področju trajnosti in pogoj za napredek.

Kakšne so vrzeli slovenskih podjetij?

Analiza pa je pokazala, da bi lahko bila številna podjetja bolj ambiciozna na področju uvajanja trajnosti v poslovanje. Kar 69 odstotkov podjetij je premalo ali le delno ambicioznih; vrzeli so se pokazale tudi pri podnebnih tveganjih, saj kljub temu, da 90 odstotkov podjetij pozna lastna podnebna tveganja, številna nimajo vzpostavljenih sistemskih pristopov za soočanje z njimi.

Zanemarljiv pa ni niti podatek, da skoraj tretjina podjetij izplačuje plače nižje od minimalnih, četrtina podjetij pa v povprečju ženske plačuje do 20 odstokov manj za isto delovno mesto.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji