Slovensko-makedonska zgodba družine Puklavec
Začetki vinske kleti Puklavec Family Wines segajo vse do leta 1934, ko je Martin Puklavec začel ustvarjati vinsko tradicijo družine Puklavec.
Tina Guček
Leta 2009 se je družina v velikem slogu vrnila v vinsko zgodbo, nov mejnik pa so postavili deset let pozneje, z otvoritvijo butične vinske kleti v Severni Makedoniji, ki ji je sledila predstavitev blagovne znamke Instinct.
Martin Puklavec si je skupaj s sodelavci zastavil vizijo: ustvarjati najboljša vina. Njegova filozofija je še vedno močno prisotna v podjetju in se odraža v njihovih temeljnih vrednotah. Leta 2009 so z nakupom Ormoške in Ljutomerske vinske kleti ter njuno združitvijo začeli pisati zgodbo pod imenom Puklavec Family Wines. V prvih desetih letih so skrbeli in bdeli nad ciljem, ki ga je pred 85 leti zapisal Martin Puklavec – s strastjo, trdim delom in predanostjo najvišji kakovosti ustvarjati in pridelovati najboljša bela vina iz Ljutomersko-Ormoških goric.
Pogoje za vrhunska rdeča vina so našli v Makedoniji
Maja 2019 so se razširili izven slovenskih meja in odprli butično vinsko klet v Severni Makedoniji. Kot pravijo, jih je že od leta 2011 vodila želja po dopolnitvi svoje ponudbe z rdečimi vini in prav sredi Negotina so našli pravi terroir, kjer domujejo popolni pogoji za pridelavo vrhunskih rdečih vin. Topla in suha poletja, relativno hladne zime, pravšnja nadmorska višina in zemlja, ki jo odlikuje edinstven mineralni terroir, zagotavljajo odlične pogoje za vrhunska rdeča vina. Prav v butični kleti Puklavec Family Wines Negotino, kjer se sodobna tehnologija prepleta s tradicijo zorenja vina v lesenih vinskih sodih, se je rodila njihova nova linija rdečih vin – Instinct.
Blagovno znamko Instinct zastopajo mogočne živali iz antične Makedonije, ki se po značaju popolnoma ujemajo z značajem vina.
Vrhunska rdeča vina iz Negotina dopolnjujejo njihov trenutni asortiment belih vin iz Ljutomersko-Ormoških goric, s povezovanjem Slovenije in Severne Makedonije pa Vladimir Puklavec skupaj s sodelavci sledi začrtanemu cilju – upoštevati genski zapis regije in terroirja, izraziti čistost narave in predvsem ustvarjati najboljša vina.
Slovenski vinar z največjo naložbo v Severni Makedoniji v letu 2019
Butična vinska klet Puklavec Family Wines Negotino ima kapaciteto med 300 in 400 tisoč steklenic letno. Pridelujejo najbolj prepoznavne sorte rdečih vin, kot so cabernet sauvignon, merlot in lokalna sorta vranec. Vse tri linije sledijo zahtevam krovne kleti iz Ormoža, v kateri sodobno tehnologijo prepletajo s tradicijo zorenja vina v lesenih vinskih sodih, ki zavzemajo pomembno mesto v kleti.
Makedonska vina so znana po krepkem telesu. So bogata in imajo zrelo aromatiko z značilnim temnim sadjem in začimbnimi notami v svojem okusu. Prav te značilnosti so ključne za prepoznavnost in cenjenost, ki jih makedonska vina dosegajo na svetovnem vinskem trgu. Nova naložba za podjetje Puklavec Family Wines pomeni nadaljnji razvoj in rast v segmentu rdečih vin. Ambicij ne skrivajo in pravijo, da želijo z makedonskimi rdečimi vini doseči uspeh, ki bo primerljiv obstoječim belim vinom iz slovenskega dela kleti.
Vladimirja Puklavca, lastnika vinske kleti Puklavec Family Wines, veseli, da v novo desetletje vodenja kleti vstopajo bogatejši z novim regijskim sodelovanjem med Slovenijo in Severno Makedonijo ter celovito ponudbo vin, ki jo zdaj dopolnjujejo tudi visoko kakovostna rdeča vina iz Negotina. Vrednost dosedanje naložbe v prenovo butične kleti Negotino ocenjuje na 1,6 milijona evrov.
Instinkt je v vseh nas
»Nova blagovna znamka nosi pomenljivo ime in sporočilo, da je instinkt v vseh nas, prirojen in ne naučen. Je nekaj, česar se ne naučimo ali prakticiramo, kot na primer ljubezen ali strah. Vsa živa bitja se rodimo z nagonom, s katerim se že takoj po rojstvu premikamo kar najučinkoviteje po svojem naravnem prostoru,« opisujejo idejo v ozadju imena blagovne znamke. »Tako kot v naravi tudi v vinogradništvu in vinarstvu preživijo le najmočnejši. Izzivi in tveganja, ki jih prinašajo naravni pogoji, so stalnica, s katero se pridelovalci vina srečujemo vsak dan. Instinkt je v vinogradniku, da določi točen čas trganja grozdja, in v vinarju, ki ga pri spreminjanju grozdja v harmonična in bogata vina vodi znanje, razlikuje pa instinkt,« dodajajo.
Zato tudi ni naključje, da blagovno znamko Instinct predstavljajo živali z močnim značajem – volk, konj in orel. Pri snovanju nove blagovne znamke, ki bo predstavljala makedonska vina vinske kleti Puklavec Family Wines, so v oddelku marketinga želeli vključiti tudi zgodovino države porekla.
Navdih so našli v antični Makedoniji. V Severni Makedoniji, v času Amyntasa, so vladali kralji – vladarji svojih imperijev. Ti vladarji so se pogosto poistovetili z močnimi živalmi, ki so bile skupaj z njimi na čelu kraljestva, svoje živalske predstavnike pa so tudi upodabljali na svojih kraljevskih kovancih. Pogosto so prikazovali prav volkove, orle, leve in konje – močne živali s tipičnim značajem, osebnostjo in stališčem. »Spoštujemo geografsko poreklo, lokalne posebnosti, makedonsko kulturo in njihovo bogato zgodovino. Želeli smo, da naša rdeča vina predstavljajo vse našteto in da naši sodelavci s ponosom podajajo to zgodbo naprej do kupcev in ljubiteljev rdečega vina, kjer koli po svetu,« so v Puklavec Family Wines povedali za MM.
Za oblikovanje je poskrbela interna ekipa
Etikete z živalskimi motivi in druge podrobnosti, povezane z blagovno znamko, so zasnovali v oblikovalski ekipi, ki je del podjetja, deluje pa v mednarodni pisarni na Nizozemskem. Vodi jo Tatjana Puklavec, hči lastnika Vladimirja Puklavca, kar v kleti označujejo kot prednost, saj »lasten dizajnerski tim diha s podjetjem in njegove izdelke in blagovne znamke pozna do potankosti«, kot pravijo. Oblikovalska ekipa je prav tako vključena v dolgoročno vizijo in strategijo podjetja, zasnovo novih blagovnih znamk, prenovo obstoječih blagovnih znamk in pozicioniranje vin na različnih trgih po svetu. S tem zagotavljajo, da je korporativna podoba podjetja in identiteta blagovnih znamk enotna na vseh 24-ih trgih, na katerih so prisotni s svojimi vini.
Komunikacija s slovensko marketinško ekipo poteka na dnevni ravni, preko telefona, e-pošte ali Teamsa, nekajkrat na leto tudi v živo na sestankih v Ormožu, zlasti pred večjimi projekti. Kot trdijo, jim geografska oddaljenost ne predstavlja ovir, prav nasprotno, mednarodna ekipa doda širino in razmišljanje izven slovenskih okvirjev.
Tatjana Puklavec, članica družine Puklavec, je direktorica globalnega marketinga in vodja oblikovalske ekipe, ki deluje v mednarodni pisarni na Nizozemskem.
Vina z značajem
»Vsako vino iz makedonske kleti je edinstveno, predstavlja ga značaj mogočne živali, ki je povezana z njim. Ustvarjena s strastjo, pozornostjo do detajlov, izkušnjami in odločnim instinktom,« pravijo v Puklavec Family Wines.
Vsako sorto predstavlja močna žival, ki ustreza njenemu značaju. Za merlot so izbrali volka, ki je »inteligenten, zvest, zaščitniški in čustveno navezan na ostale v skupini, vranec je tako kot konj, poln lokalnega ponosa, aroganten, zelo strasten in energičen, cabernet sauvignon pa najbolje opiše odločen in neustrašen orel, ki je eleganten, neustrašen, močan in z izrazito prezenco,« opisujejo.
Pišejo mednarodno zgodbo
Vina blagovne znamke Instinct niso namenjena le domačemu, ampak tudi tujim trgom. Puklavec Family Wines je namreč eden od večjih slovenskih izvoznikov vina, med svoje ključne izvozne trge pa trenutno poleg Hrvaške prištevajo še Nizozemsko, Nemčijo, Veliko Britanijo, Poljsko in Brazilijo. V podjetju so prepričani, da je najboljše stvari v življenju treba deliti z drugimi, zato je eden od pomembnejših prihajajočih mejnikov predstavitev rdečih vin iz makedonske kleti Instinct na mednarodnih trgih. Pri tem stavijo na izjemno kakovost vin, prepoznavnost terroirja tikveškega vinogorja in sodobno oblikovanje, zato so prepričani, da bodo zgodbo o povezovanju Slovenije in Severne Makedonije ter družinsko ime kleti razširili tudi v tujino.
Prva odličja
Zavezanost h kakovosti je vodilo vinske kleti Puklavec Family Wines, tako v slovenski kot tudi v makedonski zgodbi. Vina Instinct so letos prejela številne domače in mednarodne medalje, ki dokazujejo, da gre za vrhunska makedonska vina.
Med nagradami, ki so jih prejeli, so:
BIWC – Balkan International Wine Competition 2021
Zlate medalje:
• Instinct Cabernet Sauvignon Super Premium 2019
• Instinct Merlot Super Premium 2019
• Instinct Vranec Super Premium 2019
Decanter World Wine Awards 2021
Bronaste medalje:
• Instinct Merlot 2019
• Instinct Black Label Vranec 2019
• Instinct Black Label Merlot 2019
• Instinct Vranec 2019
• Instinct Cabernet Sauvignon 2019
Vino Slovenija Gornja Radgona 2021
• šampion – Instinct Merlot 2019
• zlata medalja – Instinct Vranec 2019
IWSC – International Wine Spirit Competition 2021
• bronasta medalja – Instinct Vranec 2019
Sonja Erčulj, vodja marketinga za Slovenijo in regijo Adriatik v Puklavec Family Wines, in Dane Jovanov, direktor Puklavec Family Wines Negotino, junija letos v Skopju na razglasitvi nagrad Best in Show – Slovenia v sklopu ocenjevanja vin BIWC.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, september 2021, #483. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.