Sodelovanje z vplivnežem ni medijski zakup
Ana Eterović, lastnica butične komunikacijske agencije Faboola, je z bralci MM-a delila nekaj nasvetov za blagovne znamke, kako naj uspešno nagovorijo in sodelujejo z vplivneži.
Kaja Kovič
Vplivnostni marketing je strateško marketinško orodje, brez katerega si je v letu 2023 težko predstavljati digitalno oglaševalsko akcijo. Ana Eterović je v 15 letih agencijskega dela svetovala številnim slovenskim in globalnim naročnikom, kako nastopiti na družbenih omrežjih in se povezovati s spletnimi vplivneži, zato smo jo prosili za nekaj nasvetov, kako naj se podjetje loti dela z vplivneži.
Kako nagovoriti vplivneža?
Po mnenju Ane Eterović veliko podjetij stori ključno napako prav pri nagovoru vplivneža. Nekaj primerov slabe prakse:
- podjetje komunikacijo z vplivneži prepusti neizkušenim posameznikom, ki nimajo komunikacijskih veščin in izkušenj z odnosi z javnostmi;
- podjetje v zameno za kompenzacijo z izdelki od uveljavljenega vplivneža pričakuje obsežno kampanjo in se jezi, ko ta za svoje delo zahteva honorar;
- podjetje trati svoj in vplivnežev čas z nesmiselnimi sestanki;
- podjetje bistveno posega v vsebino, ki jo pripravi vplivnež, in zahteva, da je vsebina videti kot plačani oglas ali PR-članek;
- podjetje ne poda ustreznega briefa, ne opredeli ciljev kampanje in ne seznani vplivneža s svojimi pričakovanji.
Eterovićeva pri tem poudarja, da vplivnostni marketing ni klasičen medijski zakup, kjer mediju plačate za objavo oglasa. »Vplivneža morajo podjetja navdušiti za svojo blagovno znamko.« Ob tem je svetovala, naj...
podjetje ob prvem stiku z vplivnežem jasno opredeli:
- kdo ste in katero blagovno znamko zastopate;
- zelo na kratko predstavite blagovno znamko in ključne izdelke;
- vključite vsaj približen opis kampanje oz. kakšne so vaše želje in pričakovanja;
- kaj lahko ponudite v zameno (konkreten honorar ali povpraševanje za ponudbo);
- časovni okvir kampanje (z vsemi roki).