m
Aktualno

Sponzorji v šport napovedujejo rast naložb

60 odstotkov sponzorjev lani ni spreminjalo sponzorskega proračuna v primerjavi z letom poprej, kar tretjino jih je sponzorski proračun povečalo, le 13 odstotkov sponzorjev pa ga je skrčilo.

Zelo pozitiven trend sponzorskih naložb

V raziskavi Evolucija športno-sponzorske industrije Slovenije so ugotovili, da so sponzorji v letu 2021 za odkup sponzorskih pravic namenili približno 19 milijonov evrov. 60 odstotkov sponzorjev lani ni spreminjalo sponzorskega proračuna v primerjavi z letom poprej, kar tretjino jih je sponzorski proračun povečalo, le 13 odstotkov sponzorjev pa ga je skrčilo. Lani je tretjina sponzorjev nameravala odpovedati katero od sponzorskih pogodb, dve tretjini sponzorjev pa je načrtovalo dodatno sponzorsko pogodbo. V primerjavi z rezultati preteklih let je opazna rast načrtovanih sredstev za aktivacijo sponzorstev.

Za sponzorirance več novih priložnosti

Imetniki športne lastnine (športni klubi, zveze, organizatorji športnih dogodkov in športniki), zajeti v vzorec, so v letu 2021 preko sponzorskih pogodb prejeli okrog 10 milijonov evrov. Za malo več kot tretjino imetnikov so lansko leto prejeta sponzorska sredstva ostala enaka, tretjini so se povečala, malo manj kot tretjini pa so se prejeta sponzorska sredstva zmanjšala v primerjavi z letom prej. Malce več kot polovica imetnikov športne lastnine (56 odstotkov) ocenjuje, da bo prihodnje leto odpovedana kakšna sponzorska pogodba, kar je precej bolj pesimistično kot pogled sponzorjev. Na drugi strani pa je kar 94 odstotkov imetnikov športne lastnine ocenilo, da bodo tudi pridobili kakšno novo sponzorstvo, kar je bolj optimistično od sponzorjev.

Trendi

Sponzorji in imetniki športne lastnine složno pričakujejo, da bo uporaba novih tehnologij ključna v evoluciji sponzorstva, čeprav dvomijo, da bi lahko spremljanje dogodkov preko digitalnih poti sčasoma nadomestilo spremljanje v živo. Kar 93 odstotkov sponzorjev, ki so sodelovali v raziskavi, pa je prepričanih, da bodo vedno več vsebin ustvarjali sami – pri tem jim bodo pomagale prav nove tehnologije in vse bolj priljubljen virtualen svet. Obe strani pričakujeta sodelovanje, podporo in vzajemne ideje pri ustvarjanju sponzorskih vsebin.

Pomemben trend v sponzorsko-športni industriji je sledenje trajnostni politiki in delo za dobrobit družbe. Najbolj pomembne aktivnosti označujejo tiste, ki spodbujajo izboljšanje zdravja, sledijo jim aktivnosti za zaščito in izboljšanje kakovosti naravnega okolja.

Pomemben trend v povojih pa je e-šport, ki je krovni izraz za opis aktivnost tekmovalnega igranja videoiger različnih zvrsti in za katerega imajo deležniki večinoma pozitivno mnenje. Igralci namreč običajno pripadajo določenemu moštvu ali športni organizaciji, ki jih sponzorirajo različna podjetja. 16 odstotkov deležnikov osebno sodeluje v e-športu, bodisi kot igralec bodisi kot gledalec ali uporabnik stav.

-

Raziskavo Evolucija športno-sponzorske industrije Slovenije so izvedli Ekonomska fakulteta UL, Fakulteta za šport UL, Olimpijski komite Slovenije, Društvo za marketing Slovenije, Inštitut za raziskovanje trga in medijev MEDIANA in podjetje Sport Media Focus, organizatorji SPORTO konference. Želeli so ugotoviti stanje športno-sponzorske industrije pri nas in kateri trendi bodo narekovali nadaljnji razvoj.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji