Spoznajte Friedo, pasjo zvezdnico iz oglasa za Triglav
Bulmastifka Frieda je zvezda oglaševalske akcije »Kotalke«, s katero Zavarovalnica Triglav oglašuje zavarovanje doma. 48-kilogramska psička je svojo vlogo prijaznega družinskega psa odigrala brez kakršnih koli težav, čeprav je snemanje potekalo cel dan.
Frieda je kamer vajena. V filmih, oglasih in serijah je nastopila že tolikokrat, da se njena lastnica Renate Hiltl točnega števila nastopov niti ne spomni. »Frieda je profesionalna filmska psička že zadnjih pet let. V tem času se je pojavila v številnih televizijskih šovih, oglasih in drugje. Vseskozi nastopa, njenih nastopov pa niti ne štejem,« prizna.
Renate Hiltl, sicer velika ljubiteljica živali, preko podjetja Renate's Film-Tier-Ranch (ali v prevodu Renatinega živalskega filmskega ranča) že več kot 25 let sodeluje pri snemanju prizorov z živalmi. Friedo je vzela pod okrilje, ko je imela psička le dve leti. »Na začetku Frieda ni poznala nobenih ukazov, zato smo veliko časa in truda posvetili temu, da smo jo naučili vsega, kar mora znati. Po določenem času je začela hitro napredovati in postala ena od najbolj nadarjenih in hitrih učenk v našem 'tropu',« se spominja.
Od Južne Afrike do Poreča
»Bulmastifka danes pozna cel kup trikov – od uboganja osnovnih ukazov do nošenja vrečke z živili ali celo pospravljanja,« razlaga lastnica sedemletne psičke, ki s sodelavkami živalskega filmskega ranča v svetu videoprodukcije sodeluje z več kot 100 živalmi.
Čeprav je »dom« Renatine ekipe in živali, za katere skrbijo, na Bavarskem, je njihova ekipa sodelovala tudi na snemanjih v oddaljenih krajih, kot so Maroko, Kanarski otoki ali celo Južnoafriška republika. Hiltlova zato pravi, da snemanje oglasa za Zavarovalnico Triglav, ki je potekalo v Poreču, za kosmatinko ni bilo preveč naporno. Še več, obarvala ga je prav posebna izkušnja, po snemanju je namreč Frieda prvič uživala v plavanju v morju.
S Friedo je sodelovanje popolnoma enostavno
Kljub temu, da se psičke zaradi mo(go)čne postave in velikosti – Friedina plečna višina je kar 63 centimetrov – marsikdo ustraši, je sodelovanje z njo nadvse prijetno. »Frieda je tako natrenirana, da je bilo sodelovanje z njo lažje kot z večino ljudi. Nobenega problema nismo imeli,« je na vprašanje o morebitnih zvezdniških muhah osrednje protagonistke oglasa odgovoril finski režiser Mikko Lehtinen in dodal: »Ta pripoved gledalca popelje na prijetno vožnjo. Ima veliko zabavnih elementov, a v nekem trenutku pride do presenečenja in razvoj zgodbe ubere drugo pot.«
Končni izdelek ustvarjalnega procesa je humoren oglas, ki s pripetljajem med simpatično in igrivo mladenko ter prijazno in mirno psičko krepi zavedanje o pomenu zavarovanj doma. »Vedno sem bil mnenja, da moraš gledalcem v zameno za čas in prostor, ki jim ga z oglasom 'ukradeš', nekaj vrniti. Naj se med ogledom vsaj zabavajo,« pripomni režiser.
Da je zgodba zares simpatična, potrjuje tudi lastnica psičke Friede, ki ob ponudbi za sodelovanje ni omahovala. »Ob prejemu povabila k sodelovanju smo najprej prebrali scenarij. Takoj smo uvideli, da bo naša Frieda popolna za zapisano zgodbo,« razloži Renate Hiltl.