zz
Aktualno

Spremenjena pravila za razvijalce aplikacij v App Store

Po junijskih obtožbah Evropske komisije je Apple spremenil politiko platforme App Store ter razvijalcem aplikacij omogočil komunikacijo in poslovanje s strankami izven App Stora.

Komisija je v obtožnici navajala, da je imel Apple v večini poslovnih pogojev dovoljeno preusmerjanje le preko »zunanjih povezav«, kar pomeni, da so lahko razvijalci v svoji aplikaciji nastavili aktivno povezavo, ki je potencialno stranko preusmerila na spletno stran, na kateri so lahko sklenili pogodbo.

Po novem pa Apple omogoča razvijalcem komunikacijo in promocijo ponudb, ki so na voljo kjer koli, ne le na njihovi spletni strani, do katere vodi povezava v aplikaciji.

Z »bonbončkom« pa pridejo novi stroški

Ob tem pa tehnološki velikan napoveduje dve novi pristojbini: začetno 5-odstotno provizijo za pridobivanje novih uporabnikov in 10-odstotno provizijo ob prodaji na kateri koli platformi v 12-ih mesecih po uvedbi aplikacije. Do zdaj je Apple zaračunaval tri vrste pristojbin, ki so bile nižje od napovedanih, ena od treh pa je celo opcijska.

Največji nasprotnik Applovega poslovanja je Spotify, ki je v velikih sporih z Applom zaradi aktivnih povezav v aplikacijah. Sodbo Evropske komisije so pri Spotifyu podprli, nova Applova pravila pa še ocenjujejo. »Tovrstne provizije za osnovno komunikacijo z uporabniki ponovno kažejo na zanemarjanje temeljnih zahtev akta o digitalnih trgih,« je za The Guardian dejal predstavnik Spotifya.

Komisija še ni sprejela rešitve

Komisija je že prej kritizirala pristojbine, ki jih zaračunava Apple, zato so se odločili ponovno oceniti Applove napovedane spremembe in njihovo skladnost z ukrepom. »Pri tem bomo upoštevali tudi povratne informacije s trga, zlasti od razvijalcev,« je dejal predstavnik Evropske komisije. Obtožba proti Applu je prva, ki jo je komisija vložila v okviru svojega ključnega akta o digitalnih trgih, katerega cilj je zajeziti moč velikih tehnoloških podjetij. Kršitve na tem področju lahko povzročijo zelo visoke kazni, in sicer do 10 odstotkov globalnega letnega prometa podjetja.

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji