bla
Aktualno

Studio 360 med finalisti na uglednem azijskem oblikovalskem tekmovanju

Ilustracije Vladana Srdića, ustanovitelja Studia 360, je žirija uvrstila v ožji izbor tekmovanja Taiwan International Graphic Design Awards, za MM je pa je spregovoril tudi o svojem videnju družbene odgovornosti.

Ilustracije so nastale v okviru prispevkov za Mladinine »Proglase«, žirija pa je Srdića kot edinega oblikovalca iz regije izbrala v finalni izbor mednarodnega oblikovalskega tekmovanja Taiwan International Graphic Design Award, in sicer v tekmovalno skupino Human Concerning, Sustainable Development, Environment Protection, Energy Conservation and Carbon Reduction. Tekmovanje poteka v soorganizaciji kitajskega ministrstva za gospodarstvo, Mednarodneega združenja za grafično oblikovanje (International Council of Design) (ico-D) in Japonskega združenja grafičnih oblikovalcev (Japan Graphic Designers Association«.

bla

»Kot oblikovalec čutim odgovornost«

Ker je družbena odgovornost prežela vse pore poslovnega sveta, vključno z marketingom oziroma oglaševanjem, nas je zanimal Srdićev pogled kot oblikovalca. Družbena odgovornost je zanj le sprejemljiva fraza, drugo ime za neodgovornost, manipulacijo in podaljšano preživetje veljavnega sistema »vrednot«. »Slogan, celo poslovni model za nadaljevanje kancerogenih praks. Pomeniti pa bi morala splošno redefinicijo družbenega dogovora: vzdržno rast oziroma odgovorno in pravično porabo virov, bolj radikalen boj za preživetje planeta in prihodnost naših otrok. V znani raziskavi Rimskega kluba »The limits of Growth« so že pred 50 leti ugotovljali, kam nas pelje trenutna poraba: v pogubo do leta 2070,« je kritičen Srdić. Ob tem poudarja, da je bil že preživeti model iz časov industrijske revolucije zasnovan na individualnem hedonizmu in pohlepu. Torej več za vsako ceno, ne pa delitev ustvarjenega. »Računi že prihajajo. Globalno segrevanje, izginjanje biotske raznovrstnosti, pomanjkanje vode, požari, lakota, virusi, populizmi in fašizem. Z izzivi se moramo takoj spopasti že na mikroravni – s spremembami lastnih vrednot in navad. Kot oblikovalec čutim veliko odgovornost, da bi na vse to nenehno opozarjal z orodji, ki jih imam na voljo: z idejami, z miško in zaslonom.«

bla

Ujetniki tržne tekme

Naročniki so po opažanjih Srdića, enako kot celotna družba, ujetniki tržne tekme oziroma veljavnega sistema vrednot.  »Opažam vse več želje po preboju in upam, da je iskrena in dolgoročna. Kot družba se moramo odločiti za vzdržen poslovni model, redefinirati cilje, iskati inovativne rešitve in se ponovno naučiti spoštovanja in sodelovanja. Mogoče se sliši kot fraza, a verjamem, da skupaj zmoremo vse.«

bla

bla

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji