hn
Aktualno

»Trajnost je maraton, na katerem se učimo in delamo napake«

Umanotera, Slovenska fundacija za trajnostni razvoj, je v Planici organizirala strokovni posvet o trajnostnih dogodkih. Ti so odlična priložnost za prikaz dobre prakse.

Dogodek v Planici se je začel s slavnostnim podpisom trajnostne zaveze in memoranduma za Nordijski center Planica, sledila pa sta strokovni posvet in okrogla miza. Na oder sta prva stopila Manca Jurca in Ismael Leitmannstetter iz družbe ClimatePartner, v kateri so pripravili tudi izračun ogljičnega odtisa prvenstva v Planici. Poudarila sta, da se je v zadnjih letih na področju trajnostnih dogodkov veliko spremenilo na boljše, veliko pa še lahko in tudi moramo storiti. »Ljudje pričakujejo veliko – tako udeleženci kot tudi športniki, če gre za športne dogodke, in seveda vsi drugi,« pravita.

Kljub temu je prostora za izboljšave še veliko, zato sta v nadaljevanju podala pet korakov, iz katerih je po prepričanju družbe ClimatePartner sestavljena celostna strategija podnebnih ukrepov:

  • meritev ogljičnega odtisa: merimo lahko tako ogljični odtis podjetij kot tudi izdelkov, storitev in dogodkov. Praktično vsaka dejavnost povzroča ogljične emisije, ki jih merijo po svetovno priznanem protokolu o toplogrednih plinih, ki je javno dostopen na spletu. Ta določa, kaj in kako merimo ter poročamo, tako izračunani ogljični odtis pa nam služi kot podlaga za zmanjševanje emisij v prihodnje.
  • postavitev cilja zmanjševanja emisij: potem ko smo izmerili ogljični odtis in ugotovili, kje so naši glavni povzročitelji emisij, lahko na podlagi teh podatkov določimo cilje, kje želimo (oz. moramo) v naslednjih letih videti naše emisije. Pri tem lahko sledimo mednarodno priznanim ciljem (kot je npr. Net Zero ali pa Science Based Target) ali pa si določimo lastne cilje.
  • implementacija ukrepov za zmanjševanje emisij: ko smo si zadali cilje, svoje emisije tudi zmanjšamo. Če smo na primer prepoznali, da je velik del naših emisij posledica mobilnosti, to lahko storimo tako, da preprečimo nastanek novih emisij (namesto da opravimo sestanek v živo, ga opravimo preko spleta), emisije zmanjšamo (namesto da bi se na sestanek odpravili z avtom, se odločimo za javni prevoz ali pa za uporabo električnega vozila) in nato z vsako novo meritvijo sledimo izboljšavam.
  • finančna podpora podnebnim projektom: časa, da dosežemo cilj po pariškem sporazumu omejitve globalnega segrevanja na 1,5 stopinj Celzija, je malo. Učinkovito zmanjševanje emisij na drugi strani zahteva svoj čas. Emisije, ki nam jih še ni uspelo zmanjšati, lahko kompenziramo s certificiranimi podnebnimi projekti, ki z uporabo različnih tehnologij (zelena energija, naravne rešitve, kot sta pogozdovanje in varovanje gozdov itd.) zmanjšujejo emisije oziroma preprečijo nastanek novih.
  • transparentna komunikacija: o svojih emisijah in implementiranih ukrepih poročamo jasno, javno in transparentno. Da se označimo kot »zelene«, ni dovolj – to moramo biti sposobni tudi uštevilčiti in na verodostojen način komunicirati svojim poslovnim partnerjem, strankam, investitorjem in drugim sodeležnikom. S tem jih informiramo ter tudi ozavestimo in navdahnemo, da se tudi sami podajo na pot podnebne akcije.

jm

Proces nenehnega učenja in izboljševanja

Na dogodku v Planici je gostoval tudi Gašper Pavli, kreativni direktor agencije Sport Media Focus in koordinator za trajnost na največjem mednarodnem ženskem športnem dogodku pri nas doslej, EHF evropskem prvenstvu v rokometu za ženske. Poudaril je, da gre pri organizaciji dogodkov na bolj trajnosten način za proces nenehnega učenja in izboljševanja. Izpostavil je pomembnost merjenja vplivov dogodka, npr. ogljičnega odtisa, ki predstavlja orodje za načrtovanje ukrepov za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov. Merjenje jim je omogočilo tudi pripravo transparentnega poročila, ki ga je opisal kot pomembno dediščino rokometnega prvenstva za organizatorje prihodnjih velikih dogodkov v Sloveniji. »120-stransko poročilo bo zelo transparentno. V njem bomo opisali tako prakse, ki so nam zelo uspele, kot tudi tiste, ki se niso izkazale za zelo uspešne,« pravi.

 

Celoten članek »Trajnost je maraton, na katerem se učimo in delamo napake« lahko preberete v tiskani izdaji Marketing magazina #502.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji