truhoma ana
Aktualno

Truhoma: ko se združita dobrodelnost in tehnologija

25. novembra 2021 je Ana Lukner Roljić uradno predstavila filantropsko platformo Truhoma in si za cilj zastavila, da jo iz Slovenije v prihodnjih mesecih prenese v svet.

Lukner Roljićeva, ki jo Slovenci poznamo predvsem po dobrodelni organizaciji Anina zvezdica, pravi, da gre za njen življenjski projekt, ki je v njenih mislih nastal že pred več kot desetimi leti, zdaj pa je naposled napočil čas, da Truhoma zares zaživi.

Kot pravi sogovornica, so stvari, ki jih v življenju čuti. Ves čas poskuša zaupati svoji intuiciji, kar po njenih besedah ni vedno lahko, »ampak ko si enkrat začneš zaupati, nekatere stvari preprosto veš. Že od malega sem želela pomagati drugim, nekje pri dvaindvajsetih pa sem 'videla' tisto, kar sama imenujem moj bigger picture, torej neko širšo sliko – da dajem ljudem navdih, da jih združujem. Ko sem prišla v Silicijevo dolino v Kaliforniji, v ta svet visoke tehnologije, je bilo zame to s poslovnega vidika izjemno osupljivo in našla sem se tudi v tem. Vse od takrat tako živim nekje med dobrodelnostjo in svetom high techa, visoke tehnologije. To sta moji poslanstvi, to rada delam in vedela sem, da bo zagotovo nekoč prišel trenutek, ko mi bo vse jasno,« pripoveduje.

Ideja o Truhomi se ji je utrnila leta 2009 med sprehodom na Ljubljanskem gradu: »Bilo je povsem spontano. Do takrat nisem znala ubesediti tega, kar sem čutila, takrat pa se je kar zgodilo – true and honest mankind oz. pristen in iskren človek. Truhoma torej. Razmišljala sem, kako idejo peljati dalje – beseda bi lahko pomenila tudi true and honest marketing ali pa true and honest management, ampak vedela sem, da moram počakati na pravi trenutek, ki je naposled res prišel.«  

Čas je za spremembo

Do ene od prelomnic je prišlo, ko je leta 2016 začela spoznavati tehnologijo veriženja podatkovnih blokov oz. blockchain. Hitro je ugotovila, da je to orodje, ki lahko v dobrodelnost (in tudi na druga področja naših življenj) prinese nekaj, kar zelo manjka – to je transparentnost. »Zdaj je resnično čas za spremembo. Dobrodelnost, kakršno poznamo trenutno, žal ni takšna, kot bi morala biti. Ni iskrena, ni transparentna, pa tudi modeli, ki se uporabljajo, so se izpeli. Zato je nuja po tej spremembi še toliko močnejša – po transformaciji, po digitalizaciji. Sama preprosto ne verjamem več, da lahko človek nekomu donira, pa pri tem ne ve, kdo bo prejel njegovo donacijo ali da njegova donacija ni v celoti namenjena za pomoč. In po drugi strani, da prejemnik ne dobi tistega, kar mu je bilo namenjeno. Poleg vsega nekatere dobrodelne organizacije delujejo po modelu, ki ni več vzdržen in vse to je po mojem mnenju še dodaten dokaz, da se morajo stvari spremeniti,« pove in doda, da je prepričana, da so že oziroma še bodo s Truhomo pošteno »premešali karte«.

Sedež Truhome je v osrčju Silicijeve doline, v San Joseju v Kaliforniji; v ZDA imajo tudi velik upravni odbor, v katerem je deset ljudi in že kar nekaj partnerjev. Vseeno so prvo verzijo platforme, ki se ves čas razvija, lansirali v Sloveniji, saj Ana Lukner Roljić pravi, da si je to želela podariti prav Sloveniji.

In kaj natanko je Truhoma? Je ponudnik rešitev inovativnih tehnologij, ki na vsa področja dobrodelnosti prinaša 100-odstotno transparentnost, učinkovitost in sledljivost. »Želim si, da bi v naslednjih petih letih postali standard za transparentnost za ves svet, da jo naredimo trajnostno, da jo decentraliziramo in da ves čas združujemo vse akterje filantropije,« pove sogovornica. Kot poudarja, želijo sodelovati s čim več dobrodelnimi organizacijami, z njimi skleniti partnerstvo in jim pomagati ter izboljšati njihovo delovanje oziroma ga optimizirati. V Sloveniji se je Truhomi pridružilo še sedem dobrodelnih organizacij, ki so po njenih besedah navdušene nad sodelovanjem, zaveda pa se, da kateri od njih Truhoma morda ne bo najbolj po godu, saj ne bodo več mogle delovati tako, kot so do zdaj.

truhoma skupinska

Ana Lukner Roljić z ekipo in partnerji Truhome. V ekipi jih je trenutno okoli trideset, večinoma vsi sodelujejo brezplačno. »Veliko stavimo na širitev na ameriški trg v naslednjih mesecih in mislim, da ko bomo tam pokazali, kaj smo naredili tukaj, se nam bo odprlo. Vsaj želim si to in upam, da tako tudi bo,« je optimistična.

Pomembne so prave vrednote

Že ko je pred dvanajstimi leti ustanovila Anino zvezdico, je vedela, da bo ta v svet dobrodelnosti v Sloveniji prinesla veliko spremembo. »Uspelo nam je približati dobrodelnost tako donatorjem kot tudi prejemnikom in za nami so se začele podobne pobude. Združili smo ljudi in pokazali, da dobrodelnost ni samo to, da nekaj daš, ampak da se povežeš v pravih vrednotah, da si odprt, da poveš, če si v stiski ... Verjela sem, da bo Anina zvezdica uspešna, ker verjamem v ljudi. Čeprav nisem nikoli dvomila v naš uspeh, hkrati nisem nikoli delala kakšnih večjih načrtov, ampak se je vse odvijalo zelo spontano. Včasih mi je kdo rekel, da imamo odličen marketing in piar, pa sem vedno povedala, da v resnici nimamo nič od tega. Vsi novinarji vedno sami pridejo do nas, nikoli nismo prosili za objave. Tudi podjetja vedno sama pridejo do nas, nikoli nismo napisali niti ene prošnje za donacijo,« pravi in doda, da je to »res pristna, lepa zgodba, na katero sem resnično ponosna«.

Veliko je še prostora za izboljšave

Že pri Anini zvezdici, kjer vsi člani ekipe pomagajo brezplačno in v svojem prostem času, je videla, da je veliko prostora za izboljšave. »Lahko se optimizirajo stroški in delovanje, lahko poskrbimo za digitalizacijo, ki olajša in pospeši delo v skladišču ... To je povsem nov spekter, v katerega sem prepričana,« pravi. Trdno pa je tudi prepričana, da mora vsaka donacija 100-odstotno naprej – od tega ne odstopa. »Vsi me sprašujejo, kako bomo sploh delovali. Dve leti sva Truhomo financirala midva z možem s pomočjo ekipe in partnerjev, zdaj pa sem odprla poseben sklad, kamor lahko pritekajo zasebne donacije, ki bodo še naprej – seveda popolnoma transparentno – podpirale naše delovanje, torej razvoj, operativne stroške in vse drugo. Ko pogledam nazaj, vidim, da sem že pred desetimi leti sporočala o pomenu transparentnosti in trajnosti. Dobrodelnost bi nam morala kazati neke norme – kakšne bi morale biti stvari, ne pa da se v ozadju dogajajo marsikatere mahinacije in da je to postala nekakšna zavesa, pod katero ne gledamo, ker je to pač dobrodelnost,« je odločena.

»Bodimo vsi Truhoma«

Sogovornica pravi, da Truhoma zanjo pomeni združevanje svetov (visoke tehnologije in filantropije), v katerih sama deluje že ves čas, z namenom, »da smo vsi Truhoma in da delujemo iz srca«. »Verjamem, da je na svetu dovolj vsega, da bi vsi dostojno živeli. Najbolj pa sem žalostna, da v Sloveniji toliko ljudi živi pod pragom revščine. Ko slišim, da imamo trenutno izjemno nizko brezposelnost, se sprašujem, kakšne so torej plače? K nam hodijo družine, kjer sta oba starša zaposlena, pa ne morejo preživeti in to je žalostno; tega ne bi smeli nikoli dopustiti. Moje prvo mnenje je, da Anine zvezdice in podobnih organizacij pri nas sploh ne bi smelo biti in bi morali vsi živeti dostojno. Ampak ker žal ni tako, je moja motivacija še večja, da s Truhomo, z digitalizacijo in novimi tehnologijami, pomagamo čim več ljudem v stiski in hkrati združimo ljudi na svetovni ravni ter tako prispevamo še nekaj k boljšemu svetu,« je prepričana.

Prav to, da delata nekaj pozitivnega za svet, njo in njenega moža Dejana Roljića, člana upravnega odbora Truhome ter ustanovitelja in direktorja družbe Eligma, žene v življenju. »Kljub temu, da so občutki lepi, je tudi veliko skrbi in ogromno dela. V ozadju so leta dela, odpovedovanja, tveganja in šele ko prideš do neke stopnje, se stvari začnejo sestavljati. Verjetno bi marsikdo že prej obupal ali odnehal. Ne glede na to, kaj delaš v življenju, moraš ostati trdno na tleh in biti skromen v smislu, da veš, kaj v življenju šteje. Sploh zdaj v teh covidnih časih. Kdor zdaj ni uvidel, kaj je v življenju res pomembno, mu ni pomoči. Zavedati se moramo tudi svoje minljivosti in Truhoma to poudarja – bodi najboljša različica sebe. Če boš true and honest, torej pristen in iskren sam s sabo, boš dosegel svoj najvišji potencial,« meni Ana Lukner Roljić.

ana dejan

»Pri takšnih projektih je zelo pomembna podpora družine in prijateljev. Pri tem moram izpostaviti svojega moža Dejana, ki v to zgodbo verjame tako kot jaz. Brez njega in podpore njegovega podjetja Eligma ter ekipe, ki skrbi za razvoj, ne bi šlo,« pravi Ana Lukner Roljić.

Ko se z agencijo začutiš

Zadovoljna je, da je v okviru svojih dobrodelnih pobud sklenila številna dolgoletna partnerstva (omeni Davidov hram, Sadje v pisarni, Eligmo, Evolt, BTC, DS Smith, Delavsko Hranilnico, STAR prevajalske storitve itd.), sklepa pa tudi nova, na primer z GLS-jem, ki bo zanje pokrival logistiko. »Izpostaviti in pohvaliti moram tudi agencijo Pristop, s katero sem se povezala februarja lani. Sprva sem načrtovala, da bom za marketing in komunikacijske aktivnosti Truhome poskrbela sama, a sem ugotovila, da je to resnično prevelik zalogaj in da potrebujem pomoč profesionalcev. Stopila sem do Ule Spindler, s katero se družinsko poznava od malih nog in jo izjemno cenim kot človeka in kot poslovno žensko. Zame je bilo najbolj osupljivo, da sem že po njihovem prvem predlogu, kako bi se tega lotili, videla, da so resnično razumeli, za kaj gre pri projektu. Z ekipo smo se ujeli kot ljudje, se spoprijateljili, ponosni so, da so del tega in vidi se, da živijo za to, da nenehno razmišljajo, kaj bi še lahko naredili ... Ne bi mogla biti bolj zadovoljna, pa tudi hvaležna, saj je resnično težko, da te nekdo v tako kratkem času tako začuti,« pravi.

Zadovoljni so tudi na Pristopu. Kot pravi Ula Spindler, partnerka in direktorica tržnega komuniciranja na Pristopu, Anino dobrodelno delo spremljajo že od takrat, ko je začela z Anino zvezdico, njeno željo, da naredi nekaj večjega in še transparentnejšega, pa so v preteklem letu podprli pri projektu Truhoma. »Ideja in vizija sta nam bili zelo blizu, predvsem pa smo mnenja, da si zgodba, ki jo Ana 'pripoveduje' s Truhomo, zasluži pomoč, podporo in seveda vse dobre želje, s katerimi jo spremljamo na njeni poti. Zavedamo se, da smo podprli velik podvig, ki stiske ljudi rešuje popolnoma transparentno in stoodstotno učinkovito.  Tako kot je ob lansiranju Truhome izpostavil partner in predsednik uprave Pristopa Primož Pusar, pričakujemo, da bo Truhoma postala uresničitev naše vizije, da dobri ljudje z inovativnimi idejami in s pomočjo tehnologije lahko uresničujejo velike zgodbe,« pravi.

»Truhoma je Ana«

Glede na to, da je dobrodelnih organizacij in pobud veliko, nas je zanimalo, kaj jih je na Pristopu prepričalo v to, da je prav Truhoma tista, ki se ji velja pridružiti. Ula Spindler pravi, da je to dejstvo, da celoten projekt temelji na treh zelo pomembnih načelih: sledljivosti, transparentnosti in 100-odstotni učinkovitosti. »Dobrodelne organizacije so lahko učinkovite le, če delajo izključno z namenom, da pomagajo drugim, ves čas optimizirajo svoje delo in stroške ter so ob tem povsem transparentne. Vse to, kar Truhoma je in po čemer se razlikuje od drugih dobrodelnih organizacij, je seveda treba predstaviti širši javnosti, ljudem – tistim, ki so v stiski, in tistim, ki jim lahko pomagajo z dobrodelnimi donacijami. Zaupanje v dobrodelnost Ana poskuša povrniti prav s tem, pri tem pa je ključnega pomena, da javnosti pove, zakaj je Truhoma drugačna in kako ji to uspeva. Pri tem ji z veseljem pomagamo, saj projekt 100-odstotno podpiramo, dobrodelnosti pa preko tega želimo povrniti njeno bistvo – zaupanje, ki ga je včasih uživala v očeh ljudi, v zadnjih časih pa ga je izgubila,« pravi.

Osnovna vloga Pristopa pri tem projektu je, da pomagajo s podporo in pripravo komunikacijske strategije, vsebinskega marketinga, nastopa na družbenih omrežjih in odnosov z javnostmi. Preko različnih komunikacijskih kanalov in sredstev so začeli širiti glas o platformi in gibanju, za katerega resnično verjamejo, da lahko spremeni svet na bolje. Zgodbo Truhome pripovedujejo preko Ane, njenega dela, odkritosti, srčnosti in življenjske filozofije: »Truhoma je Ana. Slovenija jo dobro pozna in ji zaupa, o njeni učinkovitosti in predanosti, ki so se ji v dobrih desetih letih pridružili številni prostovoljci in partnerji, pa pričajo tudi podatki o več kot tristo tisoč družinah, ki jim je pomagala. Vse, kar ostaja vam, pa je, da temu glasu prisluhnete.«

100 % darilo

Med prvimi se je projektu pridružil Peter Poles, ambasador Truhome, ki dobrodelnost vidi kot nujno posredovanje posameznikov, ki jim ni vseeno in imajo možnost zasejati spremembo. Decembra so s kampanjo »100 % darilo« k sodelovanju povabili dobre ljudi in vplivneže, ki so na svojih profilih na Instagramu delili objave s 100 % darili in tako širili glas o Truhomi. »100 % darilo je dobrodelna donacija, ki so jo preko Truhome lahko poklonili družinam v stiski, do njih pa je kot paket pomoči prišla neposredno in v celoti. Spodbujanju k donacijam se je na družbenih omrežjih pridružilo kar nekaj ljudi iz medijskega sveta in vplivnežev, med njimi balerina Ana Klašnja, podjetnica Nina Gaspari, avtorica, blogerka in voditeljica Ana Žontar Kristanc, igralka Iva Kranjc Bagola in številni drugi,« pravijo na Pristopu, kjer že načrtujejo nove aktivacije – poleg slovenskega trga, kjer ljudje Ano in njeno delo že poznajo, je njihov cilj Truhomo predstaviti tudi zunaj meja Slovenije.

truhoma2

Decembrsko akcijo, ki so jo zasnovali s Pristopom, bodo nadaljevali z novimi aktivacijami. »Vesela sem, ker smo začeli decembra, ki je že tradicionalno najbolj dobrodelen mesec. To je bil dober preizkus za nas, ker je bil naval kar velik, a opozoriti moramo, da ljudje potrebujejo pomoč skozi vse leto,« pravi Lukner Roljićeva.

 

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, marec 2022, #489. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji