aipr
Aktualno

UI v odnosih z javnostmi: da ali ne?

Umetna inteligenca je v trendu, mi pa smo preverjali, kako je z njeno uporabo na področju odnosov z javnostmi.

Na nedavnih konferencah za odnose z javnostmi, mednarodni PRO PR in slovenski SKOJ, so govorci namreč veliko pozornosti posvetili umetni inteligenci. Komunikatorji so ji sodeč po ugotovitvah različnih svetovnih raziskav še precej nenaklonjeni, zato nas je zanimalo, ali to velja tudi za slovenske strokovnjake za odnose z javnostmi.

»Določena orodja uporabljamo kot pomočnike pri svojem delu«

Urška Ambrož, ustanoviteljica agencije Sidera, pravi, da že od lanske jeseni kot pomoč pri delu uporabljajo nekatera orodja umetne inteligence. »Menim, da je pomembno, da smo seznanjeni z možnostmi, ki že obstajajo ali pa se še razvijajo. Je pa razvoj zelo hiter in intenziven. Kot pomoč uporabljamo različne prevajalnike, kot je na primer DeepL, jezikovne modele, kot sta ChatGPT in Chatsonic ipd. Poigrali smo se tudi z nekaj orodji za izdelavo slik, med katerimi so Midjourney, DALL-E in orodja, ki uporabljajo model Stable Diffusion,« pravi in dodaja, da trenutno še niso zaznali potrebe, da bi jih vključili v svoje redno delo, saj ne »operirajo« toliko s slikovnimi gradivi. Zdijo se jim sicer zanimivi, ampak ugotavljajo, da je potrebnega kar nekaj »igranja« z njimi, da dobiš želeni rezultat.

Omenjena orodja uporabljajo izključno kot pomočnike pri svojem delu, ki potrebujejo njihovo natančno preverbo. »Kot je splošno znano, je njihova kakovost odvisna tudi od naše zmožnosti komunikacije z orodji. Zato se nam zdi pomembno, da pridobivamo predvsem te veščine, torej, da se učimo 'pogovarjati' z njimi. Konkretno so se ta orodja zelo dobro izkazala pri ustvarjanju zanimivih naslovov ali pridobivanju idej za določene tematike, o katerih pišemo. Pa tudi v vlogi pomočnika pri raziskovanju tematik in tudi strukturiranju načrtov,« pravi.

Odzivi? Mešani.

Njihovi odzivi so mešani. »So primeri, ko ga orodje zelo 'pihne', dogaja pa se tudi, da smo nad dobljenim navdušeni in rezultat potrebuje zelo malo naših korektur. Je pa res tudi, da je odnos do teh orodij zelo osebna stvar. Nekateri od mojih kolegov so zelo navdušeni, spet drugi sploh ne. Vseeno menim, da so nam lahko v veliko oporo, če jih bomo znali smiselno izkoristiti. Pričakujem, da bo razvoj vseh orodij zelo intenziven in ne predstavljam si možnosti, da bi tu zaspali,« pove sogovornica.

»Prihranek časa za bolj ustvarjalna opravila«

Tudi pri Taktiku umetno inteligenco uporabljajo že nekaj časa: »Novostim, ki nam lahko olajšajo delo ali ga celo izboljšajo, vrata odpiramo na široko. Že precej časa uporabljamo pametne prevajalnike. S pametnim generatorjem grafičnih stvaritev Dall-e 2 smo se pošalili pri naših elektronskih novoletnih voščilih, ki smo jih opremili z oljnimi slikami slovenskih pokrajin in znamenitosti, kot bi jih naslikali Monet, Manet, Kandinsky in drugi veliki mojstri. Tudi ChatGPT in njemu sorodne strojne možgane preizkušamo in se sprašujemo, kje in kako jih smiselno vpeljati v naše delovne procese. Od inteligentnih novosti si obetamo najmanj prihranek časa za bolj ustvarjalna opravila. Rezultati raziskav ne presenečajo, saj se ljudje večinoma bojijo neznanega, določen odstotek pa bo vedno proti kakršni koli spremembi, ne glede na to, kako uporabna je. Tudi ta odgovor je pripravljala UI. ChatGPT je ponudil osnovo, 'Matjaž klp' pa jo je umetniško dopolnil, da so odgovori 'uporabni'.«

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji