Uspeh blagovnih znamk v veselem decembru 2022
Kaj lahko naredijo blagovne znamke glede na napoved nakupovalnih navad potrošnikov za veseli december 2022, da postanejo kar se da uspešne v najbolj dobičkonosnem četrtletju v letu?
Kaja Kovič
V prejšnjem članku smo opisali rezultate raziskave družbe Vericast, ki kažejo na to, da bodo potrošniki med letošnjimi veselodecembrskimi prazniki zaradi ohlajanja gospodarstva, rusko-ukrajinske vojne in postpandemične realnosti malce spremenili svoje nakupovalne navade. Intenzivneje bodo iskali najugodnejše in najboljše ponudbe, z nakupi bodo začeli pozneje kot po navadi, varčevali bodo tako pri darilih kot pri zahajanju v gostinske obrate, po dveh letih večkratnega zapiranja trgovin pa se bodo z veseljem vrnili v fizične trgovine.
Decembrski prazniki 2022 bodo torej zelo drugačni zaradi letošnje nenehne inflacije, izzivov v dobavni verigi, cen plina in splošne negotovosti. Toda blagovne znamke, ki si bodo vzele čas za razumevanje, sočustvovanje in izpolnjevanje potreb kupcev, bodo pridobile njihovo zvestobo in uspevale v praznični sezoni ter po njej.
Natančne strategije in taktike, kako prepričati potrošnike, se sicer razlikujejo glede na panogo, a vseeno so v družbi Vericast zapisali štiri splošne usmeritve za blagovne znamke, ki jim bodo pomagale doseči prednost pred konkurenti ne glede na dejavnost, v kateri deluje znamka.
Ponudba, ponudba in še enkrat ponudba
Potrošniki bodo kupovali pri blagovnih znamkah in prodajalcih, ki jim obljubljajo najboljšo ponudbo. Kar 60 odstotkov anketirancev v Vericastovi raziskavi pravi, da bodo to leto kuponi in popusti pomembnejši kot kdaj koli prej. Če želite pritegniti pozornost kupcev, jim dajte tisto, kar iščejo – popust ali posebno ponudbo.
Nadaljujte z interakcijo
Na podlagi ankete Vericasta bodo ljudje nakupovali celotno zadnje četrtletje – nekateri bodo začeli z nakupom že zelo zgodaj, drugi pa bodo čakali do zadnje minute. Blagovne znamke se bodo morale še posebej truditi pri povezovanju s potrošniki skozi celotno sezono. Marketinške aktivnosti razširite na širše nakupovalno obdobje, da boste pritegnili pozornost potrošnikov takrat, ko načrtujejo, in takrat, ko kupujejo.
Večkanalnost in enovitost
Potrošniki vse raje prejemajo personalizirane ponudbe, zato marketinški pristop »ena za vse« ne deluje več. Blagovne znamke bodo morale baze razdeliti na več delov, vključiti vsekanalne strategije, ki bodo dosegle ciljno občinstvo na različnih mestih. Kupci bodo prav kupovali zelo razpršeno – tako v fizičnih kot v spletnih trgovinah. Predstavite jim brezhibno izkušnjo, ki jim bo olajšala dostop do izdelkov in popustov, kjer koli in kadar koli.