V času korone smo postali sami svoji mojstri
V preteklem »koronskem« letu nismo le več kuhali doma, ampak smo se tudi sami lotili precej domačih opravil. Ugotovili smo namreč, da marsikaj lahko postorimo kar sami, sploh, če se z materialom (in nasveti) opremimo v pravih trgovinah.
Tina Guček
Eno od opravil, ki ga radi opravimo kar sami, je pleskanje. »Opažamo, da se je v zadnjem času delež tistih, ki sami pleskajo, povečal, razlog je verjetno odraz trenutnega stanja, saj več časa preživimo doma in se tudi generalno bolj posvečamo urejanju doma,« pravijo v podjetju JUB. Njihova opažanja potrjujejo tudi rezultati raziskave, ki so jo izvedli nedavno. Iz njih je razvidno, da več kot polovica (56 odstotkov) Slovencev pleska samih. 34 odstotkov vprašanih se tega opravila loti kombinirano, torej delno sami, včasih pa tudi s pomočjo obrtnikov. Opažajo, da se obnovitvenega oz. prvega pleskanja ljudje lažje lotijo sami, kot pa če gre za dela, povezana z dekorativnimi materiali. »Pri dekorativni obdelavi ali vgradnji fasadnega sistema so nujno potrebni strokovno znanje, izkušnje in ne nazadnje profesionalno orodje. Po drugi strani pa je vse več ljudi, ki se lotevajo tudi tehnično zahtevnejših opravil, saj je danes na voljo veliko razlagalnih video vsebin, ki so lahko v veliko pomoč,« še dodajajo v JUB-u, kjer so med njihovimi najbolje prodajanimi izdelki notranje barve iz družine JUPOL (od najbolj znanega izdelka JUPOL Classic do barve JUPOL Citro, ki rešuje težave s plesnijo, za težave s trdovratnimi madeži pa je odlična izbira JUPOL Block). Vse več je tudi povpraševanja po trendovskih odtenkih, ki jih kupcem predstavljajo skozi barvo leta in barvne trende, pa tudi po barvah za les, kovino in beton.
Za male in velike mojstre
Tudi v podjetju Topdom se strinjajo, da je Slovencev, ki sami obnavljajo in dograjujejo, vse več. V veliko pomoč so jim video posnetki na spletu pa tudi razne skupine na Facebooku. »Po izkušnjah bi rekli, da se sami lotevajo prenove tisti, ki jih čakajo 'lažja' opravila, pa tudi tisti, ki imajo manjši proračun za prenovo. Obrtnike Slovenci najemamo pri renovacijah in večjih delih, kot je na primer polaganje ploščic, pa pri delih, povezanih z elektriko, vodovodom, keramiko, izolacijo ... V naših trgovinah se resnično kaže trend 'sam svoj mojster', kar nakazuje tudi naš slogan 'Za male in velike mojstre'. Mali mojstri postajajo kar 'pravi', pri tem pa jim pomagamo tudi mi, saj pogosto pridejo po informacije, kako se kaj uredi, dogradi. Ker so naši svetovalci res pravi mojstri, z veseljem svetujejo in podajo informacije o želenih izdelkih,« z veseljem povejo.
V Topdomu so med najbolje prodajanimi izdelki pripomočki za barvanje (barve, čopiči, valjčki in zaščitna sredstva), talne obloge (laminati in vinili), električno in ročno orodje ter vijaki. Kot pravijo, se Slovenci projektov ureditve in prenove doma radi lotevamo sami, pri zahtevnejših projektih pa raje najamemo profesionalne mojstre. »To je tudi logično, saj v primerih višjih naložb vsi želimo, da bo delo res dobro narejeno,« pravijo.
Tudi v Merkurju opažajo porast v segmentu »naredi si sam«
Tudi v Merkurju, ki letos praznuje že 125 let, s svojimi 23 trgovskimi centri s pozicijo največjega trgovca v segmentu »naredi si sam« v Sloveniji že nekaj časa opažajo, da se Slovenci zelo pogosto sami lotevajo različnih prenov in posodabljanj svojih domovanj in vrtov, še posebej, kadar gre za manjše in nezahtevne posege. »To se je dodatno izrazilo v času pandemije in večkratnih lockdown zaprtjih, tako v letu 2020 kot tudi v letu 2021. Pri tistih nekoliko večjih domačih opravilih, kot so na primer prenove kopalnic, prenove stavbnega pohištva ali prenove fasad in streh ali menjave ogrevalnih sistemov, pa kupci največkrat posežejo po strokovni pomoči in najemajo mojstre,« je za MM povedala Lidija Rakuša, direktorica marketinga v Merkur trgovini.
Pri zahtevnejših delih, kjer potrebujejo več mojstrov, se kupci velikokrat obrnejo tudi po pomoč k njim, saj si želijo celostno izvedbo, od nakupa materiala preko financiranja projekta do vgradnje z mojstri. To storitev v Merkurju nudijo kupcem v okviru storitve Rečeno storjeno.
V Merkurju ocenjujejo, da je dom, v katerem posamezniki preživljajo vse več časa, postal posebna vrednota. »Ljudje ga radi urejajo, izboljšujejo in prenavljajo. Predvidevamo, da se bo ta trend osredotočenosti kupcev na svoj dom nadaljeval tudi v drugi polovici leta 2021,« pravijo.
Povpraševanje je odvisno od sezone
Po besedah Lidije Rakuša se kupci velikokrat sami lotevajo pleskanja in drugih manjših nezahtevnih posegov in prenov, na primer montaže manj zahtevnega novega pohištva ipd., prenov in izboljšav ter ureditev na vrtovih in v okolici svojih domovanj, pri urejanju vrtnih teras, balkonov in žar kotičkov … »Tako je običajno zgodaj spomladi zaznati večje povpraševanje po barvah in lakih, nato sledi povpraševanje po sadikah in drugih izdelkih, ki jih uporabljamo na vrtu, zdaj v poletnih mesecih pa je več povpraševanja po vrtnem pohištvu, žarih, zložljivih bazenih ipd. Zadnje čase je v porastu trend energetske sanacije domov ali trajnostnih energetskih projektov, tudi tukaj smo v Merkurju že na poti v prihodnost z rešitvami TEO – trajnostna energetska oskrba,« pove sogovornica.
Dom, vrt in urejanje okolice so prioritete Slovencev
V Merkurju verjamejo, da bodo prihodnji zmagovalci v trgovini »naredi si sam« (DIY) z izdelki za gradnjo, prenovo, urejanje doma in vrta tisti, ki bodo na pravi način znali povezati prednost fizičnih trgovin (lokacija, prostor, ponudba) s spletnim nastopom. »Ocenjujemo, da je dom, v katerem posamezniki preživljajo vse več časa, postal posebna vrednota. Ljudje ga radi urejajo, izboljšujejo in prenavljajo. Predvidevamo, da se bo ta trend osredotočenosti kupcev na svoj dom nadaljeval tudi v drugi polovici leta 2021,« sklenejo.
Članek je bil objavljen v spomladanski prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prenesete na svoj računalnik ali telefon.