V prehranski industriji je priložnosti za inovacije toliko, kolikor je okusov
V tokratnem članku o inovativnih živilih predstavljamo novosti Medexa, Rio Mare in Mlekarne Celeia.
Kaja Kovič
Pri vseh treh blagovnih znamkah za bralce MM-a povedo, da sledijo trendom industrije, pogosto pa jih celo narekujejo – Slovenci so namreč pri inovacijah na področju prehrane bolj ali manj tradicionalni.
Inovacije kot temeljno vodilo
»Če želimo nadgrajevati tradicionalno rabo čebeljih pridelkov, kot so matični mleček, propolis, med in cvetni prah s klinično podprtimi inovacijami, kar je naše temeljno vodilo, potrebujemo v »hiši« veliko znanja in nadzor nad celotno potjo do izdelka – od razvoja in proizvodnje do vstopa na tržišče,« razložijo pri Medexu. V podjetju imajo več kot 10 zaposlenih (med njimi 4 doktorji znanosti), ki so del registrirane razvojno-raziskovalne skupine v njihovih lastnih modernih laboratorijih. Skupina sledi dognanjem na številnih raziskovalnih področjih, trendom na tujem in doma, sodeluje z javnimi raziskovalnimi ustanovami, predvsem pa je zelo vpeta v lastne raziskave.
Tudi pri blagovni znamki Rio Mare je inovairanje vtakno v njihovo jedro. »Trajnost postaja ključna vrednota, inovacije, ki zadovoljujejo vse zahtevnejše potrebe uporabnikov dandanes, pa še nikoli bolj zaželene oziroma nujne,« je dejala Sanja Markočič, ki skrbi za blagovno znamko Rio Mare.
Tjaša Kobal Anžur, vodja strateškega marketinga pri Mlekarni Celeia, pa za bralce MM-a poudari, da je v prehranski industriji priložnosti za inovacije toliko, kolikor je okusov - se pravi mnogo. »V našem podjetju spremljamo svetovne trende in jih poskušamo prenašati v naše okolje. Ni vedno enostavno, saj je slovenski potrošnik še kar precej tradicionalen, kar se mleka in mlečnih izdelkov tiče, in ga moramo znati prepričati s tehtnimi argumenti, da poskusi kaj novega oziroma kaj inovativnega.«
Medex z neprestanim inovairanjem ozavešča in navdušuje uporabnike
Iz podjetja Medex povedo, da so na trg pred kratkim poslali najmočnejši standardizirani propolis, nadgradili njihov izdelek magnezij »+ D3« ter ustvarili »Direkt magnezij - On the go«, ki ga uporabniki le stresejo v usta brez mešanja z vodo. »Največje premike delamo na področju inovativne in klinično podprte rabe čebeljih pridelkov, zlasti matičnega mlečka. Na podlagi novih dognanj smo razvili dve edinstveni formuli – »ROYAL BALANCE™«, ki jo vsebuje izdelek za lajšanje simptomov menopavze, ter »Beeharmony™« , ki deluje v sinergiji z ekstraktom žafrana, učinkovitost pa dopolnjujejo še dodatni vitamini. Potem je tu še formula »ROYAL YOUTH™« v izdelku »Beelixir™« za upočasnitev biološkega staranja ter podaljšanje obdobje zdravja,« povedo. V njihovem portfelju je precej zvezd stalnic, ki jim potrošniki ostajajo zvesti, pa tudi nove izdelke dobro sprejemajo, a pri tem je potrebnega veliko ozaveščanja in izobraževanja. »Stopnja zaupanja do novih izdelkov je pri potrošnikih visoka« razložijo.
Rio Mare: Vodijo nas želje potrošnikov in misel na prihodnost
Pri lansiranju novosti na trgu skušajo pri blagovni znamki Rio Mare čimbolj slediti željam in potrebam potrošnikov. »Pomemben uvid je tako postalo dejstvo, da kar 80 odstokov posameznikov pri pripravi jedi iz pločevinke odlije olje in kot odgovor na to smo jim ponudili Rio Mare Filod'olio t.j. tunin z manj oljčnega olja.« K inovacijam pa jih napeljujejo tudi trajnostni vzgibi. »Vse več se nas zaveda, da lahko že z majhnimi koraki bistveno pripomoremo k ohranjanju in spoštovanju okolja. Nov izdelek je opremljen s certifikatom MSC, kar pomeni, da zagotavlja pridelavo in predelavo tunine v okviru strogih okolijskih in družbenih standardov za ohranjanje zdravih morskih ekosistemov. Sicer pa lahko rečem, da številke in izkušnje govorijo, da naši potrošniki radi preizkušajo novosti,« pove sogovornica.
Mlekarna Celeia: Inovacije s potrditvami s strani uporabnikov in strokovne javnosti
Mlekarna Celeia ima precej produktnih inovacij: »Naši poltrdi siri (Edamec, Trapist, Gauda, Dolinar, Dimar, Šmarski Rok, Edamec z zelenim poprom) so proizvedeni brez konzervansov in so edini, ki se v Sloveniji lahko pohvalijo z označbo Višja kakovost; nadvse ponosni smo tudi na linijo izdelkov, ki smo jo 4 leta nazaj – »LCA NULA«. Gre za inovativne sadne mlečne izdelke brez sladkorja in sladil, kateri so prejeli pečat Inovacija leta 2019 za inovativnost v skupini jogurtov. Poleg tega smo edina mlekarna v Sloveniji, ki predeluje seneno mleko in iz njega izdeluje sire, ki nosijo oznako Zajamčena tradicionalna posebnost. Pred kratkim smo prenovili izdelčno linijo Oki Doki, predstavili javnosti funkcionalen napitek LCA IMUNO C ter proteinski jogurt, ki je plod sodelovanja dveh blagovnih znamk - Zelene Doline in Proteini.si,« razloži Tjaša Kobal Anžur, ter doda, da so pri blagovni znamki inovativni tudi v smislu skrbi za trajnosten razvoj. Tudi sama je mnenja (tako kot zgoraj omenjeni sogovorniki), da slovenski potrošniki na splošno niso zelo naklonjeni spremembam in novim izdelkom. »Slovenci so previdni okuševalci in posledično tudi nakupovalci. Če imajo pred nakupom možnost izdelek preizkusiti, ga okusiti in se potem odločiti za nakup ter nadaljnjo lojalnost, gre lažje. Iz tega vidika so promocije na prodajnih mestih, delitve vzorcev in podobni pristopi ključni, da potrošnike opozorimo na inovacije, jih o njih izobrazimo in jih seveda z odlično senzorično izkušnjo prepričamo, da bodo še kdaj posegli po našem novem izdelku,« zaključi.