bla
Aktualno

»V vsakem izdelku je del mene«

Če svoj dom radi popestrite z unikatnimi kosi iz keramike ali pa z njimi ob posebnih priložnostih razveselite svoje bližnje, je velika verjetnost, da ste že kdaj kupili katerega od izdelkov Mateje Horvat, ki v svoji delavnici ustvarja prave mojstrovine.

Z glino oziroma ustvarjanjem iz gline je Mateja Horvat začela pred približno četrt stoletja, ko je začutila, da želi ustvarjati oz. nekaj narediti s svojimi rokami. Pravi, da je nanjo verjetno vplivala tudi njena mama, ki je bila vse življenje šivilja, ona pa jo je kot otrok dneve in dneve opazovala, kako s svojimi rokami ustvarja čudovite stvari. »Želela sem biti kot ona – nekaj narediti iz nečesa in ko sem zbrala dovolj poguma, sem preprosto vzela prvi kos gline in poskusila. Glina me je pritegnila, saj v svoji osnovi predstavlja kos zemlje, osnovo. Ko človek v roke vzame glino, ima torej v rokah zgolj kupček zemlje, nič. Potrebno je »ta kup ničesar« vzeti v roke in iz njega ustvariti končni izdelek in to mi je predstavljalo izziv,« pripoveduje in ne skriva, da sprva nikakor ni šlo vse gladko.

»Na začetku je marsikateri kos gline končal na zidu sobice, v kateri sem začela z ustvarjanjem. A globoko v sebi sem vedela, da ne bom nikoli odnehala, tako da mirne duše povem, da sta me naprej gnali čista trma in želja. Hvala bogu, bila sem dovolj trmasta – kot sem tudi v vsakdanjem življenju –, da sem vztrajala do konca. Zavedam pa se, da nikoli ne vemo vsega, zato se vsak dan tudi sama z veseljem česa novega naučim in vedno sprejmem dobrohoten nasvet ali predlog,« pravi.

bla

Brez ekipe, v kateri so njena mama Ela, sin Jernej, hči Ema ter »njeni punci« Tamara in Suzana, ne bi šlo.

Od osnov do nagrad

Začela je z osnovnim delom na lončarskem vretenu, na katerem je bilo učenje dolgotrajno in zahtevno. Sčasoma je napredovala in lotevala se je vse bolj zahtevnih in različnih izdelkov. Prvih nekaj let jih je ustvarjala in izdelovala sama. Vse več različnih izdelkov in povečevanje števila naročil pa je pripeljalo do tega, da je v svoji delavnici potrebovala še nekaj pridnih rok. Od samega začetka ji ob strani stoji njena mama Ela, danes pa ji poleg nje pomagajo še sin Jernej, hči Ema ter »njeni punci« Tamara in Suzana. Za vse ima le besede pohvale in zahvale, saj pravi, da brez njihove pomoči in vestnega dela danes delavnica ne bi bila to, kar je.

Danes delavnica nudi pester in različen nabor izdelkov, ki ga ves čas tudi dopolnjujejo in širijo. V njej tako najdete okrasne izdelke, kot so ploščice z napisom ali različni magneti, kot tudi veliko povsem uporabnih in praktičnih izdelkov (skodelice, sklede, lončke, potičnice, pladnje …). Posebno mesto med izdelki imajo tudi angelčki, saj sogovornica pravi, da verjame, da ima vsak od nas nekje svojega angelčka čuvaja. V njeni zgodbi angelčkov ne gre zgolj za plastično podobo tipičnega angela čuvaja. »Izraz angel izvira iz grščine in pomeni odposlanec, sel, kurir. In prav to pozitivno in ljubeče sporočilo želim z angelčki poslati med ljudi. V delavnici nastajajo angeli sreče, ljubezni, zdravja, prijateljstva in s temi sporočili se želim dotakniti slehernika. Upanje, pozitivne misli, sreča, ljubezen, prijateljstvo – to naj moji angelčki prenesejo in širijo med nami vsemi,« pravi.

Za svoje umetniške izdelke je Mateja Horvat prejela tudi nekaj nagrad, med katerimi je najbolj ponosna na najvišjo, nagrado grand prix, ki jo je leta 2004 prejela na razstavi Ex-tempo keramike v Piranu. »Poudariti pa moram, da sem kmalu doumela, da ne bom mogla ustvarjati izdelkov za razstave in obenem biti dejavna ter voditi delavnice z izdelki za širšo prodajo. Odločila sem se za slednje, saj sem želela z izdelki priti in biti bližje širšemu krogu ljudi. Ves čas zato stremim k temu, da bi bili moji izdelki dostopni in namenjeni prav vsakomur,« pravi.

bla

Kolekcija Mak prinese prijetno vzdušje v vsak dom.

Narašča število unikatnih izdelkov

Pri svojem delu se trudi, da bi ustvarjala čim širši spekter izdelkov, v katerem bi vsak našel nekaj zase. Njena želja je, da bi bil vsak izdelek tako praktičen kot tudi všečen. Opaža, da ljudje velikokrat kupijo neko povsem praktično stvar, na primer skodelico, nato pa tej skodelici sledi tudi nakup izdelka z napisom ali z dobrimi mislimi, ki jim lahko polepša različne kotičke njihovega doma. »Rekla bi, da ljudje v enaki meri posegajo tako po praktičnih kot tudi dekorativnih izdelkih, drži pa, da v zadnjem času narašča število izdelkov, ki jih izdelam povsem po želji stranke in so tako izdelani posebej zanje,« pravi. Prav ti izdelki so ji v poseben izziv, saj v tem primeru ve, da gre za prav posebno priložnost. »Morda se zato še toliko bolj trudim vživeti v izdelavo in zato tovrstne izdelke ustvarjam s še večjim žarom in zanosom, čeprav je v vsakem mojem izdelku del mene. Skupaj z ekipo se trudimo v vsak naš kos vsaditi dušo, ga izdelati po najboljših močeh in z nasmehom ter ljubeznijo,« pravi.

Poleg spletne trgovine, ki je zaživela pred kratkim, njene izdelke lahko najdete po vsej Sloveniji, saj je z njimi prisotna v različnih trgovinah in cvetličarnah. Ob božiču in novem letu v večjih nakupovalnih središčih postavi tudi stojnico in pravi, da ji je tovrsten način prodaje v posebno veselje, saj je takrat v neposrednem stiku s svojimi strankami, ki ji tako lahko zaupajo svoje pohvale, predloge ali pripombe.

bla

Mateja Horvat opaža, da ljudje sprva kupijo kakšen njen izdelek zase in ker so z njim zadovoljni, ga pozneje kupijo tudi za darilo svojim bližnjim, prijateljem, sodelavcem ali poslovnim partnerjem.

Prispevek je bil prvotno objavljen v reviji SaMMozavestno

Intervju

Življenje z znaMMkami
18. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Henry Coutinho-Mason
16. 03. 2024

Henry Coutinho-Mason je eden od največjih poznavalcev in napovedovalcev potrošniških…

Marketinška industrija je pravzaprav ena od najpomembnejših panog v dobi umetne inteligence – ker ste prav vi pripovedovalci zgodb tega sveta.

rastezanja
12. 03. 2024

V podjetju FrodX, ponudniku naprednih tehnoloških rešitev za rast poslovanja v srednjih…

Cilj je biti aktualen glede dogajanja v svetu tehnologije, marketinga, izkušnje stranke, prodaje, hkrati pa ustvariti del vsebine, na katero se lahko…

Naši avtorji