mm
Aktualno

Več kot dve tretjini Slovencev bi delalo za tuja podjetja na daljavo

Največja svetovna raziskava o trgu dela Mobility Dreams and Trends je pokazala, da bi bilo le 6 odstotkov vprašanih Slovencev pripravljenih delati v tujini, med njimi največ študentov.

Raziskavo sta izvedla slovenski karierno zaposlitveni portal MojeDelo.com, član skupine The Network, ki sodi pod okrilje skupine The Stepstone Group, in družba Boston Consulting Group. V raziskavi, v kater je sodelovalo 150 tisoč vprašanih iz 188 držav sveta, med njimi 772 Slovencev, so ugotovili, da Avstrija ostaja najbolj zaželena destinacija Slovencev za delo v tujini, boljši finančni pogoji pa so najpomembnejši razlog za delo zunaj lastne države.

London ostaja najbolj zaželeno mesto za delo, Ljubljana na 107. mestu

Na lestvici mest se je na vrhu obdržal London, ki ga imajo vprašani za najbolj privlačno mesto za delo, predvsem zaradi jezika in izjemne globalne mreže. Med državami, v katerih bi kandidati na trgu dela želeli delati, še vedno prednjačijo angleško govoreče države. Na prvem mestu je Avstralija, za njo Združene države Amerike, sledijo Kanada, Velika Britanija, Nemčija, Japonska in Singapur. Na seznamu najbolj zaželenih držav je Slovenija, tako kot leta 2020, zasedla 66. mesto, Ljubljana pa je med mesti, v katerih bi si zaposleni želeli delati, zasedla 107. mesto.

Selitev v Slovenijo zaradi kakovosti življenja

Kakovost življenja v Sloveniji je zmagovalni razlog za selitev k nam, na drugem mestu so priložnosti za delo, na tretjem pa sta varnost in stabilnost službe, medtem ko sta na primer manj pomembna pogoja pridobivanje licence za delo ter inovacije in digitalizacija.

Zanimanje za delo v tujini v 6 letih padlo za skoraj polovico

Medtem ko so rezultati pokazali, da je kar 25 odstotkov vprašanih pripravljenih delati v tujini, so med Slovenci ugotovili, da si delo v tujini predstavlja le 6 odstotkov anketirancev. Med mlajšimi bi se jih 11 odstotkov preselilo v tujino, medtem ko drugod po svetu o delu v tujini razmišlja kar trikrat več mladih.

Med vprašanimi Slovenci, ki bi bili pripravljeni delati v tujini, so na prvem mestu študenti, na drugem prostovoljci in tisti, ki delajo za neprofitne družbe, na tretjem mestu pa so inženirji in tehnični kader.

Delo na daljavo za tuja podjetja

V zadnjih letih se je povečalo število Slovencev, ki so pripravljeni delati na daljavo za delodajalca v tujini. Kar 68 odstotkov vprašanih bi bilo pripravljenih na delo na daljavo za podjetja v tujini, kar je za 2 odstotka več kot leta 2020, medtem ko se je globalno ta pripravljenost povečala za kar 9 odstotkov.

»Kljub upadanju pripravljenosti Slovencev za delo v tujini, ki je zdaj s 6 odstotki precej pod globalnim povprečjem, opažamo sočasen porast pripravljenosti za delo na daljavo za tujega delodajalca. Ta vzporedni trend odseva željo po ohranjanju domače stabilnosti in kakovosti življenja ob hkratnem izkoriščanju globalnih delovnih priložnosti. Spremembe v delovnih navadah in vrednotah po pandemiji so nedvomno okrepile ta dvojni pristop, ki prinaša fleksibilnost brez potrebe po geografskih premikih,« je poudarila Melanie Seier Larsen, generalna direktorica in partnerica pri BCG.

V tujino zaradi finančnih pogojev

Med razlogi o selitvi zaradi službe v drugo državo vprašani Slovenci v visokem odstotku navajajo finančne in ekonomske razloge, na drugem mestu so konkretne ponudbe za delo, na tretjem pa splošno boljši pogoji dela.

Med razlogi vprašanih Slovencev, kaj je tisto, kar odloča o tem, da raje delajo doma, je to nezmožnost, da bi v tujino pripeljali tudi družinske člane ali življenjskega partnerja, na drugem mestu je jezikovna bariera, tretje mesto pa si delita navezanost na domačo državo in stroški selitve.

Slovenci v Avstrijo, k nam delavci iz BiH, Srbije, Pakistana

Avstrija, Nemčija in Švica ostajajo med najbolj zaželenimi državami za delo med vprašanimi Slovenci, v Slovenijo pa si najbolj želijo priti delat delavci iz Bosne in Hercegovine in Srbije. Na tretjem mestu so vprašani iz Pakistana in Madžarske.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji