Vedno več podjetij odpušča pripadnike generacije Z
Po podatkih raziskave, ki jo je izvedla platforma Intelligent, je približno 60 odstotkov ameriških podjetij letos odpustilo novozaposlene pripadnike generacije Z, predvsem zaradi pomanjkanja motivacije.
Kaja Kovič
Platforma Intelligent.com je na začetku leotšnje jeseni opravila anketo med 966 vodstveni delavci, ki odločajo (tudi) o zaposlovanju, da bi preučili njihov pogled na novozaposlene iz generacije Z. Rezultati kažejo, da je kar 75 odstotkov podjetij poročalo o nezadovoljstvu z nekaterimi ali vsemi novimi diplomanti, ki so jih letos zaposlili. Poleg tega je 6 od 10 podjetij v zadnjem času odpustilo vsaj enega novozaposlenega, kar je precej zaskrbljujoč podatek. Čeprav gre za trend v ZDA, pa si ga verjetno s časovnim zamikom obetamo tudi pri nas, zato je zagotovo vreden pozornosti tudi slovenskih delodajalcev.
»Grehi« generacije Z
Glavni razlog za odpuščanje mladih novozaposlenih je po mnenju delodajalcev pomanjkanje njihove motivacije, kar ga je navedla kar polovica vprašanih. Drugi pogosti razlogi vključujejo pomanjkanje profesionalnosti (46 odstotkov), slabe komunikacijske veščine (39 odstotkov), težave pri sprejemanju povratnih informacij (38 odstotkov) in pomanjkljive sposobnosti reševanja problemov (34 odstotkov).
Huy Nguyen, vodilni svetovalec za izobraževanje in karierni razvoj pri Intelligent.com, pojasnjuje, da novozaposleni težko vstopajo v delovno okolje, saj so nepripravljeni na manj strukturirano delovno okolje, kot so ga bili vajeni v šoli. »Čeprav imajo teoretično znanje, jim manjkajo praktične izkušnje in mehke veščine.« Težava je toliko večja, saj imajo izkušeni in starejši sodelavci visoka pričakovanja do mladih.
Kariera nima prednosti
V primerjavi s prejšnjimi generacijami je generacija Z precej bolj osredotočena na zasebno življenje oziroma na iskanje ravnotežja med delom in zasebnim življenjem. Medtem ko so bile prejšnje generacije bolj predane karieri in se zanjo tudi precej bolj žrvovale, je generacija Z bolj pozorna na kakovost zasebnega življenja. Delo ni več središče njihovega življenja. To je po Nguyenovem mnenju povezano tudi s pomanjkanjem zanimanja za delo v sektorjih, kot je gostinstvo, kjer so delovni pogoji pogosto naporni, plače pa nizke.
V oktobrski tiskani izdaji Marketing magazina (#520) smo pisali o slovenski situaciji z mladimi kadri in izzivih, kako zapolniti vrzel med pričakovanji mladih talentov in realnostjo. Pri članku so med drugim sodelovali predstavniki kadrovskih agencij, kot sta Competo in Kariera, podjetij, kot so Mercator, NLB in Spar Slovenija, ter agencij Futura DDB, Pristop in Luna TBWA.