bla
Aktualno

Velike nagrade Epica 2021: Od zaporniških kolesarjev do McDonald'sove dostave

34. izvedba oglaševalskega tekmovanja Epica se je izkazala za precej bolj konkurenčno od lanske. Letos tako ni bilo akcij, ki bi prevladovale, kar je prispevalo k precej večji raznovrstnosti zmagovalcev.

Odnosi z javnostmi: Zaporniška e-kolesarska ekipa

Francoski proizvajalec športne opreme Decathlon je v s kolesarstvom obsedeni Belgiji v sodelovanju z agencijo BBDO z akcijo »Pobeg« dobesedno aktiviral zapornike iz zapora Oudenaarde in si prislužil veliko nagrado odnosov z javnostmi. Šest zapornikov je tvorilo e-športno kolesarsko ekipo, ki so lahko tako tekmovali s tisoči e-kolesarjev iz vsega sveta. Zelo prepričljiv je tudi slogan akcije: »Nadomestite negativne misli s pozitivnimi. Šport je svoboda. Tudi takrat, ko ste ujeti med štirimi stenami.«

Televizijski oglasi: Če so lahko vikingi nosili čelade, jih lahko tudi kolesarji

Televizijskim oglasom sta bili podeljeni dve veliki nagradi. Žirijo je najprej prepričal oglas Danskega urada za prometno varnost, ki so ga zasnovali v agenciji The North Alliance. Pol oglas pol zgodovinska komedija se dogaja v času vikinških vpadov na Britansko otočje. Spremljamo vikinški bataljon pod vodstvom Svenda tik pred vkrcanjem na ladje in odhod v vojno. Svend za razliko od drugih noče nositi čelade, češ da ga vse srbi, da mu uničuje pričiesko, za nameček pa bi bil med ropanjem po Britaniji videti smešno (njegova čelada sicer res ni oblikovalski presežek). Kar s prepričevanjem ne uspe vojakom in sinu, opravi njegova žena. Zabiča mu, da se lahko vojskuje in ropa po mili volji, a da mora pri tem nositi čelado. Nauk zgodbe: »Če so čelade stoletja varovale naše prednike, jo lahko nosimo tudi mi, ko se naslednjič usedemo na kolo!«

Televizijski oglasi: Burberryjev ples v dežju

Blagovna znamka Burberry se je v televizijskem oglasu poklonila filmu Ples v dežju iz leta 1952, ki pa so mu dodali sodobni pridih. Oglas so ustvarili v sodelovanju s francosko skupino režiserjev Megaforce in produkcijsko hišo Riff Raff Films. V njem spremljamo štiri plesalce, ki zadovoljno poplesujejo po ulicah Londona, medtem ko nanje ne pada dež, ampak kosi ledu, ki se jim uspešno izmikajo. Pri tem jih spremlja pesem »Singing in the rain« v sodobni različici. Idejo za oglas naj bi dobili, ko so med »brskanjem po zgodovini« blagovne znamke prišli do inovativnih oblačil, ki so odporna na vremenske vplive in so jih svojčas uporabljali polarni raziskovalci. Liki v oglasu tako ne plešejo v dežju, ampak v ledu, pred kosi ledu pa jih varujejo topla oblačila.

Družbeno odgovorne akcije: »Hekanje« mavrice

Parada ponosa tudi globoko v 21. stoletju še vedno ni povsod zaželena. No,v Turčiji je celo prepovedana, v nasprotnem primeru organizatorji in udeleženci – sodeč po videoposnetkih – tvegajo tudi življenje, tako kot ga vsak dan tamkajšnji pripadniki skupnosti LGBT. Turške oblasti so šle celo tako daleč, da so prepovedale mavrično zastavo. Pet neprofitnih organizacij, med njimi tudi Greenpeace, je skupaj z agencijo VMLYR pri tem le našlo sivo cono. Mavrična zastava resda ni dovoljena, a oblasti niso mogle prepovedati posameznih barv. Vsaka od organizacij si je nadela eno od petih barv »mavrice« in le uganete lahko, kako so postavili plakate s svojimi oglasi.

bla

Tiskani oglasi: McDonald'sova dostava

McDonald's je v času koronakrize v različnih državah po svetu predstavil vrsto rešitev za svojo storitev dostave in prav ena od njih, »Prižgane luči«, v avtorstvu agencije Leo Burnett, se je na Epici izkazala za najboljšo med tiskanimi oglasi.

bla

Alternativni mediji: Bančni račun za brezdomce

Brezdomci se pogosto znajdejo v začaranem krogu. Ena od zank se skriva v tem, da si ne morejo odpreti bančnega računa, saj nimajo stalnega naslova (ker so brezdomci). Tako ne morejo prejemati ne socialne pomoči ne plače, če/ko jim uspe dobiti službo. Britanska banka HSBC je v sodelovanju z agencijo Wunderman Thompson temu naredila konec in brezdomcem omogočila odprtje računa, za katerega ni bil potreben stalni naslov oziroma so kot stalni naslov lahko navedli naslov sodelujoče dobrodelne organiacije. Z zunanjim oglaševanjem so ciljali na tiste dele britanskih mest, kjer je največ brezdomcev in kjer je blizu HSBC-jeva izpostava.

Oblikovanje: Revolucionarni potencial

Kaj pomeni kreativna uporaba tehnologije, sta pokazala kolumbijski start-up E-Dina in agencija Wunderman Thompson, ki sta navdih za izdelek našla pri praksah starodavnih ljudstev na meji med Venezuelo in Kolumbijo. Nastal je izdelek Waterlight, ki – vsaj na papirju – morsko vodo spreminja v električno energijo. Izdelek je tudi prenosna svetilka, ki sodeč po predstavitvenem videu s pol litra vode lahko sveti 45 dni.

Digitalni oglasi: Svet je dobil digitalni kondom

Ustvarjanje in pošiljanje svojih golih fotografij drugim (na primer partnerju) ni nobena novost. Glede na izhodišče za nastanek »izdelka«, ki ga je za belgijsko telekomunikacijsko podjetje Telenet ustvarila agencija Wunderman Thompson, ta niti ne namiguje, da bi bilo s tem kaj narobe. Težava nastane, ko te zaidejo v neprave roke oziroma pred neprave oči. Telenet je tako predstavil, kot so ga sami poimenovali, digitalni kondom z imenom ».comdom«, ki je pravaprav premeteno zasnovani watermark, ki subjektu na fotografiji zamegli obraz. Poleg tega pa tudi samo fotografijo ravno prav popači do te mere, da je po eni strani bistvo očem vidno, a po drugi strani tudi izkušen oblikovalec vodnega odtisa ne more odstraniti.

Brez slovenskih finalistov

 Na oglaševalskem tekmovanju Epica je bila edina slovenska predstavnica agencija Luna TBWA z dvema prijavama, in sicer sta bili to »Klic osamljenosti« za Zavarovalnico Sava in »Zvočno okušanje« za Argeto oziroma Atlantic Grupo.

Dve nagradi za Studio Sonda 

Hrvaška agencija je že tako uspešno leto dokončala v slogu in za oba finalista prejela zlati nagradi. Obe je prejela za akcijo »Potovanje 100 % brez covida«, ki so jo zasnovali za Mestno knjižnico Poreč in z njo med drugim osvojili domači oglaševalski festival Dani komunikacija.

Povečano število prijav

Izredno pozitivno presenečenje samega tekmovanja je znatno povečano število prijav v primerjavi s prejšnjim letom. Letos je bilo skupno 3184 prijav (lani 1980, leta 2019 pa 3410). Največ prijav je bilo iz ZDA (206) in Nemčije (200). Zanimivo, letos med finalisti ni bilo nobene akcije iz Kitajske, so se pa zato v drugi krog uvrstila dela iz Nigerije, Indonezije (agencija LUP Jakarta je prejela srebrno nagrado) in Uzbekistana. Med agencijskimi mrežami so največ prijavljale agencije McCann WorldGroup, BBDO in Wunderman Thompson. 

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

peter scott
03. 08. 2022

Peter Scott, podpredsednik novih medijev in inovacij v družbi Warner Bros. Discovery,…

Kot medij moraš razumeti, kaj navijači pričakujejo od tebe in jim to tudi ponuditi. Nekateri želijo vsebine gledati na telefonu, drugi na televiziji…

Naši avtorji