2023
Aktualno

Vodnik, kako preživeti in uspeti v negotovih časih

Analitična družba WARC je izdala poročilo o svetovnih trendih, ki bodo blagovnim znamkam v pomoč pri tem, na kaj naj se osredotočijo, da preživijo in uspevajo tudi v prihajajočih negotovih časih.

Prodaja v času gospodarske krize, spremembe strategij in razdrobljenost občinstva so nekateri od največjih izzivov za blagovne znamke v letu 2023, razkriva WARC-ovo poročilo »Marketer’s Toolkit 2023: Global Trends Report«.

Poročilo o svetovnih trendih temelji na raziskavi, ki združuje vpoglede več kot 1700 blagovnih znamk, individualnih intervjujev z direktorji marketinga ter pregled najnovejših napovedi, študij primerov in informacij o oglaševalski industriji. Iz zbranih podatkov so ustvarili praktičen vodnik za blagovne znamke v prihajajočih negotovih časih.

Nekatere ključne ugotovitve:

  • 95 odstotkov blagovnih znamk pričakuje, da jih bo prizadela gospodarska recesija in bo vplivala na njihove poslovne načrte;
  • 72 odstotkov blagovnih znamk pričakuje, da bodo njihovi trajnostni načrti ostali nespremenjeni, medtem ko jih je 28 odstotkov manj optimističnih;
  • 62 odstotkov blagovnih znamk se strinja, da so velika tehnološka podjetja prisiljena spremeniti strategije zaradi novih obetov;
  • 34 odstotkov blagovnih znamk je zaskrbljenih zaradi razdrobljenosti medijev in občinstva. To vedno bolj vpliva na tudi na njihove strategije in proračune;
  • 26 odstotkov blagovnih znamk pričakuje znatne ali resne težave v dobavni verigi.

Praktični nasveti za blagovne znamke

Dolgoletni nasveti, naj blagovne znamke ohranijo višino proračuna za oglaševanje, so danes še toliko pomembnejši. Javnost bo verjetno iskala cenejše blagovne znamke, zato je priporočljivo, da marketingarji poskrbijo za to, da bodo njihove blagovne znamke dobro pozicionirane v mislih potrošnikov. Poročilo kaže, da bo kar 31 odstotkov anketirancev v tem obdobju povečalo marketinški proračun.

Blagovne znamke morajo prevetriti strategije. Nove strategije podjetij, predvsem tehnoloških, naj vsebujejo dodatno količino aktivnosti, ki bodo vzpostavljale varno upravljanje z zasebnostjo podatkov, varnostjo, raznolikostjo in vključenostjo, s pravičnostjo, trajnostjo in etiko.

Razdrobljenega običinstva se ni potrebno bati, zapišejo in obenem svetujejo, naj podjetja ustvarijo aktivnosti, ki bodo združevale stranke v grozde, ali pa jih profilirale s pomočjo opisnih in bolj natančnih meritev – tudi okoli njihovih vrednot ali strasti. Pri tem opozarjajo, da ne glede na to, ali lahko identificirajo tri ali 30 ustreznih skupin potrošnikov, morajo blagovne znamke ohraniti lastne temeljne vrednote.

Izzivi dobavne verige se bodo razlikovali glede na regijo in sektor, a jasno je, da bodo imele blagovne znamke, ki vzdržujejo stalno razpoložljivost in redno dostavo, veliko prednost. Z večjimi težavami se bodo soočale manjše blagovne znamke, WARC predvideva, da bodo najbolj prizadeta mala in srednja podjetja.

»Blagovne znamke morajo poiskati svoje prednosti na križišču med vrednostjo, udobjem in trajnostjo. Taktične prilagoditve bodo nujno potrebne, a veliki premiki v strategiji v negotovih časih niso zaželeni,« navajajo avtorji poročila.

Preberite si celotno poročilo z nasveti za negotove čase TU.

warc

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji