mm
Aktualno

Vplivneži: slovenska in evropska zakonodaja spreminjata pravila igre

Ker sta se trženje in prodaja preko vplivnežev tako zelo povečala, so se na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport in Tržnem inšpektoratu oldočili temu področju nameniti več pozornosti.

Z ministrstva sporočajo, da nepoznavanje predpisov s tega področja hitro privede do uporabe zavajajočih praks. Z namenom zaščite potrošnikov morajo vplivneži pri oglaševanju ali prodaji preko družbenih omrežij spoštovati aktualne predpise s področja oglaševanja.

Ste registrirani kot pravna oseba?

Glavna tržna inšpektorica Andreja But opozarja: »Vsakdo, ki v okviru svojega profila opravlja pridobitno dejavnost, na primer oglašuje plačljive izdelke, mora biti za svojo dejavnost ustrezno registriran oziroma mora imeti urejen status, kot pravna oseba ali samostojni podjetnik.«

Katero dejavnost opravlja vplivnež?

Čeprav vplivneži niso posebej definirani v zakonodaji, za njih veljajo enake zahteve, kot za vse druge, ki se ukvarjajo s pridobitno dejavnostjo. »V nasprotnem primeru gre za delo na črno, ki je prepovedano in se kaznuje z globo,« dodaja Butova, ter predlaga gospodarsko dejavnost Storitve informacijske družbe: »Te se izvajajo preko interneta ter vključujejo prodajo storitev, blaga in digitalne vsebine na podlagi sklepanja pogodb prek interneta. Vplivneži, ki na trgu nastopajo kot ponudniki storitev informacijske družbe, morajo na svojih spletnih straneh zagotavljati dostop do podatkov o podjetju in sedežu, veljaven elektronski naslov ter matično in davčno številko; prav tako pa morajo te informacije zagotavljati tisti vplivneži, ki opravljajo brezplačne storitve, kot so posredovanje podatkov in oglaševalska sporočila.«

Oglaševalski kodeks

Vplivneži morajo seveda upoštevati tudi določbe o oglaševanju: »Iz vseh oglaševalskih sporočil mora biti razvidno, da gre za oglaševalsko sporočilo in katero podjetje je njegov naročnik,« poudarja Butova. »Posebne ponudbe, kot so popusti, premije, darila in podobno ter različne nagradne igre ali igre na srečo, morajo biti oglaševane skladno s predpisi.«

Na ravni Evropske unije je v pripravi nova zakonodaja

Jeseni se bo Slovenija udeležila skupnega nadzora držav članic glede oglaševanja vplivnežev na spletu, ki ga načrtuje Evropska komisija. Hitro rastoči trg vplivnežev namreč prinaša potencialna tveganja za potrošnike in ustvarja številne kršitve potrošniške zakonodaje na ravni EU. Evropska komisija se je na problematiko odzvala tudi tako, da je sestavila delovno skupino za pripravo nove zakonodaje, ki bo dodatno uredila to področje.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji