ipone telefon mobilnik
Aktualno

Vse več goljufivih mobilnih oglasov

Goljufije z mobilnimi oglasi veljajo za eno od najbolje organiziranih prevar sodobnega časa. iPhone je tokrat prvič zabeležil več tovrstnih goljufij kot telefoni s sistemom Android.

Goljufivi oglasi so v digitalnem svetu stalnica. Skozi čas pa so postali tako donosen »zločin«, da tesno tekmujejo s prekupčevanjem drog. To je razvidno tudi iz dejstva, da se je sistemu iOS, ki je veljal za enega od najbolj zaščitenih sistemov pred virusi in tovrstnimi prevarami, pripetilo, da je bil žrtev več spletnih prevarantov kot njegov konkurent Android.

V drugem četrtletju 2022 je bilo na iOSu kar 15,4 odstotka oglasov lažnih, medtem ko je bilo na telefonih s sistemom Android goljufij, povezanih z oglasi, 12,3 odstotka.

Ameriški mediji v tem sicer ne vidijo nič pretresljivega, saj so iPhoni na splošno dražji od Androidov in tako pritegnejo več kriminalcev, ki želijo hitro zaslužiti. »Spletni prevaranti uporabljajo napredne metode, da zavedejo oglaševalce. Ustvarjajo lažni promet z boti in t. i. farmami klikov (click farms), uporabljajo tudi lažne naprave za ustvarjanje lažnih vtisov in mnogo več. Te tehnike so razširjene predvsem na napravah iOS, ker so bolj dragocene in tako morajo v prevare vložiti več truda,« piše Edith M. Reads iz AZ Intelligence.

O spletnih prevarah z mobilnimi oglasi

Vsi mobilni operacijski sistemi se soočajo z goljufivimi oglasi, kljub temu pa je operacijski sistem Linux najbolj ranljiv, saj ima kar 25,7 odstotka goljufivih oglasov. Najmanj prizadet je sistem iPadOS, in sicer z 12,1 odstotka.

Sam po sebi je iOS manj dovzeten za nezaželene vdore, a ni neprebojen, kot opažaja pri AZ Intelligence. Naprava iOS namreč ne more namestiti nepreverjene programske opreme Apple, do tega pa pride, če in ko uporabnik sam naredi dodaten korak in spremeni nekaj nastavitev v napravi (torej sam naredi nekakšen vdor v napravo). Ker je tega vse več in ker imajo uporabniki sistema iOS običajno višji življenjski standard, jih je lažje izkoristiti, zato se prevaranti v zadnjem obdobju osredotočajo prav nanje, kljub temu, da je iOS še pred leti pomenil trd oreh.

Tehnologija in taktike, ki se uporabljajo za nezakonito krajo sredstev preko mobilnih oglasov, se razlikujejo od ene trgovine z aplikacijami do druge. Strokovnjaki za spletne prevare ločijo injekcije oz. vbrizge klikov, neželeno pošiljanje klikov, skrivanje oglasov, prikazovanje mnogih oglasov naenkrat in druge taktike.

oglasi

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji