z
Aktualno

Vse več plačevanja po načelu »kupim zdaj, plačam pozneje«

Takojšnji nakup s poznejšim plačilom doživlja rast brez primere, saj je globalno zanimanje zanj v zadnjem mesecu po Googlovi analizi sodeč poraslo za rekordnih 40 odstotkov.

Trgovci so se pri prodaji leta zanašali na tradicionalne načine plačila, kot so kreditne in debetne kartice ter gotovina. S pojavom digitalnih plačil in rastjo spletnega nakupovanja pa je prišlo do porasta novega modela plačila – transakcije »kupim zdaj, plačam pozneje« (angl. »buy now, pay later« ali BNPL). Ta sistem strankam omogoča, da opravijo nakup takoj, izdelke plačajo pa pozneje in to brez ali z minimalno obrestno mero.

Plačilni način BNPL po pandemiji doživlja rast brez primere, globalno zanimanje zanj pa je v zadnjem mesecu po Googlovi analizi sodeč poraslo za rekordnih 40 odstotkov. To odraža vse večjo priljubljenost občutka svobode pri obročnem plačevanju brez obresti in prilagodljivosti, ki jo ponuja BNPL.

Kje je sistem BNPL najbolj priljubljen?

Regije, kot so Severna Amerika, Evropa, Azija-Pacifik in celo trgi v vzponu, doživljajo veliko rast povpraševanja in posledično tudi ponudbe tega plačilnega sistema. Zanimivo, predvsem Indija, Avstralija, Singapur, Malezija in Južna Koreja so države, v katerih je povpraševanje po BNPL najbolj izrazito v zadnjem mesecu. V Indiji se je delež ljudi, ki želi kupiti zdaj in za izdelke plačati pozneje, povzpel na 100 odstotkov. Pri tem porastu je bila seveda ključna mlajša populacija v Indiji, ki je tehnično podkovana in zelo odprta za nove načine plačila.

Tovrstne storitve na splošno najbolj pritegnejo potrošnike iz generacije Z in starejše generacije X, ki si želijo preprostejše nakupovalne izkušnje.

a

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji