mm
Aktualno

WARC: Kako preprečiti turbulence v oglaševanju?

Svetovne oglaševalske naložbe se bodo po WARC-ovi raziskavi zaradi pospešenega preprečevanja pretresov in krize močno povečale in dosegle nov mejnik, bilijon evrov.

Najpomembnejša dejstva o oglaševanju v letih 2023 in 2024, ki jih izpostavlja WARC, so naslednja:

  • V enem letu (2023/24) se bodo oglaševalske naložbe po svetu povečale za 4,4 odstotka, še pred koncem leta 2024 pa bodo porasle še za nadaljnjih 8,2 odstotka. Oglaševalska sredstva bodo prvič v zgodovini presegla bilijon (1000 milijard) evrov.
  • Najbolj bodo napredovali komunikacijski kanali, kot so družbena omrežja, trgovski mediji in povezana televizija.
  • Okrepili se bodo tudi zunanje oglaševanje (za 7,3 odstotka) in zvočne vsebine (za 3,3 odstotka), manj oglaševalskega denarja pa bodo prejeli tiskani mediji bodo doživeli 1,9-odstotni padec, časopisi in revije pa 2,5-odstotni padec.
  • Tehnološki velikani bodo postali še večji in pomembnejši. Podjetja Alibaba, Alphabet (Google), Amazon, Bytedance (TikTok) in Meta (Facebook, Instagram) že zdaj prejmejo polovico (50,9 odstotka) svetovnih oglaševalskih naložb in po napovedih WARC-a bodo prihodnje leto svoj delež povečala na 52 odstotkov.
  • Najhitreje rastoči sektorji bodo finance (fintech), tehnologija, elektronika, farmacija in zdravstvo.
  • Zanimivo, rekordno rast bodo v letu 2024 dosegli politični oglasi; vrednost naložb bo presegla 16 milijard evrov.
  • Kaj pa trgi? ZDA predstavljajo skoraj tretjino (31,3 odstotka) svetovnih oglaševalskih naložb; že letos bo trg »težji« za 2,2 odstotka in bo vreden 304 milijarde evrov, nato pa še za dodatnih 7,6 odstotka. Vrednost ameriškega oglaševalskega trga bo leta 2024 znašala 327 milijard evrov.

Nova WARC-ova analiza združuje podatke, ki so jih zbirali na 100 trgih po vsem svetu med lastniki medijev, oglaševalci, oglaševalskimi agencijami in raziskovalnimi organizacijami in tako za leto 2024 ponuja zelo natančno sliko o oglaševalski industriji.

 

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji