WARC: Osem ključnih ugotovitev za oglaševalsko industrijo
Analitična družba WARC je v novi raziskavi dokazala, da je pandemija pozitivno vplivala na digitalni marketing, a v prihodnje bo potrebno pospešiti razvoj strokovnega znanja in veščin, saj digitalna doba prinaša nove zapletenosti.
Kaja Kovič
Kakšna je prihodnost marketinga? Kako učinkovita je oglaševalska industrija? Katere veščine moramo pridobiti? Na katere stare poslovne poti moramo pozabiti? WARC je v strokovni analizi objavil informacije o izzivih, trendih in priložnostih, ki jih morajo poznati vsi oglaševalci. V raziskovalnem delu, ki je bilo izvedeno pred dvema mesecema, je sodelovalo več kot 700 marketinških strokovnjakov – marketingarji, agencije, oglaševalci, lastniki medijev in prodajalci tehnologije.
Kam usmeriti svojo ladjo?
V nadaljevanju povzemamo osem ključnih ugotovitev WARC-ovega poročila o sodobnem marketingu.
- Po pandemiji so se zmogljivosti digitalnega marketinga izboljšale za večino (70 odstotkov) podjetij.
- Podatki so postali ključni gradnik v strategijah digitalnega marketinga in spodbujevalec izboljšav v marketingu. Skoraj tri četrtine vprašanih pravi, da njihove marketinške strategije po novem vodijo analize in vpogledi, pridobljeni iz podatkov o ciljnem občinstvu.
- Več kot tretjina strokovnjakov za marketing se pripravlja na vstop v splet 3.0, medtem ko jih skoraj polovica pričakuje, da bo metavesolje v prihodnjih petih letih močno vplivalo na marketing.
- Kljub temu, da sta prepoznavnost blagovne znamke in pospeševanje prodaje dve ključni nalogi digitalnega marketinga, so najbolj uporabljene meritve, ki jih uporabljajo v marketinških oddelkih, zavzetost (68 odstotkov), poslovanje (54 odstotkov) in odnos (30 odstotkov).
- Zvok in igričarstvo sta še precej neizkoriščena marketinška kanala v primerjavi z drugimi. Oglaševalci zvočnim rešitvam namenjajo le štiri odstotke svojega proračuna za digitalno oglaševanje, igričarstvu pa tri odstotke in to kljub temu, da tema področjema potrošniki namenjajo vse več pozornosti.
- Na marketing bo močno vplivalo tudi to, da potrošniki vsebine spremljajo na več zaslonih hkrati (kar je navedlo 53 odstotkov vprašanih) in da gledajo vse več videovsebin (50 odstotkov sodelujočih).
- V prihodnjih petih letih bo prišlo do še večjega spodbujanja personalizacije, umetne inteligence in strojnega učenja, saj imajo vse tri komponente največji vpliv na marketing.
- Največji oviri za rast digitalnega marketinga sta pomanjkanje veščin marketingarjev in nedodelane meritve, čemur bodo v prihodnosti morali prav tako posvetiti veliko pozornosti.
Paul Stringer, glavni urednik pri WARC, je povzel: »Zaradi pandemije opažamo splošno izboljšanje digitalnih zmogljivosti organizacij, a vendar so vrzeli pri meritvah in veščinah jasna področja, ki celotni industriji vnašajo strah in oviro pri napredku. Spodbudno je, da so strokovnjaki za marketing odprti za novosti v panogi, kot sta metavesolje in splet 3.0, kar pomeni, da se odpirajo novi kreativni in marketinški kanali za blagovne znamke.«