Zakaj in kako krčimo obseg potrošnje v naši regiji?
Valiconovo novo poročilo razkriva, da se v celotni regiji vse bolj čuti slabšanje finančnega stanja in krčenje obsega potrošnje.
Kaja Kovič
Ključni indikator za pesimizem potrošnikov je ocena poslabšanja finančnega stanja, zaradi česar je struktura segmentov vse bolj podobna časom recesije. Zaznavanje zvišanja cen je še vedno prisotno na vseh štirih trgih, na Hrvaškem pa je situacija malce bolj optimistična v primerjavi z ostalimi državami. Vseeno pa v vseh državah vztraja trend vse pogostejšega nakupovanje cenejših izdelkov in izdelkov v akciji ter nakupovanje v cenejših trgovinah.
V Sloveniji beležimo značilen porast prenehanja varčevanja, na Hrvaškem pa se obseg varčevanje zmanjšuje, ugotavlja poročilo Valicon Consumer Insight.
Zanimivo, anketiranci trdijo, da bi se v primeru, če bi dobili večjo vsoto denarja (na primer 100.000 evrov), najraje odločili za nakup nepremičnine oziroma zemljišča. Druga najbolj priljubljena »investicija« je ohranitev celotnega omenjenega zneska v evrih.