Že 20 let čarajo nasmehe na obraze zapostavljenih otrok
Trgovska veriga Tuš letos praznuje 20. obletnico družbeno odgovornega projekta »Pričarajmo nasmeh«, v okviru katerega so do zdaj omogočili počitnice ob morju že skoraj 10.000 otrokom iz deprivilegiranih okolij iz celotne Slovenije.
Kaja Kovič
»Dobrodelni projekt 'Pričarajmo nasmeh' je pred dvajsetimi leti nastal iz želje pomagati tistim v naši družbi, ki so naše pomoči zares potrebni, in tako vračati v okolje, v katerem delujemo. Tako smo leta 2002 poletne počitnice omogočili prvim 100 otrokom in nadaljnja leta to številko le še povečali,« uvodoma razloži Anja Marjetič, vodja korporativnega komuniciranja v podjetju Energotuš.
»V Tušu smo v skladu s svojo trajnostno strategijo usmerjeni v pomoč skupinam, ki našo pomoč zares potrebujejo, in to so zagotovo otroci,« pravi Anja Marjetič, vodja korporativnega komuniciranja v podjetju Energotuš.
Otroci, središče družbene odgovornosti
»Vsakoletni odzivi, ki jih prejmemo od otrok in družin, ali tistih, ki se po več letih spominjajo letovanja v okviru našega projekta, so zares iskreni in ganljivi. Vedno znova nas pretrese, ko slišimo zgodbe otrok, ki prihajajo iz družbeno deprivilegiranih okolij. Žalostno je, da je otrok lačen in da še ni videl morja … Vsako leto z marsikom preverimo, da je morje zares slano. Zgodb, ki se nas dotaknejo, je ogromno, zato je zadovoljstvo ob pričaranih nasmehih še toliko večje,« Marjetičeva nadaljuje zgodbo o plemenitem projektu.
»Mnogi otroci v naši družbi prvič občutijo slano morje, še več jih prvič stopi na krov ladje,« opaža Anja Marjetič.
Od leta 2002 Tuš vsako poletje omogoči 500 otrokom prave poletne počitnice v krogu sovrstnikov, ki otrokom pomeni nepozaben teden morskih spominov. »V Tušu kot eno od glavnih skupin, ki ji namenjamo naše družbeno odgovorne aktvnosti, prepoznavamo otroke iz družbeno depriviligiranih okolij. Tudi danes, dvajset let pozneje, težave teh otrok niso nič manjše. Nasprotno, nedavna epidemija je stiske otrok po mnenju strokovnjakov le še povečala, zato moramo ohranjati pomoč zanje.«
Ko so v Tušu začeli s projektom »Pričarajmo nasmeh«, je v Sloveniji sicer že obstajalo kar nekaj dobrodelnih projektov, a ta je bil drugačen in izvirno zastavljen. Povezali so poslovne partnerje, Rdeči križ, Mladinsko zdravilišče in letovišče RKS Debeli rtič ter kupce, ki z nakupi določenih izdelkov v trgovinah in drogerijah Tuš podpirajo projekt.
Projekt že od začetka dobro zastavljen
Projekt se v sami zasnovi ni spreminjal, kar kaže na to, da so že ob začetku zastavili model, ki dobro sledi cilju. »Otroci potrebujejo občutek varnosti, miru in sprejemanja. Stalnica projekta so primerna nastanitev, sproščeno druženje in odlična hrana. Vsako leto pa sodelavci MZL RKS Debeli rtič poskrbijo za zares aktualen in privlačen izobraževalno-animacijski program, s katerim napolnijo morske dni in pričarajo zadovoljne otroške nasmehe. Ne manjkajo niti večerna disko zabava, koncerti in izleti z ladjico ob slovenski obali. Tako kot mnogi v naši družbi prvič občutijo slano morje jih še več prvič stopi na krov ladje. Seveda so tukaj tudi plavalni tečaji, različne športne igre in druge aktivnosti na svežem morskem zraku,« opiše počitniški program.
Vodja korporativnega komuniciranja pri tem poudarja, da se je v resnici v dvajsetih letih spremenilo le število otrok, ki v posameznem letu letujejo na morju, saj je postalo precej višje. »Število otrok smo povečali predvsem zato, ker so bili odzivi staršev, pedagoških delavcev in otrok naša močna potrditev, da s projektom nadaljujemo,« pove Marjetičeva.
Tudi pri projektu »Pričarajmo nasmeh« je pandemija pomenila točko preloma. Ta je marsikje še poglobila stiske otrok in tako dala organizatorjem veter v jadra, da otrokom še bolj učinkovito pomagajo in jih omogočajo počitnice v krogu sovrstnikov, kjer nabirajo nove izkušnje in krepijo nova prijateljstva. »Pandemija je na samo izvedbo vplivala negativno, ker smo po prvem valu koronavirusa delno omejili naše aktivnosti in v letu 2020 morske počitnice omogočili le 250 otrokom iz vse Slovenije. Smo pa zato še 400 otrokom pomagali lažje začeti šolsko leto s paketi šolskih potrebščin.« Od takrat naprej otroke redno obdarujejo s šolskimi potrebščinami, saj si želijo, da otroci ohranijo zanos in pozitivno energijo vse do novega šolskega leta.
Projekt pritegnil več partnerjev
Prvi partner projekta, brez katerega dobrodelni projekt »Pričarajmo nasmeh« ne bi bil mogoč, je Rdeči križ Slovenije in njihova območna združenja, ki pomagajo izbrati otroke za letovanje. Pri izboru otrok za letovanje območna združenja Rdečega križa sodelujejo s centri za socialno delo in socialnimi službami na osnovnih šolah. Pomembno partnerstvo v Tušu prepoznajo tudi v ekipi vseh, ki za otroke skrbijo v Mladinskem zdravilišču in letovišču RKS na Debelem rtiču. Pomembna skupina partnerjev so tudi poslovni in medijski partnerji, ki v projektu prepoznavajo sinergije s svojimi družbeno odgovornimi strategijami.
Pri naštevanju partnerjev projekta ne gre pozabiti kupcev v Tuševih trgovinah in drogerijah, ki sooblikujejo sklad za letovanje otrok. Del sredstev od nakupa teh, posebej označenih izdelkov, namreč v Tušu namenijo za letovanje otrok.
Odmevnost prišla sama po sebi
Anja Marjetič za MM razloži, da so partnerji projekta, ki se odločijo za sodelovanje, deležni različnih oblik promocije in tako so z njimi vzajemno zgradili dobre odnose, ki jih obe strani radi obnavljata. »Otrokom se trudimo zagotoviti sladko in sladoledno osvežitev kot tudi dodatno opremo, pa če tudi je to samo zobna ščetka ali sončna krema.« Partnerji se med seboj izpostavljajo v medijih in aktivno vršijo promocijo projekta med partnerji, ki poteka v tradicionalnih in digitalnih medijih, ter se med seboj dodatno izpostavljajo na družbenih medijih. »Na takšen način je našo sinergijo opazila in nagradila tudi javnost,« pove.
Družbeni mediji predstavljajo vsem, ki so vključeni v projekt, dodaten kanal širjenja glasu o projektu in prošnje k pomoči. »Seveda pripravljamo prilagojene vsebine, s katerimi nagovarjamo tam prisotne. To počnemo stateško in zelo ažurno, kar projektu zagotovo daje dodano vrednost – prav s pomočjo družbenih medijev preselimo nas, naše otroke, partnerje projekta in preostalo zainteresirano javnost na morje. Tako se vsi počutimo, kot da smo na slovenski obali in uživamo poletne počitnice z njimi.«
Informacije o enem od največjih družbeno odgovornih projektov v Sloveniji v javnosti seveda prihajajo tudi preko medijev. »Medijska odmevnost je pomembna zaradi podpore projektu in dosega cilja, to je polepšati poletne dni 500 otrokom iz vse Slovenije. Sicer smo izjemno hvaležni vsem, ki v naših aktivnostih prepoznajo plemenitost dejanj in pomembnost sporočila o pomoči in jih posredujejo širši javnosti, a kot dolgoletna zavezanka k projektu trdim, da je na tej točki klasično presojanje odmevnosti za nas drugotnega pomena. Naš cilj je preprosto to, da otrokom omogočimo nepozabno izkušnjo,« odgovori Marjetičeva na vprašanje o pojavnosti projekta.
Tuš čara nasmeške tudi na drugačne načine
»V Tušu smo v skladu s svojo trajnostno strategijo usmerjeni v pomoč skupinam, ki našo pomoč zares potrebujejo, in to so zagotovo otroci. Med odmevnejšimi akcijami je naša podpora Božičkovi tovarni daril, ki vsako leto poteka v Planetu Tuš Celje in v okviru katere med božičnimi prazniki dobrodelno društvo Enostavno pomagam obdarja otroke iz socialno šibkih družin na širšem Celjskem,« razširi tematiko o dobrodelni noti Tuša Anja Marjetič. Tuš jih pri tem podpira z aktivnostmi »Zavij dar & pokaži, da ti je mar«, pri čemer sredstva od prodaje darilnega ovijalnega papirja namenjajo za obdarovanje omenjenih otrok. Celjske otroke prav tako presenečajo tik pred začetkom novega šolskega leta, ko jim podarjajo praktična darila, s katerimi polepšajo njihov prvi šolski dan.
Prav poseben družbeno odgovoren projekt pa so vzpostavili preko drogerij Tuš. »Lani smo izpeljali dobrodelni projekt 'Drobne stvari lahko pustijo velike sledi' v sodelovanju z Lions klubom Ljubljana Viva. Kupcem smo intenzivneje ponujali izbrane izdelke in od njihovega nakupa del sredstev namenili dobrodelnemu Vivinemu skladu, ki podpira izobraževanje žensk,« pove vodja korporativne komunikacije v Tušu in pojasni, da si tudi pri nas mnoge ženske ne morejo privoščiti ustrezne izobrazbe in z njeno pomočjo ustvariti poti v lepše življenje.
V Tušu si želijo, da bi njihovi družbeno odgovorni projekti dajali svetel zgled in vračali v okolje, v katerem delujejo. »Nikakor ni dovolj, da rečemo, saj se bo že nekdo našel, ki bo pomagal. To odgovornost moramo prevzeti sami. Pa ne potrebujemo veliko, na primer za dobrodelni projekt 'Pričarajmo nasmeh' je dovolj že nakup posebej označenega izdelka, da pričaramo otroški nasmeh. Za otroka pa je največje bogastvo prav to, da v krogu sovrstnikov preživlja kakovosten prosti čas in ob vrnitvi v novo šolsko preprosto deli najlepše spomine, da je bil tudi sam na počitnicah,« sklene sogovornica.
Pomembna skupina partnerjev so poslovni in medijski partnerji, ki v projektu prepoznavajo sinergije s svojimi družbeno odgovornimi strategijami. Brez Rdečega križa Slovenija in Mladinskem zdravilišču in letovišču RKS na Debelem rtiču pa projekt sploh ne bi obstajal.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, julij-avgust 2022, #493-494. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.