z
Aktualno

Želja po napredovanju je v resnici želja po izboljšanju in priznanju

V nadaljevanju teme o mlajših kadrih smo za mnenje, kako zapolniti vrzel med pričakovanji in realnostjo pri generaciji Z, vprašali še nekaj predstavnikov oglaševalskih agencij.

Oglaševanje je po svoji naravi še hitrejše in bolj dinamično v primerjavi z drugimi panogami, saj je del kreativne industije, nanjo pa močno vplivajo stalno spreminjajočimi se trendi in tehnologije. Narava industrije močno vpliva na miselnost mladih ljudi, ki ustvarjajo v njej, in obratno. V toku hitrih sprememb je še toliko pomembneje, da delodajalci jasno opredelijo poti za njihovo napredovanje in osebni razvoj. Mladi so namreč zelo motivirani z mislijo na rast v karieri, zato iščejo okolja, kjer lahko vidijo svojo prihodnost in imajo jasno predstavo, kako lahko napredujejo.

Hitrejši tempo dela pomeni hitrejše napredovanje

Petra Krulc, izvršna direktorica strateške kreativnosti v agenciji Futura DDB, uvodoma pove, da so mladi kreativci pogosto na čelu sprememb, saj prinašajo sveže ideje in digitalne spretnosti, ob tem pa se zavedajo svoje vrednosti in ključne vloge, ki jo imajo pri tem, da kreativne agencije ostajajo aktualne in konkurenčne. »To zavedanje lahko vodi k pričakovanju, da bodo hitro nagrajeni s povišanji in napredovanjem v karieri. Poleg tega je kreativno delo pogosto projektno usmerjeno, kar lahko privede do hitrejših sprememb vlog in odgovornosti. Za razliko od tradicionalnih industrij, kjer je napredovanje v karieri morda povezano s stažem ali zaključkom dolgoročnih projektov, kreativne agencije pogosto ocenjujejo uspešnost na podlagi posameznih projektov ali kampanj. Ta projektno usmerjeni pristop lahko pri mladih zaposlenih ustvari vtis, da obstajajo pogoste priložnosti za napredovanje.«

Sogovornica dodaja, da ima mnogo mladih kreativcev izkušnje s svobodnjaškim delom, kjer imajo veliko nadzora nad svojim delom in zaslužkom, zato to pričakujejo tudi, ko se pridružijo agencijam. »Pri prehodu na agencijsko vlogo lahko pričakujejo podobno avtonomijo in hitre nagrade za svoje napore. Navajeni so na idejo, da lahko, če ena priložnost ne zagotavlja želene rasti, hitro preidejo na drugo.« Sama je tudi zaradi tega zagovornica bolj agilne, prilagodljive in odzivne delovne kulture z jasno zapisanimi cilji in koraki karierne poti, ki so v skladu s pričakovanji zaposlenih že na samem začetku.

Neučakanost jim vsiljuje vsakdanje življenje

Anja Šeme Todorović, direktorica poslovnega in strateškega razvoja v Agenciji 101, meni, da se mladi zavedajo večjih možnosti izbire, kot so jih imeli njihovi starši, k njihovi drži pa prispevata še izjemna informiranost in navajenost na hitre rezultate. »Medijski prostor je poln zgodb o hitrem in naravnem napredovanju v karieri, a v poslovnem svetu ni vedno tako. Ta vrzel ustvarja pritisk in občutek, da morajo nenehno rasti in se razvijati, da bi dosegli uspeh in priznanje v svojem družbenem krogu.«

Martin Stariha, direktor naročnikov ter področja razvoja zaposlenih in kulture v agenciji Luna \TBWA, se strinja s stanovsko kolegico in doda, da mlajši ob tem niso pripravljeni na vse kompromise, ki bi jih od njih zahteval delodajalec, saj so jim osebna rast, nove izkušnje in ravnotežje med delom in zasebnim življenjem na prvem mestu. Po drugi strani pa tudi malce starejši zaposleni živijo v duhu časa, ki ima hitrejši tempo življenja: »Vsi ga čutimo, ne glede na to, kateri generaciji pripadamo, in tako postajamo vse bolj vajeni nenehnih dražljajev in sprememb. Ta neučakanost, ki nam jo vsiljuje vsakdanje življenje, se seveda odraža tudi na delovnem mestu, kjer pričakujemo, da bo naš trud hitro prepoznan in nagrajen.«

z

Kako jih naučiti potrpežljivosti?

V Agenciji 101 mladim ponujajo jasne in strukturirane poti za napredovanje ter redne povratne informacije o njihovem delu, pove Šeme Todorovićeva: »Poleg 'onboarding' sistema se kot učinkovit način razvoja mladih izkaže tudi mentorski program, kjer jim nudimo stalno podporo, povratne informacije in usmerjanje na njihovi karierni poti.« Vodilni kadri prav tako pri zaposlenih spodbujajo vrednoti, kot sta potrpežljivost in osredotočenost na dolgoročne cilje. »Pri tem prepoznamo in nagradimo tudi kratkoročne dosežke. Ustvarjamo okolje, kjer se mladi počutijo izpolnjene in motivirane.«

Tudi v agenciji Luna\TBWA po njihovih besedah veliko pozornost namenjajo skrbi za kulturo, postavljanju posameznika v središče in skrbi za dobro počutje v širšem pomenu pojma (razvijanje talentov in potencialov, »wellbeing«, najrazličnejša in nenehna izobraževanja doma in v tujini,  delo od doma, druženja in športne aktivnosti in podobno). »Prav tako nam je uspelo ustvariti varno in hkrati izzivalno okolje, v katerem se sodelavci počutijo cenjene in upoštevane, kar zelo pozitivno vpliva na zadovoljstvo sodelavcev in posledično nizko fluktuacijo. To pa je v oglaševalskih agencijah bolj izjema kot pravilo,« navaja Martin Stariha, ki omeni še program Luna \TAKE OFF, preko katerega dobijo mladi brez izkušenj vpogled v agencijo, njeno delovanje, ritem in dinamiko.

Generacija X, Y ali Z ne obstaja; le ljudje, ki so ambiciozni ali pač ne

»Življenje podjetja ne sloni na eni generaciji, temveč na medgeneracijskem soustvarjanju. Pristop živi s številnimi generacijami, svojo življenjsko pot je začel pred 30 leti, ko je bilo oglaševanje res kulten posel, zelo resno in odgovorno, v vseh letih pa je aktivno priključeval vse nove generacije, ki so prinašale in odnašale trende v marketingu,« komentiea Ula Spindler, partnerka pri Pristopu, in pri tem navede izjavo Johna Hegartyja, da generacije Z, X ali Y ne obstajajo – te oznake so le stereotipi, ki spodbujajo lenobo in silijo ljudi, da si izmišljajo lastnosti.« Kot pravi, je njihova izkušnja podobna: »Zaposleni, ki so odgovorni, poslovno naravnani in organizirani, pri nas ostanejo dolgo časa in si želijo soustvarjati našo zgodbo.«

Sogovornica še opozori, da v skladu s hitrejšim življenjem mladi hlepijo po hitrem napredovanju, a je to za podjetje, sploh mlado, izjemno tvegano. »Zato je v podjetju nujno potrebno strateško upravljanje kadrov, saj lahko zavoljo 'slabih' kompromisov in prehitrega napredovanja pride do slabih vodij, odločevalcev, ki niso podkovani v svojem delovanju, tako v poslu kot pri delu z ljudmi, kjer je možnost napak izjemno velika.«

Intervju

z
17. 09. 2024

Z Julijo Somrak, kreativno direktorico v DROM agency, ki je bila na tekmovanju WEBSI…

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Naši avtorji