mm
Aktualno

Zlati boben: Slovensko čast rešujejo mladi kreativci

Slovenska dela se niso prebila v ožji izbor za nagrade Zlatega bobna, na tekmovanju Mladi bobnarji pa sta med finalisti dva plakata slovenskih mladih kreativcev.

Mednarodne žirije mednarodnega festivala kreativnosti Zlati boben so izbrale finaliste med prijavljenimi deli v šestih tekmovalnih sekcijah: enokanalna komunikacija, večkanalna komunikacija, obrtna odličnost, kreativna poslovna odličnost in kreativna medijska odličnost ter v posebni sekciji z imenom vse žirije. V ožji izbor se ni uvrstilo nobeno slovensko delo. Kdo so finalisti letošnjega tekmovanja, si lahko ogledate tu.

Med plakati z vsega sveta tudi dva slovenska

Finaliste je izbrala tudi žirija tekmovanja Mladi bobnarji. Odločali so se med deli, ki so jih na tekmo lahko prijavili mladi kreativci z vsega sveta. In kakšen brief so prejeli? Slovenije ne moreš napisati brez angleške besede ljubezen (love) in zato jo enostavno moraš imeti rad. V skladu s tem so mladi kreativci dobili nalogo ustvariti plakat, zaradi katerega se bodo popotniki do ušes zaljubili v Slovenijo. V ožji izbor sta tako prišla tudi dva para slovenskih mladih kreativcev s svojima plakatoma. Plakat »Iz Slovenije z ljubeznijo« (»From Slovenia with Love«) sta zasnovala Vito Sedej in Janja Benedik iz Agencije 101, plakat »Haiku med nama« (»A Haiku Between Us«) pa Lučka Fabijan in Ivona Repše iz DROM Agency.

»Vsak haiku je ljubezensko pismo bogati slovenski kulturi in naravi«

Lučka Fabijan in Ivona Repše, ki sta zmagali že na tekmovanju mladih kreativcev na Slovenskem oglaševalskem festivalu (SOF) in za nagrado prejeli udeležbo na kanskem tekmovanju Young Lions v skupini digitalnih del, sta za MM povedali, da sta veliko razmišljali o tem, kako je Slovenija za turiste velikokrat le vmesna postojanka, kjer ostanejo dan ali dva, nato pa se podajo naprej na svoj dejanski cilj. »Redko ji dajo pravo priložnost, da bi se sploh lahko zaljubili vanjo. Ustvarili sva serijo ganljivih haikujev, s katerimi Slovenija izraža svoje hrepenenje po tistih, ki so jo prehitro zapustili, in hkrati vabi tiste, ki njene lepote še niso odkrili. Vsak haiku je ljubezensko pismo bogati slovenski kulturi, kulinaričnim užitkom in osupljivi naravi, ki nagovarja tako nekdanje kot nove obiskovalce. Vsak plakat vsebuje vizualno iztrgan element, kar simbolizira (zamujene) priložnosti za raziskovanje dežele, medtem ko haikuji zapolnjujejo to praznino. Z malo več časa bi se lahko kratka romanca spremenila v največjo ljubezen njihovega življenja.«

Pri tem menita, da sta žirijo morda prepričali z globljo, čustveno idejo in drugačnim, a realističnim pogledom na turizem v Sloveniji, ter hkrati rešitvijo, ki nagovarja vse ciljne skupine. Na omenjenem tekmovanju v Cannesu sta med mladimi kreativci osvojili odlično četrto mesto in v zvezi s tem še povedali: »Kamor koli se prijaviva, izziv vzameva za svojega in tako oddava idejo, v katero resnično verjameva. Izkušnje ne moreva primerjati s Cannesom, saj gre v obeh primerih za edinstvene priložnosti z različnimi briefi ter končnimi izdelki (digitalna rešitev proti serija plakatov), nama pa obe uvrstitvi pomenita res veliko, saj sva za obe tekmovanji dali vse od sebe in lepo je, ko najino strast prepozna tudi žirija.«

z

Tipična razglednica z netipičnim sporočilom

Vito Sedej in Janja Benedik iz Agencije 101 sta želela čim bolj pristno prikazati, kaj vse ponuja naša narava, zato sta pripravila serijo treh plakatov, ki prikazujejo tri različne perspektive naključnih turistov. Te edinstvena izkušnja tako navduši, da se ne vrnejo v domači kraj, ampak tja le še pošljejo razglednico, saj jim je Slovenija ukradla srce. »Žirijo je verjetno prepričal čustven naboj, ki ga nosi ideja. Zaljubljenost v kontekstu potovanja sva predstavila na igriv način, skozi vsem dobro znane turistične razglednice, a pri najinem projektu so uporabljene za prenos precej netipičnega sporočila, seveda pod vplivom močnih čustev,« razložita Sedej in Benedikova. Sogovornika pri tem dodata, da je tako za njiju kot za agencijo vedno lepo dobiti zunanjo potrditev. »Za naju je to še dodatna motivacija za nadaljnje ustvarjanje in tako upava, da bova v prihodnosti pod zastavo 101-ke prinesla še čim več takšnih.«

zz

Slovenci lani malce bolj uspešni

Spomnimo, lani se je v ožji izbor tekmovanja Zlati boben uvrstilo eno slovensko delo, in sicer #playforkateistan agencije Futura DDB, med finaliste tekmovanja Mladi bobnarji pa se je uvrstilo kar šest slovenskih del. Nagrade Zlatega bobna sicer ni prejelo nobeno slovensko delo.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji