z
Diggit

»Alternate Re[AI]lity«: Hrvaški Muzej računalniške zgodovine

Muzej Peek&Poke iz hrvaške Reke predstavlja inovativen in igriv projekt z naslovom »Alternate Re[AI]lity: Zgodovina računalništva okoli leta 1890«, pri katerem so uporabili več UI-orodij.

V projektu so si ustvarjalci izmislili, kako je bila videti zgodovina računalništva in igričarstva, če bi sodobne tehnologije obstajale že leta 1890. V kreativnih rešitvah so združili estetiko poznega 19. stoletja s stvaritvami sodobnega časa. Po besedah ustvarjalcev domišljijska kombinacija ljudi vabi k razmisleku o scenariju, v katerem so računalniki, igralne konzole in vesoljska tehnologija del življenja že pred 130-imi leti. Projekt je predstavljen na družbenih omrežjih z videoposnetki in slikami v slogu starih nemih filmov in črnobelih fotografij. Materiali so narejeni z UI-orodji, kot so Midjourney, Runway, Pika in Udio.

Napredna tehnologija v zgodovinski estetiki

Projekt je zasnoval slovenski studio Digital Da Vincis. Kreativni direktor Kirill Karnovich-Valua je za MM izjavil: »Retro fotografije so vedno povezane z muzeji in zgodovino. Ta lahko prepoznavni sepia slog lahko vidimo v družinskih portretih viktorijanske dobe, črno-bele fotografije nam kažejo, kako se je gradil Eifflov stolp, neme videokronike pa nas popeljejo nazaj v zgodnja leta 19. stoletja. Toda čas hitro teče in zdaj so računalniki, igralne konzole, prvi mobilni telefoni in celo nekateri Applovi izdelki že del zgodovine in imajo svoje mesto na muzejskih razstavah. In prav zato smo pomislili: 'Zakaj si ne bi predstavljali računalnikov in igric v tej estetiki prvih zgodovinskih fotografij in nemih filmov?'«

m

Vodilo je otroško navdušenje

Peek&Poke je muzej v Reki na Hrvaškem, ki je bil ustanovljen leta 2007 in obiskovalce izobražuje o zgodovini računalniške tehnologije. Del razstavljenih elementov so med drugim stari računalniki, legendarni Apple Macintosh, prve igralne konzole in igralni avtomati, na katerih obiskovalci igrajo retro igre. Davor Pasarić, kreativni direktor muzeja, je dejal: »Zgodovina računalništva je polna zabavnih in nostalgičnih spominov. Verjamem, da ima skoraj vsakdo spomin na svojo prvo računalniško igro, kako se je prvič prijavil na internet ali kupil svoj prvi prenosnik ali pametni telefon. Zgodovina računalništva je polna otroškega navdušenja. Zato smo se odločili ustvariti nadrealističen in zabaven projekt, ki si predstavlja, kako bi bilo, če bi bili računalniki, igralne konzole in celo vesoljska tehnologija izumljeni konec 19. stoletja.«

Intervju

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Kragelj arhitekti
31. 08. 2024

Načini in oblike dela se hitro spreminjajo, zato so delovni prostori vse manj…

»Dobri delovni prostori so tudi strateško poslovno orodje, s katerim lahko podjetje vpliva na svojo podobo v javnosti ter na prepoznavnost in ugled…

z
26. 08. 2024

Ugledni gostje gala večerje, ki se je odvila na predvečer zadnje košarkarske tekme Gorana…

Naši avtorji