z
Diggit

Je vrednost bitcoina lahko še višja?

Ob nedavni rasti vrednosti bitcoina finančni strokovnjaki napovedujejo, da bi ta lahko v prihodnjih tednih presegel najvišjo vrednost vseh časov.

Ob tej znatni rasti se pojavlja vse več vprašanj in izkazanega interesa za morebitne naložbe v najpomembnejšo kriptovaluto. Finančni svetovalci poudarjajo, da je trg kriptovalut znan po svoji dinamiki, nestanovitnosti in volatilnosti in cene lahko hitro nihajo, zato svetujejo dodatno mero pazljivosti.

Prepolovitev konec aprila

Prihajajoča prepolovitev (t. i. halving), ki je tokrat predvidena za 29. april 2024, običajno vzbuja optimizem med vlagatelji in pogosto vodi do zvišanja cene bitcoina. Zgodi se približno vsaka štiri leta; v preteklosti je bilo to v letih 2012, 2016 in 2020.

Po prvi prepolovitvi leta 2012 je rast vrednosti bitcoina v naslednjem letu znašala neverjetnih 559 odstotkov, po prepolovitvi leta 2016 je bilo povečanje 284-odstotno, zadnja prepolovitev pa je v naslednjih 12-ih mesecih prinesla povečanje vrednosti za neverjetnih 80-krat (8.069 odstotkov).

Prepolovitev pritiska na ponudbo, saj upočasni hitrost vstopa novih bitcoinov na trg, do letošnje prepolovitve pa se bo prišlo v času naraščajočega povpraševanja, kar nakazuje, da se bo stopnja ustvarjanja novih bitcoinov upočasnila, kar bi lahko povečalo pomanjkanje in povpraševanje.

Bitcoin na borzi

Uvedba sklada, s katerim se trrguje na borzi, Bitcoin spot ETF, je izjemno pomemben dogodek za kriptotrg kot celoto in ustvarja neravnovesje med ponudbo in povpraševanjem. ETF-ji velikanov Wall Streeta, kot sta BlackRock in Fidelity, vlagajo neposredno v bitcoin in kupujejo vse več razpoložljive kriptovalute. Od začetka februarja je bilo preko promptnih bitcoin skladov kupljenih približno 4.000 bitcoinov na dan. Ker to veliko povpraševanje presega razpoložljivo ponudbo na trgu, zvišuje cene. Pomanjkanje ponudbe naj bi postalo očitno po aprilu, ko bo rudarjenje prineslo le 450 bitcoinov na dan. To neravnovesje med ponudbo in povpraševanjem povečuje možnost nadaljnjega zvišanja cen v bližnji prihodnosti.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji