z
Diggit

Kako slovenski študenti pišejo seminarske naloge v dobi ChatGPT

Raziskava o rabi orodij umetne inteligence Fakultete za družbene vede kaže, da 93 odstotkov njihovih študentov uporablja umetno inteligenco ChatGPT.

Gre za prvo tovrstno raziskavo v Sloveniji, izvedli pa so jo na vzorcu 292 anketirancev.

Rezultati so pokazali, da se študentje k ChatGPT-ju najpogosteje obrnejo zaradi pridobivanja informacij pri pisanju seminarskih nalog, predvsem za iskanje idej naslovov seminarskih nalog in ko ne vedo, kako nadaljevati z nalogo. Z umetno inteligenco pa si pomagajo tudi pri izboljševanju jezikovnega sloga, jezikovne pravilnosti ali preverjanju točnosti ali iskanju novih informacij.

Približno polovica študentov se funkcij umetne inteligence poslužuje tudi za samo dejanje pisanja seminarskih nalog, kar so na FDV-ju označili za zelo problematično. Še bolj problematično pa se zdi, da so se študenti, ki so uporabili ChatGPT za pisanje seminarskih del, v raziskavi izrekli, da so z njegovo pomočjo izboljšali študijski uspeh. »K problematični rabi umetne inteligence so bolj nagnjeni tisti, ki pridobljenih informacij ne ovrednotijo kritično in se ne zavedajo etičnih vprašanj pri uporabi umetne inteligence. ChatGPT bodo zelo verjetno problematično uporabljali tudi tisti, ki dobro poznajo tehnološko ozadje, a hkrati nimajo drugih pismenosti,« komentirajo na Fakulteti za družbene vede.

Raba umetne inteligence tudi v prostem času

Študenti umetno inteligenco, torej predvsem ChatGPT, pogosto uporabljajo tudi za prostočasovne aktivnosti. Nanj se obračajo za pridobivanje nasvetov glede javnega nastopanja, za pomoč pri pripravi objav za družbena omrežja ali elektronske pošte, programov prehranjevanja ali treningov, ter tudi za nasvete na bolj intimnih področjih, kot so medsebojni odnosi z drugimi.

Pomanjkanje znanja

Raziskava, ki so jo na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani izvedli v drugi polovici maja, je kot najbolj problematično prepoznala pomanjkljivo poznavanje tehnološkega in ekonomskega ozadja umetne inteligence ChatGPT. Veliko študentov pridobljenih informacij ne preverja s pomočjo drugih virov in to je lahko precej varljivo. Večina študentov se sicer zaveda etičnih vprašanj, povezanih s ChatGPTjem, se dodajo raziskovalci.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji