mm
Diggit

Mobilna plačila so nova resničnost tudi v Sloveniji

Medtem ko so za številne Slovence mobilna plačila še nedolgo nazaj veljala za nekoliko oddaljen oziroma futurističen koncept, pa so letos zelo razširila svoj krog uporabnikov.

Mastercard je v najnovejši raziskavi Masterindex raziskal plačilne trende in navade Slovencev. Ugotovili so, da postaja plačevanje z mobilnim telefonom in drugimi pametnimi napravami vse bolj priljubljeno. V primerjavi z letom 2020, ko je z mobilnim telefonom ali drugo pametno napravo plačevalo le slabih 40 odstotkov anketiranih, je ta številka letos poskočila za dvajset odstotnih točk.

Skoraj 90 odstotkov jih je pripravljenih za plačevanje uporabljati mobilno aplikacijo, večina (58 odstotkov) pa bi uporabljala samo aplikacijo svoje banke, saj jim to še vedno daje največji občutek varnosti. Z mobilnim plačilom večinoma plačujejo na spletu (58 odstotkov) ter v trgovinah in bencinskih črpalkah (44 odstotkov), povečala pa se je uporaba v restavracijah in barih (27 odstotkov).

Uporaba mobilnih naprav za upravljanje s financami je porasla predvsem na račun spletnega bančništva, ki ga uporablja 78 odstotkov vprašanih, 58 odstotkov pa mobilne aplikacije uporablja za potrjevanje spletnih plačil. Kljub vse pogostejši uporabi mobilnih naprav za plačevanje se je le 29 odstotkov vprašanih pripravljenih odpovedati uporabi fizične kartice in v celoti preiti na mobilna plačevanja.

Z leti narašča tudi uporaba brezstičnih plačil, tedensko jih uporablja več kot 80 odstotkov Slovencev.

Varnost je še vedno ključnega pomena

Ta ugotovitev se povezuje z ugotovitvijo, da je ključno merilo pri plačevanju za Slovence varnost. Spletno nakupovanje ima vse višjo percepcijo varnosti (letos 85 odstotkov), prednost pri nakupovanju pa imajo slovenske spletne trgovine.

V raziskavi so ugotovili še, da Slovencev ne skrbi le varnost osebnih podatkov, temveč tudi varnost bančnega računa, več kot 80 odstotkom pa je pomemben tudi fizični nadzor nad kartico.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji