z
Diggit

Prihod Sore: Fenomenalno in hkrati strašljivo

Za mnenje, kako bo novo UI-orodje za realistične in kompleksne videoposnetke vplivalo na delo v produkciji, smo se tokrat pozanimali pri produkcijskih hišah Felina Films, Art Rebel 9 in Squareme.

Mešani občutki

Peter Bratuša, režiser in ustanovitelj Felina Films, je na vprašanje, kakšno orodje se mu zdi Sora, odgovoril zelo neposredno: »Fenomenalno in strašljivo. Fenomenalno zaradi napredka, ki se je zgodil v enem letu in ker bomo lahko ustvarjali posnetke, o katerih nismo mogli niti sanjati. Strašljivo pa zato, ker bodo nastajali posnetki, ki bodo lahko potvarjali resničnost na način, ki bo zmožen manipulacije s prihodnjo zgodovino. O avtorskih pravicah pa sploh ne upam razmišljati,« je izjavil za MM.

Ovire so postale rešljive

Matjaž Požlep, direktor produkcijskega podjetja Art Rebel 9, opredeljuje Soro kot revolucionarni preboj na področju produkcije videa, ki obeta rešitve za vrsto doslej (na videz) nerešljivih težav: »Od pomanjkanja časovne doslednosti in nepravilnega gibanja likov do omejene dolžine videoposnetkov, nezmožnosti zajemanja človeških čustev, pomanjkanja nadzora ustvarjalcev in težav pri sinhronizaciji dialoga z gibanjem ust.« Kljub temu, da Sora še ni komercialno dostopna in da še vedno obstajajo področja za izboljšave, je po njegovih besedah njen obstoj jasen dokaz, da so prej neobvladljive ovire v produkciji videa zdaj postale rešljive. »Odprtokodne raziskave, modularnost in prednosti, ki jih prinaša povečanje obsega zajetih vhodnih podatkov in računalniške moči, nakazujejo, da bomo priča le še nadaljnjemu izboljševanju teh tehnologij. Za nas, ki smo vključeni v produkcijo filmov, videov, animacij in postprodukcijo, je razvoj, ki je pripeljal do Sore, jasno opozorilo.«

a

Fotografija: Art rebel 9

Tehnologija naj služi naši viziji in ne obratno

Po mnenju Požlepa je ključno, da ta orodja ne le razumemo in sprejmemo, temveč ob tem tudi identificiramo tiste vidike kreativnosti, ki bodo ostali dragoceni in redki (torej v domeni ljudi), tudi ko bo vrhunska video (in filmska) produkcija s pomočjo orodij UI postala samoumevna in cenovno dostopna. »Sam sem glede teh novih tehnologij, kot je Sora, sicer do neke mere razdvojen, zagotovo pa prevladuje fascinacija in želja po odkrivanju novega. Na Reblu inovativna orodja s pridom uporabljamo in do neke mere jih tudi sooblikujemo in nadziramo, s čimer zagotavljamo, da tehnologija služi naši viziji in ne obratno.«

z

Fotografija: Art rebel 9

Več učenja, prilagajanja in krepitve konkurenčnosti

Sebastjan Oblak in Luka Štigl, soustanovitelja podjetja Squareme, uvodoma povesta, da so pred približno desetimi leti uspeli 'zajahati' val spletne produkcije, ki so jo takrat večja podjetja predolgo ignorirala. »Zato nam je jasno, da se je potrebno prilagajati hitro, drugače te povozi čas. Tokrat pa ne tekmujemo s konkurenco, ampak s tehnologijo. Tako se v naši produkciji že ves čas pridno učimo novih orodij in v marcu prihajajo že naši prvi projekti z implementiranimi UI-elementi,« pravita. Soro v podjetju Squareme namreč vidijo kot enega od mnogih orodij, ki bo olajšalo določene produkcijske izzive in omogočilo, da svojim naročnikom ponudijo še bolj zanimive vizualno izdelke. »Marsikaj bomo najbrž še nekaj časa snemali po starem. UI bo sprva nadomestila bolj splošne posnetke, takšne, ki jih danes rešujemo z videoknjižnicami. Seveda komaj čakamo, da sploh preizkusimo dejanske zmožnosti Sore in zavedamo se, da bo slej ko prej prišel čas, ko bo Sora ali pa neko drugo podobno orodje lahko zamenjalo nek del našega dela. Tolažiti se, da ne bo tako, bi bila napaka. Zato se moramo učiti, prilagajati in biti konkurenčni. Predvsem pa ne smemo zares tekmovati s tehnologijo, ampak jo uporabiti in implementirati v naše delo.«

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji