Velikani digitalnega oglaševanja s še večjo rastjo
Google, Meta in Amazon ustvarijo več kot 60 odstotkov svetovnih prihodkov od digitalnega oglaševanja.
Oglaševalci digitalnim platformam vsako leto namenijo na stotine milijard evrov, njihovi proračuni za digitalno oglaševanje pa še naprej naraščajo. Samo lani so naložbe v vanj znašale 650 milijard evrov, večina tega denarja pa je šla Amazonu, Meti in Googlu.
Google je še vedno najmočnejši igralec na tem področju, čeprav je njegov delež v celotnih prihodkih od digitalnega oglaševanja upadel za 2 odstotka. Največjo rast prihodkov sicer dosega Amazon; njegov delež se je v petih letih podvojil. Tržni delež Mete je ostal nespremenjen in predstavlja 19 odstotka svetovnih prihodkov od digitalnega oglaševanja. Podjetje je lani z oglaševanjem zaslužilo skoraj 130 milijard evrov, kar je največ v njegovi zgodovini, in več kot dvakrat več kot leta 2019.
Omenjeni trije velikani so leta 2023 z oglaševanjem zaslužili okoli 400 milijarde evrov, kar je skoraj 200 milijard več kot pred petimi leti. Kot napovedujejo analitiki, naj bi Amazon do leta 2027 dosegel še večjo in hkrati tudi največjo rast prihodkov od oglaševanja, in sicer kar 60-odstotno, kar je dvakrat več kot Google in osemkrat več kot Facebook.