Vodka Absolut proti pristranskosti UI v modni industriji
Podjetje Pernod Ricard se je z blagovno znamko vodke Absolut podal v boj proti umetni inteligenci, ki jo pri ustvarjanju modnih vsebin zaznamuje pomanjkanje raznolikosti.
Kaja Kovič
Svetovno znani znamki pri inovativni pobudi pomaga studio Copy Lab. Skupaj so ustvarili kampanjo, ki so jo poimenovali »Absolute Intelligence (AI)«. Zbrali so več kot 10 tisoč slikovnih pozivov, s katerimi so poudarili raznoliko predstavitev videza, mode, kulture in identitete.
S tem so postavili osnovo za generativne algoritme umetne inteligence, da se naučijo ustvarjati manj pristranske in preveč generične rešitve. To jim je z vnosom pozivov tudi uspelo. Izbor slik, ustvarjenih z »Absolute Intelligence (A)«, je danes že na voljo za prenos na brezplačnem spletnem mestu Unsplash.
Objava fotografij v prvi modni reviji z umetno inteligenco
Pomemben del te aktivacije je vključitev ustvarjenih slik v drugo izdajo modne revije, ki temelji na umetni inteligenci – AI Copy Magazine. Prva tiskana modna revija z umetno inteligenco na svetu je namreč sodobna platforma, ki združuje inovacije v tehnologiji in ustvarjalnost v modnem svetu. Debasree Dasgupta, globalna podpredsednica marketinga pri blagovni znamki Absolut, je poudarila, da »absolutna inteligenca« odraža zavezanost blagovne znamke k inkluzivnosti ter predstavlja pomemben korak naprej v boju proti pristranskosti umetne inteligence. S tem prizadevanjem želijo prispevati k ustvarjanju bolj pravične in vključujoče tehnologije, ki lahko pozitivno vpliva na posameznike in skupnosti po vsem svetu. »S takšnimi prizadevanji si Absolut krepi blagovno identiteto in sporoča, da smo gonilna sila za spremembe za boljši jutri ter se borimo za bolj pravičen in vključujoč digitalni svet za vse.«