WhatsApp postaja »superaplikacija« WeChat
Po novem lahko v Indiji kupijo banane ali katero koli drugo živilo, ne da bi zapustili klepet s prijatelji na aplikaciji WhatsApp. Znano? Seveda. Tako deluje »superaplikacija« WeChat.
Kaja Kovič
Kot smo pisali v majski številki tiskane revije Marketing magazin (491), je WeChat nekakšna superaplikcija, ki združuje več aplikacij v eni. Na Kitajskem si zaradi njene uporabnosti sploh ne predstavljajo več življenja brez nje; WeChat uporabljajo za komuniciranje, deljenje misli, fotografij in videoposnetkov, za delitev lokacije ali iskanje na zemljevidu, za naročanje hrane, spletno nakupovanje in plačevanje, uporabljajo ga tudi namesto bančne kartice v trgovini, z njim plačujejo račune za elektriko, javni prevoz ali pa odklepajo avtomobile, kolesa in skiroje na izposojo.
Podobne ambicije so si za aplikacijo WhatsApp zastavili tudi v ameriškem tehnološkem podjetju Meta. Uporabniki WhatsAppa v Indiji so prvi, ki lahko po novem nakupujejo v trgovinah, ne da bi zapustili aplikacije za sporočanje. Z novo funkcijo lahko uporabniki pošljejo sporočilo »živjo« na določeno številko in v klepetu opravijo nakup. Nakupovalna izkušnja naj bi bila zelo enostavna, podobna tisti na Instagramu ali drugih nakupovalnih platformah.
Ko si brez WhatsAppa ne predstavljamo več življenja
V Meti so prepričani, da funkcija pomeni pomemben korak proti cilju, da WhatsApp postane takšna superaplikacija. »V prihodnjih letih bo glavni način komunikacije med ljudmi in podjetji prav tovrsten klepet,« je Mark Zuckerberg zapisal v objavi na Facebooku, v kateri je napovedal partnerstvo z JioMart.
Nobena druga platforma se do zdaj še ni približala ravni prevlade WeChata, vendar ima WhatsApp z več kot 2 milijardama uporabnikov precej velike možnosti. Indija je njihov največji trg s približno 400 milijoni uporabnikov v državi. WhatsApp je namreč brezplačen, ne potrebuje veliko podatkov in deluje na praktično vseh pametnih telefonih.
Pričakuje se, da se bodo takšne integracije kmalu pojavile po vsem svetu. Meta intenzivno pripravlja funkcije z možnostjo vsesplošnega nakupovanja v aplikaciji, od letalskih kart do živil sosednjega trgovca, bližnjega frizerja ali lastnikov dragih kamnov na drugem koncu sveta. Analitki upajo, da jim bo to uspelo, ne da bi uničili izkušnjo klepeta, kar pa bo precej težko izpeljati.