biblos
Opaženo

Biblos: tudi branje knjig se je preselilo na splet

Spletna knjižnica in knjigarna Biblos, v kateri si lahko bralci izposodijo skoraj 4.000 naslovov, v zadnjih tednih beleži nenehno rast registriranih uporabnikov in izposoj.

Število aktivnih uporabnikov se je z 18.000, kot jih je bilo pred epidemijo, zdaj povečalo na 23.000. Samo v marcu 2020 so si izposodili več kot 34.600 e-knjig. Povečalo se je tudi število uporabnikov oziroma obiskovalcev spletne strani Biblos. V marcu 2020 je bilo na spletni strani www.biblos.si 84.915 uporabnikov, od tega 75.000 novih. Večina je digitalno knjižnico Biblos, ki omogoča tudi pregled in brskanje po knjigah (točno to, kar obiskovalci počnemo tudi v fizičnih knjižnicah), obiskala po razglasitvi epidemije.

E-knjige lahko berete še pred tiskanimi

Kot pravijo v založbi Beletrina, kjer so razvili sistem Biblos, so se morali hitro prilagoditi novonastalemu položaju, zato so bralcem prvič v zgodovini založbe nove izdaje knjig najprej ponudili v elektronski obliki na portalu Biblos, šele nato pa so na trg poslali tudi natisnjene knjige. »Zavedamo se namreč, da sta se tudi branje knjig in kulturno življenje nasploh v teh časih preselila na splet in da bodo digitalni svetovi od zdaj v naših življenjih igrali še večjo vlogo,« menijo. Zato so se odločili, da bodo bralcem odslej vedno najprej ponudili elektronske novosti, »kot to že nekaj časa počnejo večje svetovne založbe, saj lahko e-knjige do bralcev pridejo že, ko so fizične še v tiskarni«.

Devetkrat večji promet zahteva brezhibno tehnično podporo

Biblos lahko uporablja vsak, ki je vsaj osnovno računalniško pismen. Namenjen je vsem starostnim skupinam, od otrok do najstarejših, pri čemer potrebujejo ustrezno elektronsko napravo, kot so e-bralnik, tablica, računalnik ali pametni telefon. »Ker moramo servisirati devetkrat večje povpraševanje oziroma promet, smo v zadnjem tednu naredili že dve nadgradnji za izboljšanje učinkovitosti in zmogljivosti sistema. Najzahtevnejša je podpora novim uporabnikom, ki sistema še ne obvladajo; tem so na spletni strani Biblos na voljo navodila. Poleg teh navodil, ki so zelo obiskana, uporabniki včasih potrebujejo dodatno pomoč in usmerjanje po korakih,« je ob tem povedal Marko Hercog, tehnični direktor Beletrine.

biblos graf

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji