Friedrik
Opaženo

Friderik vabi na Ljubljanski grad

V Ljubljani lahko te dni opazimo vrsto oglasov s podobo podgane. Ime ji je Friderik in je »najbolj ljubek prebivalec grajske ječe«. Za Ljubljanski grad so jo zasnovali v agenciji Innovatif.

Na Ljubljanskem gradu so že aprila 2015 vzpostavili grajsko trgovino, v kateri so prodajali izdelke drugih (slovenskih) blagovnih znamk, sčasoma pa se je pojavila želja po lastni blagovni znamki. Po vzoru berlinske znamke Ampelmann so želeli nekaj podobnega ustvariti tudi pri nas in po dolgem razmišljanju je luč sveta ugledal Friderik, več kot petsto let stara podgana, ki je bila med prvimi prebivalci Ljubljanskega gradu. Ker je hitra in spretna, se je lahko neopazno gibala po gradu in oprezala za številnimi zgodbami, ki so se odvijale za grajskimi zidovi in sčasoma je postala pravi grajski kronist, ki še danes skrbno beleži vse dogodke na gradu.

Čeprav je ljubek, pa lik ni ustvarjen le za otroke, saj na grad vabi prav vse – stare in mlade, turiste in Ljubljančane. »Friderik hodi po dveh nogah in je upodobljen dvodimenzionalno. Če bi bil izrisan kot ilustracija, bi delovalo, kot da je namenjen le otrokom, česar pa si nismo želeli. Kot stiliziran črno-bel lik je všečen tako starejšim kot mlajšim in to je bil tudi naš namen. Da bo tudi nekdo, ki je starejši, z veseljem nosil majico ali kupil spominek z gradu z njegovo podobo,« je za MM povedal Gorazd Oman, direktor naročnikov in partner v agenciji Innovatif ter direktor projekta. Poleg njega sta pri nastajanju lika Friderika sodelovala še kreativni direktor in tekstopisec Gal Erbežnik ter ilustrator in umetniški direktor Andraž Filač, pri oglaševalski akciji pa sta sodelovala tudi umetniški direktor Kris Andoljšek in kreativna direktorica Ana Ivandič, vodja projekta pa je Teja Zajc.

Lik Friderika, ki vabi na Ljubljanski grad, že lahko vidite v svetlobnih oglasnih vitrinah, na veleplakatih, v tiskanih medijih, na avtobusih ljubljanskega potniškega prometa in na družbenih omrežjih, mu prisluhnete v radijskih oglasih, pojavi pa se tudi v spletnih in mobilnih igricah. Več o nastajanju blagovne znamke Friderik si boste lahko prebrali v 465. številki MM-a, ki izide še ta teden.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji