kipi tamtam
Opaženo

Kiparske intervencije na ljubljanskih ulicah

ALUO in TAM-TAM v skupni komunikacijski akciji promovirata kiparstvo, z njo pa želita okrepiti tudi ravni kritike, produkcije, naročil in odkupov. Tega so se lotili na način, ki krade poglede večine mimoidočih.

KipAktiv je skupina umetnic z Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani (ALUO), ki so se povezale s TAM-TAM-om v želji promovirati kiparstvo kot umetniško dejavnost. Poleg izobraževanja in ustvarjanja je namreč za zavedanje o pomembnosti tega dela nujno še vključevanje različnih načinov komunikacij in prezentacij. Projekt KipAktiv se v svojem poslanstvu zavzema prav za izboljšanje položaja kiparstva.

»Na pobudo ALUO smo v letu 2018 s TAM-TAM-om izvedli prvo ulično razstavo skulptur, umeščenih v in na plakatne konstrukcije. V letošnjem letu se je kiparske intervencije na ljubljanskih ulicah lotila že druga generacija umetnic, ki nagovarjajo širšo javnost zelo neposredno in udarno,« povedo iz skupine.

Skulpture so v obliki ulične razstave umeščene na desetih lokacijah v Ljubljani. Plakatni panoji so se iz nosilcev oglasnih sporočil prelevili v razstavne prostore ali pa celo v skulpture same, ki so nastajale na licu mesta, v živo pred mimoidočimi. Vsaka kiparska konstrukcija je opremljena s QR-kodo, ki obiskovalce seznanja z informacijami o akciji, njenem namenu ter preostalih lokacijah.

Ustvarjalni proces in postavljanje skulptur na plakatne konstrukcije je pri mimoidočih zbudilo izredno zanimanje, pravijo v TAM-TAM-u. Na vseh desetih točkah se je kiparjenje razvilo v živahno ulično razpravo in prav to je bil namen akcije, kot dodajajo: »Vsaka intervencija vabi mimoidoče na drugačen način, z njimi komunicira ali pa spodbuja k interakciji. Ena od njih mimoidočim celo ponuja majhne kiparske izdelke v spomin na akcijo.«

kipi tamtam

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji