Najdi.se
Kako pomagati mladim, ki se ne najdejo v družbi, v šoli, v življenju, v prihodnosti? To je bilo osnovno vprašanje, ki so si ga zastavili snovalci projekta, nanj pa odgovorili z inovativnim projektom Najdi.se.
Zavod vozim
Kratek opis akcije: Agencija Luna \TBWA je za Zavod Vozim zasnovala celostni digitalni projekt za pomoč mladim z duševnimi stiskami. Mladi, ki se soočajo s težavami, predvsem v začetnih, manj akutnih fazah, težje prepoznajo težavo ali se z njo soočijo. Veliko lažje pa vzorce prepoznajo v zgodbi drugega. Zato so v ospredje projekta postavili izpovedi mladih in tako njihovim vrstnikom pokazali, da s svojimi težavami niso sami, ter jim omogočili, da se z močjo poistovetenja lažje najdejo – v zgodbah drugih.
Glavni komunikacijski orodji sta @dušozlom in Samo Iskalnik. Instagramov profil Dušozlom sledi principom zlom profilov na Instagramu, kjer mladi delijo svoje »zlome«, težave, s katerimi se soočajo, ostali pa se v njih najdejo. Dodana vrednost profila, ki je ostali zlomi nimajo, pa je, da dušozlom vodijo študentke psihologije, ki mladim odgovarjajo s strokovnimi nasveti. Samo Iskalnik pa je interaktivna platforma za iskanje samega sebe, ki na igrificiran način pomaga mladi osebi, da spozna svoje težave – se najde v izpovedih vrstnikov – in jo odpelje do obstoječe vsebine na spletu ali svetovalnice, kjer lahko pride do strokovne pomoči. Tako na igrificiran način lajšamo dostop do obstoječe baze znanja, ki je sicer obsežna, a je mladi žal ne najdejo.
Ker so občutki zelo zapleteni in predvsem zelo subjektivni, so pri oblikovanju uporabili Midjourney, platformo, ki jo poganja umetna inteligenca in besedne informacije pretvarja v vizualne rešitve. Ker se nenehno uči, so tudi njene rešitve vedno drugačne. Vsi vizuali na spletni strani, Instagramu in drugih materialih projekta Najdi.se so torej delo umetne inteligence, seveda pa so ji pri ustvarjanju pomagali ljudje, ki so v platformo vnesli prave ključne besede – čustva, ki so jih zbrali v izpovedi mladih. Vizuali so dovolj povedni in hkrati dovolj abstraktni, da se v njih lahko najde vsak. Ustvarjalce je najbolj presenetil odziv psihologov in drugih socialnih delavcev, ki so povedali, da so na las podobni umetninam, ki jih ustvarjajo ljudje z duševnimi težavami.
Naročnik: Zavod Vozim
Kampanja: Najdi.se
Elementi akcije: spletna stran, profil na Instagramu, digitalno oglaševanje, delavnice z mladimi, dogodek za medije, oglaševanje v šolah, komunikacija z učitelji in starši
Predstavnika naročnika: Barbara Kos in David Razboršek
Vodje projekta: Živa Kolar, Saša Truden in Valerija Smolej
Asistentka vodje projektov: Ana Kotar
Kreativna direktorica: Medeja Kraševec
Tekstopisec: Tomaž Radšel
Umetniški vodja: Ljubo Bratina
Oblikovalca: Jan Mohorič in Matic Povše
Specialistka za ustvarjanje vsebin: Patricija Štangelj
Spletna oblikovalka: Jana Troha
Spletni strateg: Jan Omahen
Produkcija spletne strani: Higroup