Opaženo: Šport je lajv!
Pri DROM agency so za Mestno občino Ljubljana ob Ljubljanskem dnevu športa pripravili komunikacijsko kampanjo, ki mlade opominja, da se kakovostno druženje odvija v živo in ne na družbenih omrežjih.
Mestna občina Ljubljana
Opis akcije: Čas, ki ga tako odrasli kot mladostniki in otroci preživijo pred ekrani, iz leta v leto narašča, najdaljši pa je ravno pri mlajši generaciji. Raziskave kažejo, da si pripadniki generacije Z videovsebine na družbenih omrežjih ogledujejo tudi do osem ur dnevno. V zadnjih nekaj letih pa zasvojenost z ekrani še pospešuje družbeni fenomen FOMO (»fear of missing out«), ki se najizraziteje manifestira v potrebi po ogledu vsebin v živo predvsem na omrežju TikTok.
Kljub temu da izraz »TikTok live« v imenu sicer logično nakazuje na spremljanje vsebine »v živo«, pa nas te vseprisotne vsebine v živo ironično le prilepijo na zaslone v strahu, da bi zamudili kaj pomembnega. Posledično pa zaradi strmenja v zaslon zamudimo vse, kar bi lahko dejansko doživeli – v živo.
S kampanjo »Šport je lajv!«, ki komunikacijsko spremlja letošnji 2. Ljubljanski festival športa, želijo v duhu časa besedo »live« na pozitiven način spet povezati s kakovostnim druženjem, do katerega pride v živo. Mlajšo generacijo pa želijo na njim naraven in nevsiljiv način z uporabo njihove govorice povabiti k alternativi prav tam, kjer preživljajo čas po tudi osem ur dnevno.
Osrednji kanal komunikacije sta profila Mestne občine Ljubljana ter Ljubljana je šport na Instagramu in TikToku, kjer bodo vse do osrednjega dogodka – Ljubljanskega festivala športa – in še cel mesec po dogodku objavljali vsebine, pripravljene po sodobnih smernicah družbenih omrežij. Vsebine so zabavne, a v sebi vedno nosijo tudi pomembno sporočilo kampanje, da se življenje pravzaprav dogaja tam zunaj, stran od ekranov. V živo. Na to so pomenljivo opozorili že z viralnim otvoritvenim reelom na profilu Instagram in TikTok Mestne občine Ljubljana, v katerem so se mimoidoči na ulicah Ljubljane lahko pomerili v metanju na koš s košarkaško legendo Goranom Dragićem. Če le niso bili preveč zaposleni z gledanjem v telefon ...
Močno sporočilo kampanje spremlja tudi njena vpadljiva celostna grafična podoba, ki na subtilen način sporočilo brez zaslona pooseblja tudi vizualno. Izbrane barvne kombinacije, preprostost tipografije ter enodimenzionalnost grafične podobe se navdihujejo v Y2K-nostalgiji in raznolikih subkulturah mladih; oblika značke pa deloma spominja na CD, ki je verjetno še zadnja oblika analogne tehnologije pred tem modernim časom, zaznamovanim z intenzivno uporabo zaslonov.
V kampanji so se za pripravo vsebin povezali tudi z izbranimi vplivnicami in vplivneži, v katerih so prepoznali ambasadorje sporočila kampanje. Z vsebinami, ki jih bodo objavili na kanalih mestne občine Ljubljana in na lastnih kanalih, bodo na sebi edinstven način pomagali še bolj utrditi sporočilo pri mlajši generaciji, ki njihove vsebine zavzeto spremlja, jim zaupa in se po njih zgleduje.
Vrhunec bo kampanja dosegla na 2. Ljubljanskem festivalu športa, v soboto, 7. septembra v ljubljanskem Tivoliju, kjer bodo obiskovalci spoznali različne športe in se – tokrat v živo, brez meje zaslonov – tudi družili z ambasadorji kampanje: Lucijo Vrankar (XLucy Time), Tejo Muhič, Andražem Žontarjem, Jako Polakom (Mr. Poli), Andrejem Pavličevićem in Gajo Hribernik.
Elementi akcije: družbena omrežja, spletna stran, dogodek
Naročnik: Mestna občina Ljubljana
Partnerji projekta: Projekt podpirata Logout – Center pomoči pri prekomerni rabi interneta in Telekom Slovenija z uživajmo pametno.
Agencija: DROM agency
Predstavnici naročnika: Karmen Žirovnik in Kaja Sodnik
Kreativna direktorica: Julija Somrak
Direktorica naročnika v agenciji: Zala Maček
Kreativni direktor za vizualne komunikacije: Marko Klemen
Vsebinski strateg in višji tekstopisec: Kristjan Klemenčič
Tekstopisci: Kristjan Klemenčič, Julija Somrak in Zala Maček
Oblikovalca: Marko Klemen in Sara Sešlar Naraks
Videoprodukcija in postprodukcija: Andrej Srebrnjak in Lara Rožemberg