pisava
Opaženo

Opazili smo: Futura DDB slovenske smeti uspešno izvozila v tujino

Projekt »Najčistejše pisave na svetu«, ki ga je agencija Futura DDB izvedla skupaj z Ekologi brez meja, je, tako kot je bil zasnovan že v idejnem konceptu, dolgoročne narave in uveljavlja svoj namen tudi drugod po svetu.

Najprej so septembra 2018 skupaj s prostovoljci pobirali odpadke na zadnjem vseslovenskem dogodku Očistimo Slovenijo. Nato so iz pobranih smeti ustvarili pisavo, jo fotografirali in objavili na spletu. V nekaj dneh je postala viralna uspešnica, saj so jo začeli povzemati svetovni mediji, opazil pa jo je tudi globalni Greenpeace in jo tvitnil dvema milijonoma sledilcem. »Nekaj mesecev po objavi smo začeli prejemati prošnje z vsega sveta, ali lahko pisavo iz slovenskih odpadkov uporabljajo društva in posamezniki, ki se trudijo ohraniti čisto okolje. Če v evropskih mestih ne bi prevladalo karantensko stanje, bi bila najčistejša pisava uporabljena najmanj dvakrat v Nemčiji, enkrat v Združenem kraljestvu in enkrat v ZDA,« pravi kreativni direktor Robert Bohinec. Kljub temu pa je projektu pred pandemijo uspelo »ubežati« v nizozemskem Groningenu.

Kaj boš predal naprej?

Nizozemska kreativna agencija Mistral Merkactivisten je najčistejšo pisavo vključila v celostno podobo projekta »Wat geef jij door?« (»Kaj boš predal naprej?«). Strategi agencije so želeli povečati zavedanje o krožnem gospodarstvu in vanj vplesti meščane največjega severnonizozemskega mesta Groningen v njegov razvoj. Da bi načrte o trajnostnem razvoju jasno postavili na agendo mestnega sveta, so se jih odločili zapisati z najčistejšo pisavo sveta. Kreativni strateg Jouke Zult pravi, da je ta pisava pravzaprav izjemna priložnost, da lahko pokažeš, da delaš točno to, kar govoriš. Zato so skozi širok nabor komunikacijskih kanalov od tiskanih in digitalnih medijev, preko gverilskih akcij do zunanjega oglaševanja aktivirali javnost, da se priključi projektu. Na poziv se je odzvalo več sto meščanov, od katerih je 15 udeležencev celo postalo del občinskega sveta, ki je z naročnikom projekt razvijal še naprej.

pisava2

pisava1

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji